/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Langsom opstart
Fra : Flaronc


Dato : 06-08-01 08:52


Hej,

Jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg har netop
installeret et netkort, som skal bruges i forbindelse med en DSL
forbindelse. Mit problem er, at efter dette kort er blevet installeret, er
min opstart af windows blevet ufattelig langsom - den går faktisk i stå i
over et minut i løbet af processen, før den atter fortsætter.

Er der nogen der ved, hvad det skyldes, og om jeg eventuelt kan undgå det?

På forhånd tak,
Flaronc





 
 
JH (06-08-2001)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 06-08-01 10:01

> efter dette kort er blevet installeret, er
> min opstart af windows blevet ufattelig langsom

En fast IP-adr til netkortet - plejer at løse dette problem.


Christian Mygind (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Mygind


Dato : 06-08-01 10:16

"Flaronc" <Flaronc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3b6e4cb9$1@rpc1284.daytonoh.ncr.com...
[snip]
> Er der nogen der ved, hvad det skyldes, og om jeg eventuelt kan undgå det?

(Uddybende JHs svar): Dit netkort vil (som default) være sat til at bede en
DHCP-server om en tildeling af en ip-adresse. Kører du ikke med en fast IP
(som JH nævner) skal du vente på, at din maskine spørger "ud på nettet"
efter en adresse - og i særdeleshed vente på, at den venter på, at nogen
svarer. Hvis en sådan server ikke er på nettet timer forespørgelsen
efterhånden ud, og din maskine fortsætter opstarten.

/Chr



Andreas (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Andreas


Dato : 06-08-01 11:38

On Mon, 6 Aug 2001 11:16:27 +0200, "Christian Mygind" <mygind@c.dk> wrote:

>"Flaronc" <Flaronc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>news:3b6e4cb9$1@rpc1284.daytonoh.ncr.com...
>[snip]
>> Er der nogen der ved, hvad det skyldes, og om jeg eventuelt kan undgå det?

<.....>

Well, hvad kan man så eventuelt gøre for at reducere denne opstartstid - i f.eks
registreringsdatabasen?
Det er jo ikke altid at man har mulighed, for at tildele et netkort en fast IP
adresse! Som hvis man f.eks har et abonnement med dynamiske IP'ere.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Sig nej til flere afgifter på cd'ere og andet hardware!
Giv din mening til kende på http://www.stopcopydan.dk nu!

Christian Mygind (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Mygind


Dato : 06-08-01 11:47


"Andreas" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
news:7mssmtc90uurttbgq5gmpu0cprm555o5pp@4ax.com...
[cut]
> Well, hvad kan man så eventuelt gøre for at reducere denne opstartstid - i
f.eks
> registreringsdatabasen?
> Det er jo ikke altid at man har mulighed, for at tildele et netkort en
fast IP
> adresse! Som hvis man f.eks har et abonnement med dynamiske IP'ere.

Jamen så går der heller ikke så lang tid. Problemet opstår (efter min
vurdering) fordi spørgeren har installeret netkortet, men ENDNU ikke er
hooket up på sin DSL. Når har bliver det (og således bliver forbundet til
sin DHCP-server) falder denne ventetid, fordi maskinen ikke står & venter på
sit eget timeout. Den lange ventetid opstår kun, når der ikke er en
DHCP-server, der kan svare på netkortets forespørgelse. Det er der, når der
er tale om en dyn-ip-forbindelse.
Jeg kan ikke se nogen grund til at fifle i registreringsdatabasen - man
kunne sikkert sagtens sætte timeout-tiden ned - men så ER det lettere at
disable kortet (eller give det en midlertidig "dummy"-adresse) indtil DSL'en
kommer online.


/Chr





Flaronc (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Flaronc


Dato : 06-08-01 19:36


Tak for svarene. Min DSL udbyder kører med dynamiske IP'ere, og jeg har
iøvrigt ingen problemer med netkortet - det er kun, når jeg tænder maskinen.

Jeg har nok også brug for lidt hjælp til den praktiske udførelses...Hvordan
disabler jeg kortet under opstarten? - og hvor ændrer jeg time-out tiden?
Hvordan giver jeg en dummy-adresse.

