Er Rosetta aktiv på en ny Mac?
Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-07-10 01:31

Jeg fik i går en ny MBP, og bad den i går om at migrere mine ting over
fra den gamle G4PB.

SVJV burde PPC-apps kunne køre under Rosetta - men når jeg prøver at
starte Office X (10.6 eller deromkring) sker der ikke noget.

Endnu mere mystisk, jeg har et krypteret disk image some jeg skal
mounte og give et password for at bruge. Her sker der heller ikke
noget.

Er der nogen som kan hjælpe?

Mvh

Martin

Fra : Jesper

Dato : 21-07-10 08:39

Martin Sørensen <santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Endnu mere mystisk, jeg har et krypteret disk image some jeg skal
> mounte og give et password for at bruge. Her sker der heller ikke

Det er således at Rosetta og QuickTime 7 ikke installeres pr default i
Snow Leopard, du kan selv efterinstallere dem med din System DVD.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Jesper

Dato : 21-07-10 08:42

> [...]

> Endnu mere mystisk, jeg har et krypteret disk image some jeg skal
> mounte og give et password for at bruge. Her sker der heller ikke

Efter al sandsynlighed en kryteret disk oprettet på den gamle maskine.
Hvis koden er gemt i Hovednøglering på din gamle mac, så ville den
mounte uden password dér, men ikke på din nye mac, med mindre du har
overført dine data ved hjælp af Overførselsassistent fra den gamle mac.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-07-10 02:31

On Jul 21, 8:41 am, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> mounte uden password dér, men ikke på din nye mac, med mindre du har
> overført dine data ved hjælp af Overførselsassistent fra den gamle mac.

Tak. Jeg brugte assistenten, men PW er ikke i nøgleringen - ideen er
at man kun kommer til den krypterede disk vha password.

Når jegg på den gamle maskine dobbeltklikkede på den krypterede disk
blev jeg bedt om PW, på den nye sker der intet.

Jeg kan selvfølgelig oprette en ny lrypteret disk, men det burde da
ikke være nødvendigt.

mvh

Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-10 10:06

> [...]

> SVJV burde PPC-apps kunne køre under Rosetta - men når jeg prøver at
> starte Office X (10.6 eller deromkring) sker der ikke noget.

Hvis den støder på et PPC only program vil den spørge først og derefter
installere Rosetta ... uden at du skal have fat i installations mediet.

Hvis der _intet_ sker når du prøver at starte så er der evt. gået noget
galt under migreringen.

Har du andre gamle programmer udover Office X ?

/thomas