Apple forklarer antenneproblem
Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-10 23:35

Som mange af jer sikkert ved, har Apple holdt pressekonference i aften
og forklaret antenneproblemet. Apple har bl.a. lavet en særlig
hjemmeside, hvor de viser, at andre mærker har tilsvarende problemer:

<http://www.apple.com/antenna/>

Det skulle bl.a. kunne hjælpe at købe det gummiomslag, Apple har lavet.
Apple vil faktisk gøre det gratis nu. Sjovt nok har jeg lige fra starten
tænkt, at der måske var en bagtanke med det gummiomslag. Det er alt i
alt ikke nemt med de antenner. Her er en forklaring:

<http://www.antennasys.com/antennasys-blog/2010/6/24/apple-iphone-4-ante
nnas.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+tid
bits_main+%28TidBITS%3A+Mac+News+for+the+Rest+of+Us%29>

Hov, det blev vist lidt langt. Her er et kort:

<http://tiny.cc/dltaq>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 00:15

> [...]
> og forklaret antenneproblemet. Apple har bl.a. lavet en særlig
> hjemmeside, hvor de viser, at andre mærker har tilsvarende problemer:

Hvilket er helt i tråd med hvad jeg selv oplever ... f.eks. kan jeg fint
få min 3G til at tabe forbindelsen ved at holde den "forkert" .. det
samme med min gamle nokia ... eller den Treo som Hr. Rønne nu sikkert
har kasseret ...

> [...]
> bits_main+%28TidBITS%3A+Mac+News+for+the+Rest+of+Us%29>
>
> Hov, det blev vist lidt langt. Her er et kort:

ham antennasys manden er en sjov fætter .. som lyder som om han ved hvad
han snakker om .. hørte et interview med ham på Your Mac Life for et par
afsnit siden ..

/thomas

Fra : (glenn)

Dato : 17-07-10 11:45

On 17/07/10 01.14, Thomas von Hassel wrote:

> /thomas

Hej Thomas

Denne link virker fint uden alt det "tracker"-snask:
http://www.antennasys.com/antennasys-blog/2010/6/24/apple-iphone-4-antennas.html

Glenn

Fra : (glenn)

Dato : 17-07-10 12:00

On 17/07/10 12.45, (glenn) wrote:

> Hej Thomas
>
> Denne link virker fint uden alt det "tracker"-snask:
> http://www.antennasys.com/antennasys-blog/2010/6/24/apple-iphone-4-antennas.html
>

> Glenn

Iøvrigt gætter jeg på at rammeantennen er sådan en opfundet fra før 2.
verdens krig. Det spøjse ved dem er, at en lodret slot(revne) er vandret
polariseret!:

http://en.wikipedia.org/wiki/Slot_antenna

http://www.dxzone.com/catalog/Antennas/Slot/

http://www.electronicsinfoline.com/CircuitBook/Antenna/Slot_Antenna/13544.html

Med billede på figur 2:
http://www.antenna-theory.com/antennas/aperture/slot.php

http://www.qsl.net/n1bwt/ch7_part1.pdf
Citat: "...
the E- and H-fields are swapped, as illustrated in Figure 7-3 — the slot
is a magnetic dipole rather than an electric dipole. As a result, the
polarization is rotated 90o [90 grader], so that radiation from a
vertical slot is polarized horizontally.
...."

Glenn

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 13:43

(glenn) <nomail@xx.dk> wrote:

> [...]
> /thomas >
>
> Hej Thomas
>
> Denne link virker fint uden alt det "tracker"-snask:

det var ikke mig der postede det link ....

/thomas

Fra : (glenn)

Dato : 17-07-10 14:01

On 17/07/10 14.43, Thomas von Hassel wrote:

> det var ikke mig der postede det link ....
>
> /thomas

Undskyld Thomas - det var Henrik.

Glenn