TV2 Nyhederne - Så er Gale Strand igen
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-07-10 18:39

Grrrrrrrrrrr...! - Kan han da for h..... ikke snart tage og holde
sin kæft lukket. - Jeg synes efterhånden, det her er ved at være for
meget! - Nu er det iPhone 4, han er ude efter - og det bare, fordi den
har præcis den samme fejl som flere hundrede andre modeller mht.
antennens følsomhed, når man holder på den på en bestemt måde...

Nokia har problemet, HTC, Samsung, LG, SE... Selv Googles Android har
problemet, men OK, - det er jo reelt set også en HTC.

Faktisk er det et rimeligt stort problem på bl.a. alle SE's T2xx, T3xx,
C56xx, C9xx w6xx og W8xx serier, hvor antennen også er indbygget i rammen.

Er der da ikke en eller anden, der kan klappe ham så godt og grundigt
med en iPhone oveni bøtten, så han glemmer alt om alt, hvad der hedde3r
"IT konsulent".

Jeg gad egentlig godt vide, hvem der betaler ham for hele tiden at
overfalde Apples telefoner... - Jeg er ikke selv iPhone ejer/bruger af
indlysende årsager, men deet her felttog, han er igang med, lugter
uhyggeligt meget af en betalt anti-Apple-kampagne. - Jeg kunne forstå
det, hvis han gik lige så målrettet efter de andre mærkers fejl - som
fx., at alle Nokias series 3xxx og 6xxx er uhyre følsomme overfor fugt,
eller at SE's klaptelefoner i series z3xx og Z5xx knækker i hænglserne.
- Men ih nej, det er kun iPhone, der er 'the bad guy'.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 16-07-10 12:26

On 16 Jul., 19:39, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
> [...]
> eller at SE's klaptelefoner i series z3xx og Z5xx knækker i hænglserne.
> - Men ih nej, det er kun iPhone, der er 'the bad guy'.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
iPhone 4 blev introduceret af Jobs som et ingeniørmæssigt gennembrud
for mobilantenner. Vores egne ingeniører på "Ingeniøren" kan
konstatere at der aldrig kan have været en ingeniør ind over den
antenne. For så ville modellen være forkastet.
At man fra Apples side prøver at sige at "De andre har også problemet"
er meget lousy efter min mening.
Jeg er i hvert fald aldrig stødt på det i hverken mine eller konens
smartfones. Vi snakker om at når man holder den som normalt med
venstre hånd så slukker den for forbindelsen. Havde andre den fejl
havde vi nok hørt om det.
Og så lige det faktum at Jobs på keynoten står og praler af en
ingeniørmæssig triumf på netop antennedelen. det smager af:"Vi sparer
en ingeniør og laver det bare sådan! Og så praler vi af -hyp alle mine
ingeniører!"

Apple skyder sig selv i foden mens Android Linux open source telefoner
buldrer frem og efterlader en megalomanisk jobs i sit kølvand.

Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 16-07-10 20:53

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Apple skyder sig selv i foden mens Android Linux open source telefoner
> buldrer frem og efterlader en megalomanisk jobs i sit kølvand.

Storm i et glas vand...

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-07-10 21:38

> Storm i et glas vand...

nemlig ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-07-10 21:38

> [...]

> Apple skyder sig selv i foden mens Android Linux open source telefoner
> buldrer frem og efterlader en megalomanisk jobs i sit kølvand.

ok ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-07-10 22:13

Lyrik wrote:

> [...]
> konstatere at der aldrig kan have været en ingeniør ind over den
> antenne. For så ville modellen være forkastet.

Jeg så også det indslag i forrige uge i TV, - og det er noget sludder at
komme med fra hans side. Chassis-antenner er kendt og har været brugt
lige siden ca. 1992/93. Det 'banebrydende' i iPhone 4 er, at antennen er
'vendt om', så den ikke peger op mod siden af hovedet og dermed også ind
mod hjerneskallen, men skråt nedad og udad - væk fra hovedet - præcis
som på SE W6xx og W8xx serierne. Den placering af udstrålingspunktet
_vil_ pr. definition give problemer - uanset, om det er indfældet i et
metalhus som på iPhone 4 og HTC eller i et plast-/fiberhus som hos SE
telefonerne.

Der er jo en del både hjerneforskere og elektromagnetiske ingeniører,
der hævder - og efter min mening med god grund, - at antenneudstråling
påvirker vore hjerner i uheldig retning.

> At man fra Apples side prøver at sige at "De andre har også problemet"
> er meget lousy efter min mening.

Hvad det angår, er Apple nok hverken værre eller bedre end andre...

> [...]
> smartfones. Vi snakker om at når man holder den som normalt med
> venstre hånd så slukker den for forbindelsen. Havde andre den fejl

Præcis! Men det kommer fuldstændig an på, /hvordan/ du holder med
venstre hånd. Holder du på den i nederste halvdel med tommelfingeren op
langs hele siden, så er det, at 'problemet' opstår. - Det samme gælder
for SE W600i, W660i, W800i og W880i. Problemet med de fire er, at de er
så små, at du er nødt til at holde på hele telefonens 'langside', -
medmindre du nøjes med at bruge 2 fingre, så du kan holde på dem helt
forneden.

> [...]
> ingeniørmæssig triumf på netop antennedelen. det smager af:"Vi sparer
> en ingeniør og laver det bare sådan! Og så praler vi af -hyp alle mine

Pladder! - Og det mener jeg! - Det geniale ligger i, at det er lykkedes
at placere en ramme-antenne i selve metalhuset _uden_, at huset selv
virker som et skjold, der bryder antennesignalet. - Det er der ingen
andre, der har formået. - På HTCs tilsvarende model, er antennen 'lagt
på' uden på selve metalhuset, og på SE modellerne ligger antennen i
kanten af dér, hvor de to halvdele er samlet.

> Apple skyder sig selv i foden mens Android Linux open source telefoner
> buldrer frem og efterlader en megalomanisk jobs i sit kølvand.

Det passer jo ganske enkelt ikke, Jens. Android telefonen er ved at
blive et regulært flop. Der var stor interesse i starten, men der er
ikke ret mange prof brugere med respekt for sig selv, der vil ofre en
HTC/Android, når softwaren er så elendig, som den er. - Samtlige de
anmeldelser, jeg har både læst og hørt (bl.a. radio og TV) giver den en
sønderlemmende kritik for upålidelighed og for at være ualmindelig
langsom i bl.a. netforbindelser.

Derimod skal vi nok til at holde øje med den nye SE X10 og den nye Nokia
(kan ikke huske modelnr.). Begge ser ud til at være både hurtigere
(næsten lige så hurtig som iPhone) og noget mere intuitive end
HTC/Android. Softwaren i X10 er en stærkt reduceret udgave af Android -
rippet for al gejl og lir, men bl.a. forsynet med Opera Mobile. Nokia
modellen er med et helt nyudviklet system, udviklet af Nokia selv, men
ligeledes med Opera Mobile som browser/mailklient.

Og så er der jo lige det, at helt skæv kan iPhone 4 nu ikke være, siden
Apple indtil nu har solgt +3 mill. eksemplarer alene i USA.... - Jeg har
ikke en iPhone, og jeg får det heller ikke, sålænge det ikke er muligt
at lave selve telefonknapperne i en str. og tydelighed, der egner sig
for svagtseende.

mvh. Erik Richard

Fra : (glenn)

Dato : 17-07-10 11:39

On 16/07/10 23.12, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> på' uden på selve metalhuset, og på SE modellerne ligger antennen i
> kanten af dér, hvor de to halvdele er samlet.

Hvorfor laver Apple ikke "bare" 4-6 indlejrede rammeantenner og bruger
den antenne der er bedst til sending/modtagning på det givne tidspunkt?

I "gamle" dage hed sådan een, med to antenner "antenna diversity" - men
senderantenne skal selvfølgelig også skiftes (- det samme selvfølgelig
til Wi-F)i:
http://en.wikipedia.org/wiki/Antenna_diversity

-

Man kan umuligt have så store hænder at hele telefonen dækkes af
absorberende "masse". (jeg kan selvfølgelig tage fejl

Glenn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-07-10 16:29

(glenn) wrote:

> [...]
>
> I "gamle" dage hed sådan een, med to antenner "antenna diversity" - men
> senderantenne skal selvfølgelig også skiftes (- det samme selvfølgelig

Fordi det kan give polariseringseffekt, så de forskellige signaler
modvirker hinanden. - Vi havde de samme problemer med de første
high-frequency trådløse mikrofoner (110mhz og 113mhz), hvor
signalforbindelsen var delt i 2x2 antenner - altså 4 sendeantenner til
hvert sit frekvensområde, og hvor signalet så blev blev afbrudt blot
ved, at man drejede sig 45 grader med mikrofonen. - Beyer løste
problemet i første omgang ved at gå den modsatte ved ved at lave en
enkelt 'kugleantenne' i mikrofonens bagstykke og flytte transmissionen
ned i low-frequency båndene (3mhz). - Så diversity antenner er ikke en
god løsning til GSM/3G m.m.....

> Man kan umuligt have så store hænder at hele telefonen dækkes af
> absorberende "masse". (jeg kan selvfølgelig tage fejl

Jeg kender ihvertfald én meget stor mand med et par bjørnelapper, hvor
en iPhone ikke fylder meget i hans håndflade.

mvh. Erik Richard

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 17-07-10 13:48

Erik Richard Sørensen wrote:

> Hvad det angår, er Apple nok hverken værre eller bedre end andre...

Det ændrer ikke på, at det er pinligt dumt først at føre sig frem med
sit fantastiske antenne design og så efterfølgende undskylde sig med de
andre osse laver fejl.

> [...]
> på' uden på selve metalhuset, og på SE modellerne ligger antennen i
> kanten af dér, hvor de to halvdele er samlet.

Der er så heller ingen andre der har lavet en "løsning" hvor man med en
finger det forkerte sted kan lukke helt for signalet.

> Det passer jo ganske enkelt ikke, Jens. Android telefonen er ved at
> blive et regulært flop.

Der er vist noget du har fået helt forkert fat på - vil du ikke være rar
at fortælle hvor du har det fra?

> [...]
> anmeldelser, jeg har både læst og hørt (bl.a. radio og TV) giver den en
> sønderlemmende kritik for upålidelighed og for at være ualmindelig

Det kan jeg så heller ikke genkende.

> [...]
> ikke en iPhone, og jeg får det heller ikke, sålænge det ikke er muligt
> at lave selve telefonknapperne i en str. og tydelighed, der egner sig

Der er vist ingen her som har påstået iPhone 4 er en dårlig telefon, så
længe man ser bort fra den uheldige antennekonstruktion. Kritikken
gårlige så meget på den måde Apple har håndtere problemet.

- Først pral af deres smarte antenneløsning.
- Benægtelse af at der er et problem.
- Censur i deres forum.
- Bagatelisering af problemet (da de ikke længere kunne benægte).
- Dårlig undskyldning om at de andre osse har problemet.

På pressekonferencen i går, så fortalte Jobs det "kun" var 0,55% af
brugerne der havde henvendt sig om problemet. Spørgsmålet er bare hvad
tallet kan bruges til for hvem ringer når problemet er alment kendt og
ligeså svaret fra supporten. Noget tilsvarende gælder mængden af
returvare, der er givet mange brugere som har afventet en løsning.

På samme pressekonference synes jeg i øvrigt var påfaldende at "høre"
Jobs tale om at iPhone 4 droppede mindre end et kald ekstra per 100 kald
når man sammenlignede med iPhone 3GS. Dvs. 4'eren er dårligere ende
3'eren, men de vil så ikke røbe hvor dårlig 3'eren er

I øvrigt - når nu vi diskutere iPhone 4, så undrer det mig ingen brokker
sig over navnet? Jeg vil vædde med, at mange tror iPhone 4 er en 4G
telefon og ikke en 3G og den slags marketing-navngivning stinker.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 13:57

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Der er vist noget du har fået helt forkert fat på - vil du ikke være rar
> at fortælle hvor du har det fra?

Det er noget sludder .. Der er masser af liv i Android .. og det er kun
en god ting med noget kvalificeret konkurrence på det marked ..

> [...]
> gårlige så meget på den måde Apple har håndtere problemet.
>
> - Først pral af deres smarte antenneløsning.

Der har altid været "censur" i deres forum. Tråde der bare er brok
bliver slettet uanset hvad emner er.

> [...]
> når man sammenlignede med iPhone 3GS. Dvs. 4'eren er dårligere ende
> 3'eren, men de vil så ikke røbe hvor dårlig 3'eren er

Hvad er det i forventer Apple skal gøre ? ... trække telefonen tilbage ?
Lad os bare for sjov sige at de tal (supportkald og returvare) passer,
så har langt de fleste jo ikke noget problem ?

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 17-07-10 14:26

Thomas von Hassel wrote:

> Det er noget sludder .. Der er masser af liv i Android .. og det er kun
> en god ting med noget kvalificeret konkurrence på det marked ..

? Du mener det jeg skriver er noget sludder, men er efterfølgende enig?!

Du skal vist stramme lidt op mht. hvordan du kommenterer

> Hvad er det i forventer Apple skal gøre ? ... trække telefonen tilbage ?

Jeg synes det ville klæde dem med en klar udskyldning i stedet for alt
det udenomssnak. Men det er klart de ikke ønsker at sige det direkte.

Jeg er spændt på at læse hvad Consumer Report nu siger, hvis ikke det
var for deres kritik ville der næppe havde været en pressekonference i går.

Hvordan det udvikler sig med historien fra Bloomberg er også
interresant, de har jo skrevet Apple kendte til problemet inden iPhone 4
blev præsenteret og Steve siger det er løgn. Det må så undre hvorfor
Apple ikke har krævet Bloomberg trækker deres historie tilbage

> Lad os bare for sjov sige at de tal (supportkald og returvare) passer,
> så har langt de fleste jo ikke noget problem ?

Lad os bare for sjov sige, at de bemærkninger jeg kom med mht. hvorfor
de tale ikke er højere og så kan vi konstatere mange har problemet.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 14:30

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> ? Du mener det jeg skriver er noget sludder, men er efterfølgende enig?!
>
> Du skal vist stramme lidt op mht. hvordan du kommenterer

du ved jo godt hvad jeg mener .. :)

> Jeg synes det ville klæde dem med en klar udskyldning i stedet for alt
> det udenomssnak. Men det er klart de ikke ønsker at sige det direkte.

B.la. fordi det vil stille dem skidt hvis nogen af de Class Action
lawsuits kommer i retten ...

> Jeg er spændt på at læse hvad Consumer Report nu siger, hvis ikke det
> var for deres kritik ville der næppe havde været en pressekonference i går.

de siger de stadig ikke kan "anbefale" telefonen ..

> [...]
> blev præsenteret og Steve siger det er løgn. Det må så undre hvorfor
> Apple ikke har krævet Bloomberg trækker deres historie tilbage

Fordi bloomberg kan skrive hvad de har lyst til .. 1. amendment and all

> Lad os bare for sjov sige, at de bemærkninger jeg kom med mht. hvorfor
> de tale ikke er højere og så kan vi konstatere mange har problemet.

det er jo meget nemt ... vi kan vente et par uger og så se hvad
salgstallene siger ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-07-10 16:56

Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:

> Det ændrer ikke på, at det er pinligt dumt først at føre sig frem med
> sit fantastiske antenne design og så efterfølgende undskylde sig med de
> andre osse laver fejl.

Som allerede skrevet, så er det geniale, at antennen ligger _inde_ i
rammen og ikke udenpå, og at signalet er udadrettet _væk_ fra hovedet og
ikke opad _langs_ med hovedet. - /Det/ er er ingen andre, der har formået.

Hvad angår, at de siger, at andre også har de problemer, så har Steve
Jobs jo ret, men det undskylder bare ikke John Strands ualmindeligt
uforskammede hetz mod Apple. - Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og det
er altså ikke så graverende med de antenneproblemer, som Strand giver
det udseende af!

> Der er så heller ingen andre der har lavet en "løsning" hvor man med en
> finger det forkerte sted kan lukke helt for signalet.

Læs lige igen, hvilke mærker, jeg bl.a. henviser til... Jeg kan til
enhver tid blokere for signalet på min egen SE W660i, og det samme kan
en af mine venner på hendes W880i - og det blot ved at lægge
tommelfingeren op langs med den side, hvor styrkekontrollerne sidder!

> Der er vist noget du har fået helt forkert fat på - vil du ikke være rar
> at fortælle hvor du har det fra?

Bl.a. DR og TV2 - især So Ein Ding og Harddisken - Altså Føns & Co...

> Der var stor interesse i starten, men der er
>
> Det kan jeg så heller ikke genkende.

Så kig dig lidt rundt på nettet...

> Der er vist ingen her som har påstået iPhone 4 er en dårlig telefon, så
> længe man ser bort fra den uheldige antennekonstruktion. Kritikken
> gårlige så meget på den måde Apple har håndtere problemet.

Hvor har jeg påstået det?

> [...]
> ligeså svaret fra supporten. Noget tilsvarende gælder mængden af
> returvare, der er givet mange brugere som har afventet en løsning.

Hvor mange er 0,5% af 3 mill? - Efter min regnestok giver det ca.
15.000.... Stadig mange, men også stadig langt, langt under andre
mobilfrabrikanters fejlrate. - Kan du huske, da Nokia lancerede deres
model 3110 - fejlprocent på +25%? - Eller SE, da de lancerede K610i -
fejlprocent på +40%? - Eller HTCs 8000 - fejlprocent på +60%? - Eller da
Siemens i sin tid lancerede deres S35? - fejlprocent på +80%!

> [...]
> sig over navnet? Jeg vil vædde med, at mange tror iPhone 4 er en 4G
> telefon og ikke en 3G og den slags marketing-navngivning stinker.

Tja, jeg har ingen steder set Apple så meget som antyde, at iPhone 4 er
en 3G telefon, så det må stå for din egen regning!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 17:05

> [...]
> tommelfingeren op langs med den side, hvor styrkekontrollerne sidder!

> Bl.a. DR og TV2 - især So Ein Ding og Harddisken - Altså Føns & Co...

"So Ein Ding" gutten har da ellers været relativt begejstret for de par
Android baserede telefoner han har haft på programmet .... det kan godt
være han ikke vil erstatte hans iPhone med dem, men grundlæggende er de
lysår foran hvad der ellers bliver langet over disken ...

> Så kig dig lidt rundt på nettet...

den er lidt nem er den ikke ... hvis du tages alvorlig så kom med
kildehenvisninger .. men det lærer man måske ikke på universitetet mere
?

hvor har du de tal fra ?

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 18-07-10 13:45

> [...]
> ikke opad _langs_ med hovedet. - /Det/ er er ingen andre, der har formået.

Hvorfor det skulle være genialt når det medføre brugerne oplever
problemer med at benytte telefonen kan jeg ikke se, det var heller det
Jobs slog på da han præsenterede telefonen. Der talte han bolt om hvor
super designet var.

> [...]
> uforskammede hetz mod Apple. - Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og det
> er altså ikke så graverende med de antenneproblemer, som Strand giver

Når Apple præsentere deres iPhone 4, fortæller den er genial og i øvrigt
har et slogan om at deres ting bare virker har de bedt om det. Især når
de efter der opdages problemer bliver talt udenom og bagateliseret.

> [...]
> en af mine venner på hendes W880i - og det blot ved at lægge
> tommelfingeren op langs med den side, hvor styrkekontrollerne sidder!

Jeg er ligeglad med de andre i denne sammenhæng. Jeg har ikke set dem
hævde deres telefoner er perfekte og geniale mht. deres antenne, så jeg
kan ikke se hvor de er relevante. Undskyldningen om at "de andre gør" er
en man bruger i 3 klasse og den holder ikke.

> Bl.a. DR og TV2 - især So Ein Ding og Harddisken - Altså Føns & Co...

Så må der vist være en anden "So ein ding" serie end dem jeg ser, jeg
kan ikke genkende det billede.

> Så kig dig lidt rundt på nettet...

Jeg har kigget og kan som nævnt ikke genkende det billede du beskriver.

Her er en smagsprøve fra Anandtechs test af Droid:

" The Android v. iPhone dilemma I brought up in the Nexus One review
still stands. In this case, it’s perfectly exemplified by the HTC Droid
Incredible’s keyboard. On the left you’ve got Android and on the right,
the iPhone OS:

Both will get you from point A to point B, Apple just does it cleaner,
Google does it with more flexibility. Choosing between the two really
depends on what you want from your smartphone. Apps like Goggles and
fully supported tethering are Android only features at this point.
Flexibility in where you get your apps from, and how you can customize
your OS are as well. The Apple approach is much more focused on a clean
user experience. Things like a single switch to silence your phone and
delivering a consistent user experience throughout all apps. The
functionality is more limited, but the UI isn’t nearly as cluttered."

Mere i samme stil kan findes andre steder. Eksempelvis hos EnGadget, NYT...

> Hvor mange er 0,5% af 3 mill? - Efter min regnestok giver det ca.
> 15.000....

Ja, men som nævnt kan man formode rigtig mange ikke har henvendt sig
fordi de vidste hvad svaret fra Apple ville være.

Stadig mange, men også stadig langt, langt under andre
> mobilfrabrikanters fejlrate.

Igen. At de andre laver fejl er ikke en gyldig undskyldning og som du
selv påpeger er iPhone 4 kun lige kommet på markedet.

Iøvrigt, så er de 0,5% kun henvendelser om antenneproblemet. Det er
kendt der er andre problemer, som eksempelvis billeder der bliver gule
de opkald er ikke talt med.

- Kan du huske, da Nokia lancerede deres
> model 3110 - fejlprocent på +25%?

Det er 13 år siden, så det kan jeg ikke huske

Hov - ingen kommentarer her?

> Tja, jeg har ingen steder set Apple så meget som antyde, at iPhone 4 er
> en 3G telefon, så det må stå for din egen regning!

Netop. Apple taler ikke om at iPhone 4 er en 3G

Mvh
Bruno

Fra : Morten Lind

Dato : 18-07-10 15:00

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Mvh
> Bruno

Jeg vil så gerne, men hold da op, hvor er du svær at læse

M.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 18-07-10 15:16

Morten Lind wrote:

> Jeg vil så gerne, men hold da op, hvor er du svær at læse

?

Klipper jeg for meget væk, eller skriver jeg for sjusket?

Mvh
Bruno

Fra : Morten Lind

Dato : 18-07-10 17:14

> [...]

> ?
>
> Klipper jeg for meget væk, eller skriver jeg for sjusket?

Undskyld, men desværre det sidste.

Når jeg har god tid, gør det ikke noget, Bruno - men i en intensiv tråd
er det forvirrende.

Tag dig ikke af mig - jeg er blot en gammel nar, der prøver at følge med
)

M.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 18-07-10 17:35

Morten Lind wrote:

> Undskyld, men desværre det sidste.

Det er da ærlig snak.

> Når jeg har god tid, gør det ikke noget, Bruno - men i en intensiv tråd
> er det forvirrende.
>
> Tag dig ikke af mig - jeg er blot en gammel nar, der prøver at følge med
> )

Jeg stiller mig gerne op i gruppen af folk, der er lidt hurtige på
tasterne når der skrives mail. Så det er kun fint når nogen siger fra
når det bliver for slemt.

Mærkelig nok, så laver jeg flere slåfejl når jeg skriver på min Mac end
på PC'en. Det synes som om mit gamle IBM tastatur larmer så meget, at
jeg skriver mere koncentreret

Mvh
Bruno

Fra : Morten Lind

Dato : 18-07-10 18:06

> [...]

> Mærkelig nok, så laver jeg flere slåfejl når jeg skriver på min Mac end
> på PC'en. Det synes som om mit gamle IBM tastatur larmer så meget, at

Tak for din måde at være på

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-10 19:31

> [...]
>
> Mærkelig nok, så laver jeg flere slåfejl når jeg skriver på min Mac end
> på PC'en. Det synes som om mit gamle IBM tastatur larmer så meget, at

Hvad det angår, er du ikke den eneste... - Jeg skriver rimeligt hurtigt
10-fingersystem - +400 anslag pr. min., - men når jeg bruger mit Apple
Pro tastatur, kommer der for mange fejl, hvis jeg holder hastigheden, så
jeg har istedet købt mig et af de store Microsoft MultiMedia Keyboards -
det med 21 ekstrataster. - Den er ikke helt så god som hverken den gamle
Apple Extended II ISO eller som IBM tastaturerne - især det gamle IBM
Pro 'klik-tastatur'.

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-07-10 17:24

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Jeg vil så gerne, men hold da op, hvor er du svær at læse

Brillerne, Morten, brillerne

Fra : Morten Lind

Dato : 18-07-10 18:08

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100718 <nospam0002+20100718@gmail.com> wrote:

> Brillerne, Morten, brillerne

Nåeh ja, for Helvede, men jeg kan ikke finde dem - jeg kan jo ikke se
)))

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-10 19:34

Morten Lind wrote:

> Nåeh ja, for Helvede, men jeg kan ikke finde dem - jeg kan jo ikke se
> )))

Hwa pokker Morten, - har du endnu ikke fået indbygget bipper i dem, så
de svarer, når du fløjter..-)?

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-07-10 22:54

> Nåeh ja, for Helvede, men jeg kan ikke finde dem - jeg kan jo ikke se
> )))

Det er nu jeg bliver lidt bekymret over at du fremfører Arrivabusser med
130 km/t i overhalingsbanen på motorvejen

Fra : Morten Lind

Dato : 19-07-10 01:56

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100718 <nospam0002+20100718@gmail.com> wrote:

> Det er nu jeg bliver lidt bekymret over at du fremfører Arrivabusser med
> 130 km/t i overhalingsbanen på motorvejen

Den ene gang skal du nu ikke gøre en historie ud af, og derudover er jeg
meget langsynet, så kørsel foregår uden briller

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-07-10 11:10

> Den ene gang skal du nu ikke gøre en historie ud af, og derudover er jeg
> meget langsynet, så kørsel foregår uden briller

Det var som bekendt ikke mig, men dig der gjorde en historie ud af dét

Hvor stor afstand til den forankørende bil skal du så holde for du
stadig kan se den?

Fra : Morten Lind

Dato : 19-07-10 14:56

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100719 <nospam0002+20100719@gmail.com> wrote:

> Det var som bekendt ikke mig, men dig der gjorde en historie ud af dét

Nå ja, hvad betyder det mellem fæller ?

> Hvor stor afstand til den forankørende bil skal du så holde for du
> stadig kan se den?

Jeg holder altid bremseafstand - er det godt nok?

M.

Fra : Niels

Dato : 16-07-10 15:14

> Apple skyder sig selv i foden mens Android Linux open source telefoner
> buldrer frem og efterlader en megalomanisk jobs i sit kølvand.
>
> Jens

Hvad har telefonens styresystem med antenneforholdene at gøre?

--
Niels

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-07-10 14:06

"Bruno, Copenhagen - Denmark" <dont_use_this@adress_ever.invalid> writes:

> [...]
> tallet kan bruges til for hvem ringer når problemet er alment kendt og
> ligeså svaret fra supporten. Noget tilsvarende gælder mængden af

Det er vel også lidt svært at ringe og beklage sig når man har problemet?

Nå, det ser ud til jeg beholder min 3gs'er lidt endnu - så må vi se om de får fikset problemet :)

(og der var vist også noget med at de søgte ingeniører med forstand på antenner i Cupertino. Man kan jo kun gætte på hvorfor)...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 14:12

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100717 <nospam0002+20100717@gmail.com> wrote:

> Det er vel også lidt svært at ringe og beklage sig når man har problemet?

Bazinga! :)

> [...]
>
> (og der var vist også noget med at de søgte ingeniører med forstand på
> antenner i Cupertino. Man kan jo kun gætte på hvorfor)...

vi skal også lige huske at USA er lidt af et U-land mht. mobil dækning
.... hvis antennen holdt rigtigt kan fange et svagt signal bedre end
f.eks. en 3GS, men nemmere kan holdes forkert så giver det jo flere
"dropped calls" ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 17-07-10 16:15

> [...]

> (og der var vist også noget med at de søgte ingeniører med forstand på
> antenner i Cupertino. Man kan jo kun gætte på hvorfor)...

Jeg skal nok poste, når min lander.

M., der undrer sig over, at din brødtekst pludselig er blevet for lang -
det har været tilfældet de seneste fire gange, og aldrig tidligere ?

Fra : Carl Drud

Dato : 17-07-10 16:05

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> [...]
> anmeldelser, jeg har både læst og hørt (bl.a. radio og TV) giver den
> en sønderlemmende kritik for upålidelighed og for at være ualmindelig

Du begynder at lyde som John Strand. Men har du ikke et link til de
anmeldelser du nævner?