Hilsen
Flaronc

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> schrieb im Newsbeitrag
news:9klsk4$s0i$1@sunsite.dk...
>
> "Andreas" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
> news:7mssmtc90uurttbgq5gmpu0cprm555o5pp@4ax.com...
> [cut]
> > Well, hvad kan man så eventuelt gøre for at reducere denne opstartstid -
i
> f.eks
> > registreringsdatabasen?
> > Det er jo ikke altid at man har mulighed, for at tildele et netkort en
> fast IP
> > adresse! Som hvis man f.eks har et abonnement med dynamiske IP'ere.
>
> Jamen så går der heller ikke så lang tid. Problemet opstår (efter min
> vurdering) fordi spørgeren har installeret netkortet, men ENDNU ikke er
> hooket up på sin DSL. Når har bliver det (og således bliver forbundet til
> sin DHCP-server) falder denne ventetid, fordi maskinen ikke står & venter

> sit eget timeout. Den lange ventetid opstår kun, når der ikke er en
> DHCP-server, der kan svare på netkortets forespørgelse. Det er der, når
der
> er tale om en dyn-ip-forbindelse.
> Jeg kan ikke se nogen grund til at fifle i registreringsdatabasen - man
> kunne sikkert sagtens sætte timeout-tiden ned - men så ER det lettere at
> disable kortet (eller give det en midlertidig "dummy"-adresse) indtil
DSL'en
> kommer online.
>
>
> /Chr
>
>
>
>



Christian Mygind (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Mygind


Dato : 06-08-01 20:03


"Flaronc" <flaronc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:9kmo17$8qc$03$1@news.t-online.com...
>
> Tak for svarene. Min DSL udbyder kører med dynamiske IP'ere, og jeg har
> iøvrigt ingen problemer med netkortet - det er kun, når jeg tænder
maskinen.
>
> Jeg har nok også brug for lidt hjælp til den praktiske
udførelses...Hvordan
> disabler jeg kortet under opstarten? - og hvor ændrer jeg time-out tiden?
> Hvordan giver jeg en dummy-adresse.

Bruger du dit kort lige nu til DSL? Hvis svaret er ja skal du for så vidt
ikke gøre noget.
Hvis det er nej, kan du disable det - måden afhænger af dit operativsystem
og version.
Kører du Windows 9x gøres det således:
Højreklik på "denne computer">egenskaber>Enhedshåndtering>Egenskaber for
Netværkskortet>"Deaktiver i denne hardwareprofil".

/Chr


Flaronc (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Flaronc


Dato : 06-08-01 20:08

Ja, jeg har brugt DSL (og dermed mit netkort) i nogle uger. Alt fungerer
upåklageligt, bortset fra det lille problem, med den lange ventetid under
opstarten af computeren.


"Christian Mygind" <mygind@c.dk> schrieb im Newsbeitrag
news:9kmpl5$phc$1@sunsite.dk...
>
> Bruger du dit kort lige nu til DSL? Hvis svaret er ja skal du for så vidt
> ikke gøre noget.
> Hvis det er nej, kan du disable det - måden afhænger af dit operativsystem
> og version.
> Kører du Windows 9x gøres det således:
> Højreklik på "denne computer">egenskaber>Enhedshåndtering>Egenskaber for
> Netværkskortet>"Deaktiver i denne hardwareprofil".
>
> /Chr
>





Christian Mygind (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Mygind


Dato : 06-08-01 20:25


"Flaronc" <flaronc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:9kmpu2$ca0$04$1@news.t-online.com...
> Ja, jeg har brugt DSL (og dermed mit netkort) i nogle uger. Alt fungerer
> upåklageligt, bortset fra det lille problem, med den lange ventetid under
> opstarten af computeren.

Oooook. Så misforstod jeg situationen.
Varer det virkeligt et helt minut? Det lyder længe for en tildeling af
adresse - hvilken type DSL er der tale om?
Er kortet sat til en router eller et kabelmodem?

/Chr


Flaronc (06-08-2001)
Kommentar
Fra : Flaronc


Dato : 06-08-01 22:54

Jeg må indrømme, jeg aldrig havde taget tid - så det har jeg nu gjort.
Opstarten standser i 50 sekunder. Så vidt jeg kunne se på de små lysdioder
bag på netkortet kommunikerede det først i de sidste 5 sekunder af perioden.

Angående DSL-type - kortet er sat til et DSL-modem, der via en splitter er
tilsluttet telefonforbindelsen. Det er T-DSL fra T-Online (Deutsche
Telekom).

Hilsen
Flaronc

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> schrieb im Newsbeitrag
news:9kmqu7$sg3$1@sunsite.dk...
>
> "Flaronc" <flaronc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:9kmpu2$ca0$04$1@news.t-online.com...
> > Ja, jeg har brugt DSL (og dermed mit netkort) i nogle uger. Alt fungerer
> > upåklageligt, bortset fra det lille problem, med den lange ventetid
under
> > opstarten af computeren.
>
> Oooook. Så misforstod jeg situationen.
> Varer det virkeligt et helt minut? Det lyder længe for en tildeling af
> adresse - hvilken type DSL er der tale om?
> Er kortet sat til en router eller et kabelmodem?
>
> /Chr
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste