HTC, Android???
Fra : Henrik 8600

Dato : 19-07-10 13:52

Jeg er pt. iPhone nørd, men vil også gerne prøve Android. Kan ikke finde en
funktion der
sammenligner deres modeller.

Så derfor vil jeg spørge jer. Hvilke modeller er fedest, og hvorfor?

Hvilken er topmodellen, og hvorfor?

WildFire virker fed, vil i anbefale den???

H.

Fra : Pele

Dato : 19-07-10 14:01

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken er topmodellen, og hvorfor?
>
> WildFire virker fed, vil i anbefale den???

Læser du test er det HTC desire eller Samsung Galaxy S der er hotte på
Android. Sidstnævne ser ud til at være det optimale TOPMODELLEN.

HTC får update til Android 2.2 engang sidst på året, det skulle øge
hastigheden (selvom jeg ikke synes den er langsom)

Når du kommer fra en Iphone ville jeg nok gå efter Samsungen pga. du får så
meget mere end i HTC og Iphone(skærmstørrelse, megapixel osv) og designet
er også tættere på Iphone end HTC.

Men spørgsmålet er om du som Iphone fan bør skifte ? Er du glad for Iphone
design og den nemme brugerflade og kan leve med det dårlige kamera og
Iphones restriktive programpolitik, så vil du bare blive utilfreds med en
anden telefon.

(Har selv en HTC Desire i øjeblikket, men har haft næsten alle andre mærker,
da jeg køber efter behov og ikke efter mærke).

Mvh
Pele

Fra : jk

Dato : 19-07-10 15:05

On Mon, 19 Jul 2010 14:51:44 +0200, "Henrik 8600"
<dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvilken er topmodellen, og hvorfor?
>
>WildFire virker fed, vil i anbefale den???

Læs andet svar om modeller. Jeg har hero m. 2.1.

M.h.t. programmer: google har ikke lukket op for købeprogrammer på
marked i DK.
Hvor alt skal købes på iphone, er alle ca. 60000 programmer på android
marked gratis. Til gengæld er kvaliteten af softwaren måske lidt bedre
på det kommercielle iphone.

Hvad iphone ikke har: barcode scanner (også 2D). Der kan være 15k
information i sådan en 2D-kode.

Min hero er lidt mindre end iphone. Det er mit indtryk, at iphone er
hurtigere at betjene. Altså touch bedre implementeret, - det er ikke
cpu-hastighed jeg mener, der er android nok bedst.

mvh

John

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-07-10 18:09

Den 19-07-2010 16:05, jk skrev:
> Hvad iphone ikke har: barcode scanner (også 2D). Der kan være 15k
> information i sådan en 2D-kode.

Jeg kan hente Scanlife til min iPod touch, så det er bestemt muligt at
scanne stregkoder, datamatrix, QR Code, og alle de andre. EAN/UPC koder
kræver dog autofocus, som ifølge program beskrivelsen kun findes i
iPhone 3GS og iPhone 4.

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-10 19:15

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> på det kommercielle iphone.
>
> Hvad iphone ikke har: barcode scanner (også 2D). Der kan være 15k

Det er så ikke helt korrekt.
Andriod market har på nuværende tidspunkt cirka 53.000 gratisprogrammer.
I USA og andre steder har man adgang til købeprogrammer, hvilket hæver
antallet til 100.000

Appstore hos Apple har 255.000 programmer på hylderne, hvoraf ca halvdelen
er gratis.
Når jeg søger på barcode på appstore får jeg mere end 50 muligheder!

Jailbreaker man Iphonen er der vist yderligere 100.000 Apps til rådighed
udenom Itunes.

Noget andet er så, at den gamle Iphone og Iphone 3g ikke kan håndtere EAN
koder, fordi deres kamera er uden autofokus.
Ean koderne er dem, vi bruger i Danmark (Stregkoden)
3Gs og Iphone 4 kan begge håndtere almindelige stregkoder.

> Min hero er lidt mindre end iphone. Det er mit indtryk, at iphone er
> hurtigere at betjene. Altså touch bedre implementeret, - det er ikke
> cpu-hastighed jeg mener, der er android nok bedst.

Sammenligner du android og Iphone 4?

HTC Desire har en 1 Ghz professor mens Apples A4 kører med 800 Mhz i IPhone
4
Samsungs Galaxy S kører vist også 1 Ghz mens HTC Legend/Hero kører 600 Mhz

Det er bare ikke så relevant. Det, der betyder noget, er, om telefonen kan
afvikle den software, der er skrevet til den i et acceptabelt tempo.

En Legend kører f.eks fint nok med kun 600 Mhz, men det skyldes, at
opløsningen er nedsat i forhold til Desire modellen.

Men jeg forstår ikke rigtigt ideen i at skifte til Android.
Dem er der ingen sex i.

Jeg har tre HTC legends i huset (ungernes) og een Iphone 3G (min)
De vil alle gerne bytte - jeg vil ikke, og det er trods alt en 2 år gammel
model.

Iphonen er smoother, fussfree især i opsætning og enkel at forstå og
betjene, og jeg har Angry Birds og ordbøger

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-08-10 22:17

Den 06-08-2010 20:15, Frodo Nifinger skrev:
> Iphonen er smoother, fussfree især i opsætning og enkel at forstå og
> betjene, og jeg har Angry Birds og ordbøger

Hva' skal man med ordbøger, når man har google translate? :P

- Chano Andersen

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-08-10 07:34

Frodo Nifinger skrev:

> Men jeg forstår ikke rigtigt ideen i at skifte til Android.
> Dem er der ingen sex i.

Hvis man kan associere en mobil med sex, må en IPhone være en
sIssyPhone - for tøser og dem der tror de kan købe sig til
street credability

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-10 21:04

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis man kan associere en mobil med sex, må en IPhone være en
> sIssyPhone - for tøser og dem der tror de kan købe sig til
> street credability

Du er blevet for gammel, Ole.
Tøzer er netop, hvad drenge er interesseret i.

Og ud af en hvilken som helst bunke af telefoner vil Iphonen tiltrække sig
opmærksomhed fra deres side.
Og det er, hvad drenge gerne vil have

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-08-10 15:22

Frodo Nifinger skrev:

> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Du er blevet for gammel, Ole.

Ikke for gammel til at have Desire (zic!)

> Tøzer er netop, hvad drenge er interesseret i.

Ja, i tøser, men ikke i sIssyPhones - de er for metrosexuelle -
hvis ellers man kan forbinde mobiler med sex

Fra : Peter Frenning [OZ1P~

Dato : 20-07-10 08:58

On Mon, 19 Jul 2010 14:51:44 +0200, Henrik 8600 wrote:

> [...]
>
> Hvilken er topmodellen, og hvorfor?
>
> WildFire virker fed, vil i anbefale den???

Legend er virkelig fed, især hvis man er til "Design", den er praktisk
taget skåret ud af en blok Aluminium....

PF