> [...]
> hurtigere (næsten lige så hurtig som iPhone) og noget mere intuitive
> end HTC/Android. Softwaren i X10 er en stærkt reduceret udgave af

Hvad mener du med "stærkt reduceret"? Har SE ikke selv fyldt deres eget
"gejl og lir" på?

> men bl.a. forsynet med Opera Mobile. Nokia modellen er med et helt
> nyudviklet system, udviklet af Nokia selv, men ligeledes med Opera
> Mobile som browser/mailklient.

Det er nyt for mig at Opera Mobile indeholder en mailkliet. Til Android
kan Opera Mobile browser downloades gratis fra Market.

--
Carl

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 16:19

Carl Drud <carl.drud@gmx.com> wrote:

> Du begynder at lyde som John Strand. Men har du ikke et link til de
> anmeldelser du nævner?

> Hvad mener du med "stærkt reduceret"? Har SE ikke selv fyldt deres eget
> "gejl og lir" på?

Det er jo hele fidusen i Android ... en base hvorpå hhv. producenter
eller operatører kan bygge deres egne løsninger ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-07-10 17:24

Carl Drud wrote:

> Du begynder at lyde som John Strand. Men har du ikke et link til de
> anmeldelser du nævner?

Jvf. bl.a. Føns & Co. fra både Harddisken og So Ein Ding

> Hvad mener du med "stærkt reduceret"? Har SE ikke selv fyldt deres eget
> "gejl og lir" på?

Med reduceret mener jeg kun selve grundsystemet - altså ingen
tillægsprogrammer som fx. Chrome m.m.. - SE har ikke deres eget 'gejl og
lir', men på de telefoner, der med lidt god vilje ville kunne kaldes for
'smart-phones', har de brugt Windows Mobile. Fungerer ganske udmærket,
hvis man undlader at pille eller installere noget som helst andet og
nøjes med at holde den firmwareopdateret.

> Det er nyt for mig at Opera Mobile indeholder en mailkliet. Til Android
> kan Opera Mobile browser downloades gratis fra Market.

Det var også nyt for mig første gang, jeg læste om det på Operas egen
hjemmeside... - Hvordan de så har lavet det, aner jeg ikke, da jeg ikke
bruger min mobil til netsurf og dermed heller ikke til mail...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 17:43

> Med reduceret mener jeg kun selve grundsystemet - altså ingen
> tillægsprogrammer som fx. Chrome m.m.. - SE har ikke deres eget 'gejl og
> lir',

hvis det her ikke er "gejl og lir" så ved jeg ikke hvad er:

<http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperiax1
0?cc=dk&lc=da>

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-10 18:18

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Men jeg har indrømmet heller aldrig hørt om at vores computere benytter
> "polymorfe" styresystemer, forstået som et system der ændrer sig selv
> efter hvad der køres af programmer.

Det gælder primært for systemer uden anti-virus.

Fra : Carl Drud

Dato : 17-07-10 16:42

> Carl Drud <carl.drud@gmx.com> wrote:
>
> Det er jo hele fidusen i Android ... en base hvorpå hhv. producenter
> eller operatører kan bygge deres egne løsninger ...

Ja netop. SE har Rachael UI og HTC har Sense UI. Men når ERS taler om
stærkt reduceret mener han måske at det kun er Android ver. 1.6 SE
bruger

--
Carl

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-07-10 17:28

> [...]

> M., der undrer sig over, at din brødtekst pludselig er blevet for lang -
> det har været tilfældet de seneste fire gange, og aldrig tidligere ?

Mener du ikke bred?

Jeg har opgraderet min nyhedslæser (den uden bruser) og det ser ud til at den ikke selv ombryder mere.

Nu får vi se om jeg fikser dét, eller om jeg nedgraderer igen.

Fra : Carl Drud

Dato : 17-07-10 17:53

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Jvf. bl.a. Føns & Co. fra både Harddisken og So Ein Ding

Jamen jeg synes da du skal se So Ein Dings anmeldelse af SE Xperia X10
og HTC Legend.

http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/Programmer/2010/04/22094730.htm

Jeg synes at Nikolaj Sonne virker meget begejstret for HTC Legend.

> Med reduceret mener jeg kun selve grundsystemet - altså ingen
> tillægsprogrammer som fx. Chrome m.m..

Chrome? hvad mener du?

> Det var også nyt for mig første gang, jeg læste om det på Operas egen
> hjemmeside... - Hvordan de så har lavet det, aner jeg ikke, da jeg
> ikke bruger min mobil til netsurf og dermed heller ikke til mail...

Jeg kan ikke finde noget på Operas hjemmeside der fortæller at deres
Mobile version indeholder en mailklient. Har du et link.

--
Carl

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-07-10 21:03

Carl Drud wrote:

> [...]
>
> http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/Programmer/2010/04/22094730.htm
>
> Jeg synes at Nikolaj Sonne virker meget begejstret for HTC Legend.

Det véd jeg..-) - Hans tilføjelse i Harddisken var - frit gengivet, -
'...de er såmænd udmærkede, MEN ingen af dem kan altså hamle op med min
iPhone...' - føns' lidt spidse kommentar var - '...nå, havde du da
regnet med det?' - Jeg kunne ikke finde ud af, om han mente det, eller
de bare gassede hinanden, - det gør de jo så tit.

Bortset fra det, så er både Legend og X10 endnu mindre egnede for blinde
og svagtseende end iPhone. - Jeg har haft HTC'en i hånden og leget lidt
med den, det var ikke opløftende med den ene undtagelse, at knapperne i
selve telefonen blev en smule større, når den blev vendt horisontalt...

> Chrome? hvad mener du?

Den browser, der bruges af Android er jo reelt set en 'barberet' version
af Google Chrome.

> Jeg kan ikke finde noget på Operas hjemmeside der fortæller at deres
> Mobile version indeholder en mailklient. Har du et link.

Ikke udover den til selve Opera Mobile. Men som skrevet, véd jeg ikke,
hvordan de har implementeret maildelen. - Det stod bare nærmest som i en
fodnote nederst på en af siderne under Opera Mobile...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 21:38

> [...]
> regnet med det?' - Jeg kunne ikke finde ud af, om han mente det, eller
> de bare gassede hinanden, - det gør de jo så tit.

Der er jo langt fra det og så til at "android er et flop" ...

> Den browser, der bruges af Android er jo reelt set en 'barberet' version
> af Google Chrome.

du ved godt "motoren" i både Chrome og den browser de smider i Android
er baseret på webkit ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-10 21:43

> Der er jo langt fra det og så til at "android er et flop" ...

Det ser ud til at de også sælger ret godt:

<http://www.npd.com/press/releases/press_100510.html>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-10 11:59

Thomas von Hassel wrote:

> Der er jo langt fra det og så til at "android er et flop" ...

Jeg kan ikke huske, om det var Føns eller Sonne, der direkte sagde i en
Harddisk udsendelse, at hvis Android ikke oppede sig gevaldigt og det
meget hurtigt, ville det gå galt, og frit citeret - '...som den er nu,
er det et flop af dimensioner og et dårligt forsøg på at tage andel fra
Apple på et kommende meget lukrativt marked...'.

Jeg har seet et sted, men hvor er væk nu, at for hver _1_ Android
baseret telefon, der sælges, sælges der 20 iPhones. - Hm, - det kan have
været på comp.sys.mac.system eller comp.sys.mac.advocacy. Dér har der
ihvertfald været en del sure opstød fra folk, der er godt sure over, at
'...Apple takes it all' nu på smartphones markedet...

