Andagt: Troslydighed
Fra : Ole Madsen

Dato : 18-07-10 12:48

Oswald Chambers
Alt for ham

Juli 18

TROSLYDIGHED
Han svarede: "Hvem er du, Herre?" (ApG. 9,5)

Ved Åndens frigørende mirakel blev Saulus fra Tarsus på ét sekund forvandlet
fra en selvrådig, ivrig farisæer til en ydmyg, hengiven slave af Herren
Jesus.

Der er ikke noget mirakuløst ved de ting, vi kan forklare. Vi bliver herrer
over det, vi er i stand til at forklare, derfor er det naturligt at forsøge
at forklare alting. Det er ikke naturligt at adlyde, og det er heller ikke
uden videre syndigt at være ulydig. Der er ingen moralsk værdi i lydighed,
medmindre den befalende har en højere myndighed end en selv. Det kan i visse
situationer være både nødvendigt og befriende ikke at adlyde.

Hvis et menneske siger til et andet: "Det skal du gøre" eller "Det må du
ikke", knækker han den tiltaltes ånd og gør personen uskikket til Guds brug.
Et menneske gør sig til slave ved at adlyde, hvis der ikke bag hans lydighed
ligger en erkendelse af en hellig Gud.

Mange begynder først at fi nde hen til Gud, når de kaster deres religiøsitet
over bord, for der er kun én Herre over menneskehjertet, og det er ikke
"religion", men Jesus Kristus.

Men ve mig, om jeg, når jeg ser Kristus, siger: "Jeg vil ikke." Han vil
aldrig trænge ind på mig, for at jeg skal adlyde ham, men er jeg ulydig over
for ham, har jeg underskrevet Guds Søns dødsdom i min sjæl. Når jeg står
ansigt til ansigt med Jesus Kristus og siger: "Jeg vil ikke," - vil han
aldrig trænge på; men jeg bakker ud af hans frigørende kraft.

For Guds nåde er det lige meget, hvor frastødende jeg er, hvis bare jeg
kommer til lyset; men ve mig, hvis jeg siger nej til lyset (jf. Joh.
3,19-21).

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : tkruse

Dato : 18-07-10 08:02

On 18 Jul., 13:48, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> medmindre den befalende har en højere myndighed end en selv. Det kan i visse
> situationer være både nødvendigt og befriende ikke at adlyde.

hvis en nøgen og meget smuk dame kom løbende
sådan lige for dine øjne
og du tilfældigvis havde et kamera for hånden
vilken magt er det så du adlyder
forbud
moral
eller vad med det indre hukommelsebilled
hvor længe vil fosfor lyse
når det er ladt op med lys ,en nøgen og meget smuk dame
er det lys ?

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-07-10 15:42

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
eller vad med det indre hukommelsebilled
hvor længe vil fosfor lyse
når det er ladt op med lys ,en nøgen og meget smuk dame

det er på en måde opløftende for os der trr, at du og andre som bevidst
håner, nedgører evagneliet og Gud, at i derved bekræfter for os andre at Gud
er til, at evangeliet er sandt, for man kan jo ikke være fjende af noget som
ikke er til?

men jeg vil sige dig at dit fjendskab er forsonet ved Jesu død på korset, så
jeg beder Gud om at han må åbne dine øjne, at du må se at Jesus elskede dig
så meget at han var villig til at dø for dine synder, så også du kunne komme
i himlen.

hav en god søndag

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 20-07-10 20:53

On 18 Jul., 16:42, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> så meget at han var villig til at dø for dine synder, så også du kunne komme

nedgører evagneliet og Gud

Gud har skabt den kvinde
men du har glemt at velsigne
velsignelse gør smuk
og den som velsigner på grund af det smukke har elsket meget og får
meget tilgivet