> du ved godt "motoren" i både Chrome og den browser de smider i Android
> er baseret på webkit?

Det er da vist en sandhed med meget store modifikationer. - Iflg.
Googles egne forlæg er det et helt 'unikt system' - citat fra Anders
Sandholm i Harddisken sidste sommer engang, da Android blev lanceret...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-10 13:12

> [...]
> er det et flop af dimensioner og et dårligt forsøg på at tage andel fra
> Apple på et kommende meget lukrativt marked...'.

var det inden for de sidste 3-4 mdr ?

> [...]
> ihvertfald været en del sure opstød fra folk, der er godt sure over, at
> '...Apple takes it all' nu på smartphones markedet...

du kan jo se på det link fra NPD at det ikke helt passer ...

> Det er da vist en sandhed med meget store modifikationer. - Iflg.
> Googles egne forlæg er det et helt 'unikt system' - citat fra Anders
> Sandholm i Harddisken sidste sommer engang, da Android blev lanceret...

Hvornår holder du op med at tage alt hvad er bliver sagt på DR som den
evige sandhed ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-10 18:52

Thomas von Hassel wrote:

> var det inden for de sidste 3-4 mdr ?

Nærmere 5-6 måneder siden. - Mener det var forrige gang, Føns var til
kongres i Californien, så det må have været i feb./mar.. - Han var
igennem til Harddisken pr. telefon.

> du kan jo se på det link fra NPD at det ikke helt passer ...

Jeg synes, den artikel virker som en gang forvirret snik-snak...

- Og hvordan kan det firma, der kalder sig 'NPD', pludselig tillade sig
at bruge et andet firmas registrerede programnavn? - 'NPD' ejes af det
svenske Ibrium.se og bruges til et program, der også hedder NotePad
Deluxe...

> Hvornår holder du op med at tage alt hvad er bliver sagt på DR som den
> evige sandhed ?

Anders Sandholm er ikke og har aldrig været ansat hos DR. Han er derimod
ansat som en af Googles topudviklere. Så vær venlig at undlade at skyde
mig noget i skoene, jeg aldrig har hverken sagt eller skrevet!

Jeg har kendt Anders gennem mange år, og han er absolut hæderlig og
særdeles dygtig med bl.a. en PHD i datalogi, samt studie- og
undervisningsophold på MIT. - Faktisk blev han tilbudt en docent
stilling i IT-udvikling på MIT, men sagde nejtak.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-10 19:01

> Nærmere 5-6 måneder siden. - Mener det var forrige gang, Føns var til
> kongres i Californien, så det må have været i feb./mar.. - Han var
> igennem til Harddisken pr. telefon.

der sker meget på det marked på meget meget kort tid ...

> [...]

> at bruge et andet firmas registrerede programnavn? - 'NPD' ejes af det
> svenske Ibrium.se og bruges til et program, der også hedder NotePad

Pludseligt er så meget sagt .. NPD er grundlgt i 1967

<http://www.npd.com/corpServlet?nextpage=profile_s.html>

> Anders Sandholm er ikke og har aldrig været ansat hos DR. Han er derimod
> ansat som en af Googles topudviklere. Så vær venlig at undlade at skyde
> mig noget i skoene, jeg aldrig har hverken sagt eller skrevet!

har jeg sagt at han var det ? ... men du har en tendens til at tage alt
hvad der bliver sagt/sendt/skrevet på DR uden ret meget kritisk tænkning

Og hvad er "et unikt system" ... ?

> [...]
> undervisningsophold på MIT. - Faktisk blev han tilbudt en docent
> stilling i IT-udvikling på MIT, men sagde nejtak.

gud fader en masse ubrugeligt information ... hvad har det med sagen at
gøre ? ... Android bruger WebKit som browser engine, både i deres egen
browser og som et API lag når du laver 3'parts App's til android ..

<http://developer.android.com/reference/android/webkit/package-summary.h
tml>

<http://webkit.org/blog/142/android-uses-webkit/>
/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-10 20:21

Thomas von Hassel wrote:

> der sker meget på det marked på meget meget kort tid ...

Selvfølgelig gør der det, - ellers ville der jo heller ikke komme noget
nyt frem...

> ok ...

> Pludseligt er så meget sagt .. NPD er grundlgt i 1967
>
> <http://www.npd.com/corpServlet?nextpage=profile_s.html>

"The NPD Group, founded in 1967, is the leading global provider of
consumer and retail market research information for a wide range of
industries. We provide critical consumer behavior and point-of-sale
(POS) information and industry expertise across more industries than any
other market"...

Godt nok er jeg ikke alvidende inden for mediemarkedet, men mærkeligt
nok har jeg aldrig hørt om det 'verdensomspændende' firma i de næsten 40
år, jeg har beskæftiget mig med medier. - Og mærkeligt nok kender jeg
heller ingen andre inden for branchen, der har... - Så det er vist så
som så med deres 'ekspertise'... - Så hvis de er lige så 'troværdige'
som John Strand, giver jeg ikke fem flade ører for det, de skriver!

> har jeg sagt at han var det ? ... men du har en tendens til at tage alt
> hvad der bliver sagt/sendt/skrevet på DR uden ret meget kritisk tænkning

Du kommenterer på, at Anders Sandholm har udtalt sig i Harddisken, så
jeg synes, det er temmeligt nærliggende at tolke det sådan, at hans og
DRs synspunkter er de samme. Jeg forholder mig til, det Anders har sagt
og ikke spor andet.

> Og hvad er "et unikt system" ... ?

Ordet 'unikt' betyder jo noget enestående / fremragende osv., men som
jeg kender Anders og hans måde at udtrykke sig på, betyder det her
noget, der er enestående på den måde, at det er topspecificeret og
målrettet mod én bestemt ting, - og - at ingen andre har noget
tilsvarende, der kan hamle op mod det. - Det sidste kan nok diskuteres
mht. iOS 3.x/4.x...

> [...]
> gøre ? ... Android bruger WebKit som browser engine, både i deres egen
> browser og som et API lag når du laver 3'parts App's til android ..

Meget muligt, du mener det, men Anders er en af 'fædrene' bag Android og
Google Chrome.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-10 20:25

> [...]
> som så med deres 'ekspertise'... - Så hvis de er lige så 'troværdige'
> som John Strand, giver jeg ikke fem flade ører for det, de skriver!

NPD er ellers dem der oftets bliver citeret mht. salgstal, markedsandele
m.m. ...

f.eks.:

<http://www.google.dk/search?client=safari&rls=en&q=site:macworld.com+NP
D&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=mlRDTMSLB5mWOMr8zdwM>

> Meget muligt, du mener det, men Anders er en af 'fædrene' bag Android og
> Google Chrome.

Det er ikke noget jeg "mener" .. det er fakta ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-10 20:58

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> <http://www.google.dk/search?client=safari&rls=en&q=site:macworld.com+NP
> D&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=mlRDTMSLB5mWOMr8zdwM>

Jeg kalder ikke 'about 171 results' mellem 2009 og 1994 for 'førende'...

> Det er ikke noget jeg "mener" .. det er fakta ...

Aha, dvs., at Anders Sandholm så lyver, når han siger, at browserdelen i
Android er helt og aldeles specialudviklet?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-10 21:05

> Jeg kalder ikke 'about 171 results' mellem 2009 og 1994 for 'førende'...

for ét site ?

> Aha, dvs., at Anders Sandholm så lyver, når han siger, at browserdelen i
> Android er helt og aldeles specialudviklet?

har han sagt det ? ... kan du komme med et link til det afnist hvor han
siger at det er tilfældet ?

Selvfølgelig har de lavet modifikationer, det er jo det der er hele
pointen i opensource ... at tage noget .. arbejde med det, og sluse
ændringerne tilbage til opensource projektet.

<http://www.ibm.com/developerworks/opensource/library/os-androidiphone1/

"WebKit is the browser engine powering the Mobile Safari browser found
in the iPhone, as well as the technology behind the browser in Android.
WebKit is also finding its way into other mobile settings, though we'll
keep our discussion to just the iPhone and Android platforms."

Selv User-Agent strengen fortæller hvor Androids browser kommer fra:

<http://www.botsvsbrowsers.com/category/6/index.html>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-10 21:23

Thomas von Hassel wrote:

> for ét site ?

Når jeg åbnet dit link, viser Google antallet af fundne resultater, og
det er det, der angiver de 'about 171'. Så tog jeg lidt stikprøver hist
og her på de 14 sider i alt, og den ældste var omkring noget Windows 3.x
fra 1994, og den yngste om '2%s fald i salg af Apple notebooks' fra 2009...

> har han sagt det ? ... kan du komme med et link til det afnist hvor han
> siger at det er tilfældet ?

Svjh. var det sidst på efteråret sidste år, men jeg orker ganske enkelt
ikke at finde og gennemlytte samtlige Harddisken udsendelser. - Jeg
abonnerer end ikke på den længere, da jeg synes, det er rigeligt med de
i alt tre genudsendelser i løbet af en uge i selve radioen, der nærmest
kører i døgndrift på P1 her i huset.

> [...]
> keep our discussion to just the iPhone and Android platforms."
>
> Selv User-Agent strengen fortæller hvor Androids browser kommer fra:

Tja, så er det jo lige, hvem man tror mest på... Anders Sandholm, der er
udvikler på systemet, eller på dine links.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-10 21:30

> [...]
> fra 1994, og den yngste om '2%s fald i salg af Apple notebooks' fra 2009...

det er en søgning på ét site .. nemlig macworld.com ... men du kan da
søge på f.eks. "NPD market share" og få 330.000 hits ...

Fakta er bare at NPD er et kendt navn når man snakker market research

> [...]
>
> Tja, så er det jo lige, hvem man tror mest på... Anders Sandholm, der er
> udvikler på systemet, eller på dine links.

ok, så forklar hvorfor user-agent strengen fra en Android mobil siger
"AppleWebKit" og "Mobile Safari" ?

f.eks:

Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 2.2; en-us; Nexus One Build/FRF91)
AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/533.1

taget fra et af de sites som jeg har adgang til logfiler fra ..

udover de ressourcer fra developer.android.com også snakker om webkit ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-10 00:02

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> taget fra et af de sites som jeg har adgang til logfiler fra ..
>
> udover de ressourcer fra developer.android.com også snakker om webkit ?

Det kan jeg lige så lidt - med en analogi, - som du garanteret heller
ikke kan forklare, hvorfor TTS/SR stemmer fra Acapella og InfoVox
registreres som værende 'Apple Speech Voices' - vel at mærke uden
angivelse af, at det er Acapella/InfoVox, der har udviklet stemmerne, -
og ikke som værende 'Apple Speech compatible voices'... - Eller sagt med
andre ord. - Jeg har endnu aldrig hørt Anders nogensinde komme med en
usandhed.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-07-10 00:25

> Jeg har endnu aldrig hørt Anders nogensinde komme med en
> usandhed.

Det er jo meget nemt når jeg ikke har hørt nøjagtigt hvad manden har
sagt ... men at det er WebKit som er html rendrerer i Android er alment
kendt, og at du bliver ved med at hænge dine påstande på én mands
udtalelser i en radioudsendelse du har hørt for ca. et år siden og ikke
kan frembringe et link eller trandscript af synes jeg er lidt mærkeligt

men ok, vi kan blive ved:

<http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/sou
rce.android.com/en//compatibility/android-1.6-cdd.pdf>

3.4. Web API Compatibility

"The Android Open Source implementation uses the WebKit rendering engine
version to implement the WebView."

The user agent string reported by the WebView MUST be in this format:
Build/<build ID>) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2
Mobile Safari/525.20.1

<http://developer.android.com/guide/basics/what-is-android.html>

"Integrated browser based on the open source WebKit engine"

det sidste enda med et link til webkit.org

vil du stadig påstå at Adnroids browser er bygget fra grunden af Google
uden base på webkit ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-10 00:38

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> det sidste enda med et link til webkit.org
>
> vil du stadig påstå at Adnroids browser er bygget fra grunden af Google

Smart træk at klippe det væk, du ikke kan/vil svare på... Jeg kan lige
så lidt forklare det, som du vil kunne forklare, hvorfor Acapella /
InfoVox stemmer registreres som Apple software, - hvilket de så absolut
*ikke* er!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-07-10 00:46

> [...]
> så lidt forklare det, som du vil kunne forklare, hvorfor Acapella /
> InfoVox stemmer registreres som Apple software, - hvilket de så absolut

Fordi der er irrelevant i forhold til diskussionen ... jeg kender ikke
noget til Acapella og InfoVox og udtaler mig derfor ikke desangående...

Men du har igen undgået at svare på mit spørgsmål .... også et smart
træk ...

Så at de selv skriver på deres site at Androids browser og web API'er er
baseret på webkit er hvad ... løgn ? .. med hvilket formål ?

Jeg kunne nok også downloade API'er og sourcekode og vise dig webkit
headerne men det orker jeg simpelthen ikke ...

/thomas

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-10 12:47

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> Jeg kunne nok også downloade API'er og sourcekode og vise dig webkit
> headerne men det orker jeg simpelthen ikke ...

Nej, jeg bruger ganske enkelt dine egne våben mod dig..-) - Og i øvrigt
er min sammenligning ikke spor irrelevant. Pointen er jo, at der i et
givet stykke software kan være lige præcis så megen kode, at et
styreprogram vil genkende det som tilhørende systemet. - Altså vil det
blive registreret som hhv. 'Mac OS X', 'Android' osv.. Det er bare ikke
ensbetydende med, at det *er* hverken OS X eller Android, der er de
egentlige udviklere.

Et andet og lignende - og særdeles godt eksempel, - er, at
programkernerne 'OgreKit' og 'RegEx' bruges af mange softwareudviklere,
og at dele af disse bliver registreret som hhv. 'OgreKit' og 'RegEx', -
MEN - i nogle programmer registreres de faktisk som tilhørende selve
programkernen - altså være udviklet af den/de udvikler(e), der har
skrevet programmet.

Og når Anders Sandholm siger, at de har udviklet browserdelen helt fra
grunden, så siger han jo ikke en pind om, at de ikke har brugt elementer
fra andre softwarepakker - fx. WebKit.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 12:50

Hej Erik,

> [...]
> givet stykke software kan være lige præcis så megen kode, at et
> styreprogram vil genkende det som tilhørende systemet. - Altså vil det

Du har misforstået de tekniske aspekter af det. Du opererer ud fra en
idé om at systemet "genkender" ting og "registrerer" programmer som
værende det ene og det andet - sådan forholder det sig ikke i virkeligheden.

> Og når Anders Sandholm siger, at de har udviklet browserdelen helt fra
> grunden, så siger han jo ikke en pind om, at de ikke har brugt elementer
> fra andre softwarepakker - fx. WebKit.

Det er vel stadig en udokumenteret påstand at Anders Sandholm skulle
have sagt det...

Fakta er bare, at WebKit er en _ret stor_ del af en browser. WebKit
indeholder jo fx kode til rendering af hjemmesider (ikke bare HTML, men
også fx SVG), hele netværksdelen i forbindelse med at hente data hjem,
et system til afvikling af Javascript inkl. DOM-support, et system til
caching af billeder og øvrige filer samt support for diverse
GUI-platformes elementer. Og nej, det er selvfølgelig ikke nødvendigt at
anvende alle disse elementer i det program, man vil lave.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-07-10 23:20

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Du har misforstået de tekniske aspekter af det. Du opererer ud fra en
> idé om at systemet "genkender" ting og "registrerer" programmer som
> værende det ene og det andet - sådan forholder det sig ikke i virkeligheden.

hele denne tråd er efterhånden så langt ude at det er pinligt ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-07-10 18:21

> [...]
> MEN - i nogle programmer registreres de faktisk som tilhørende selve
> programkernen - altså være udviklet af den/de udvikler(e), der har

jøsses du vrøvler ...

> Og når Anders Sandholm siger, at de har udviklet browserdelen helt fra
> grunden, så siger han jo ikke en pind om, at de ikke har brugt elementer
> fra andre softwarepakker - fx. WebKit.

Vi mangler stadig nøjagtig hvad han har sagt og i hvilken kontekst ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-10 21:49

Thomas von Hassel wrote:

> jøsses du vrøvler ...

Nu er du vist kommet ud på så dybt vand, du ikke kan bunde bette ven...
- Det sker jo tilfældigvis af og til, jeg får tilsendt noget programkode
fra både OgreKit og RegEx, hvor jeg skal ind og tilrette med
oversættelser, så der kan bruges danske karakterer. Så det er ikke spor
vrøvl, som du kalder det. Programmørerne er endda så flinke, at de
tildeler en anden farve til de dele, jeg skal ændre/oversætte.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-07-10 23:13

> [...]
> vrøvl, som du kalder det. Programmørerne er endda så flinke, at de
> tildeler en anden farve til de dele, jeg skal ændre/oversætte.

Det er jeg fløjtende ligeglad med ... det har _intent_ at gøre med det
faktum at WebKit er en del af Android ...

Det svarer til at jeg fortæller at min bil kører med Continental dæk og
det skulle have nogen indflydelse på din cykel der har dunlop dæk ... de
to ting har ingen indflydelse på hinanden ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 20-07-10 08:36

> Det svarer til at jeg fortæller at min bil kører med Continental dæk og
> det skulle have nogen indflydelse på din cykel der har dunlop dæk ... de
> to ting har ingen indflydelse på hinanden ...

Helt OT: minder du mig nu om Brd. Deleuran's tegneseriedetektiver der
havde brug for "dæknavne" og ikke kunne få lov til at hedde Pirelli &
Firestone og derfor skiftede navn til Schiønning & Arvé.

http://da.wikipedia.org/wiki/Schiønning_%26_Arvé

Det er da humor at omfortolke dæknavne på den måde....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 20-07-10 12:55

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> Firestone og derfor skiftede navn til Schiønning & Arvé.

> Det er da humor at omfortolke dæknavne på den måde....

Hæ, hæ...men måske er der ikke den store indsigt i dæk- og
gummifabrikanter blandt unge mennesker, men så morer du i hvert fald mig
)))

Og tak for det, for den er lige i øjet

M.

Fra : Esben

Dato : 20-07-10 17:47

> Hæ, hæ...men måske er der ikke den store indsigt i dæk- og
> gummifabrikanter blandt unge mennesker, men så morer du i hvert fald mig
> )))
>
> Og tak for det, for den er lige i øjet

Ja, det er vel temmelig nørdet på sin egen måde. Fabrikken var dog ikke
lukket endnu da serien kom ud. Gu' ve om det bare var for sjov eller om
de ragede uklar med dem også - for i 1982 hed de så Continental &
Goodyear!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-10 05:44

Hej Erik,

> Nu er du vist kommet ud på så dybt vand, du ikke kan bunde bette ven...

Teknisk set er det du skriver forkert. Sådan virker computere simpelthen
ikke.

Istedet for fortsat at benægte det burde du stole på fagkundskaben i det
her tilfælde...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-07-10 16:53

> Pointen er jo, at der i et
> givet stykke software kan være lige præcis så megen kode, at et
> styreprogram vil genkende det som tilhørende systemet.

Styresystemet? Mener du ikke bare at der hentes nogle variable til
styresystemet?

> - Altså vil det
> blive registreret som hhv. 'Mac OS X', 'Android' osv..

Det er lidt forvirrende at du bruger så "højt" et sprog, og samtidigt
har så "magisk" et syn på hvad programmer gør.
Men jeg har indrømmet heller aldrig hørt om at vores computere benytter
"polymorfe" styresystemer, forstået som et system der ændrer sig selv
efter hvad der køres af programmer.

Så hvorfor ikke formulere din undren mere som spørgsmål, fremfor som om
det er eksakt viden?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-07-10 01:56

Flemming Rubini wrote:

> [...]
> Men jeg har indrømmet heller aldrig hørt om at vores computere benytter
> "polymorfe" styresystemer, forstået som et system der ændrer sig selv

Nej, jeg både skriver og mener, at kodedele fra andre programmer -
fortrinsvis programkerner - vil blive registreret som tilhørende systemet.

> Så hvorfor ikke formulere din undren mere som spørgsmål, fremfor som om
> det er eksakt viden?

Faktisk fordi det er faktuel viden - og endda burde være det for folk,
der beskæftiger sig med både programmering og oversættelse af programmer
og programkode.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-10 02:00

Hej,

> [...]

> Faktisk fordi det er faktuel viden - og endda burde være det for folk,
> der beskæftiger sig med både programmering og oversættelse af programmer

Nej, det er vrøvl.

Folk der beskæftiger sig med oversættelse af programmer bruger ikke ord
som "programkerne" eller snakker om at "styreprogrammet genkender" noget
eller at kode bliver "registreret som tilhørende systemet" i denne
sammenhæng.

Det lyder smart - men det er ikke sådan virkeligheden er - og det har
ikke en brik at gøre med, at Androids browser har ordet WebKit med i
deres useragent.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-10 10:06

> Nej, jeg både skriver og mener, at kodedele fra andre programmer -
> fortrinsvis programkerner - vil blive registreret som tilhørende systemet.

Det du siger giver ingen mening ... kom med et praktisk eksempel ?

> Faktisk fordi det er faktuel viden - og endda burde være det for folk,
> der beskæftiger sig med både programmering og oversættelse af programmer
> og programkode.

må jeg spørge om hvad du sidst har programmeret ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-07-10 12:12

Thomas von Hassel wrote:

> Det du siger giver ingen mening ... kom med et praktisk eksempel ?

Som tidl. skrevet, sidder jeg med tilretning- og oversættelser af både
OgreKit og RegEx programpakker til forskellige tekstbehandlings
programmer. I både iText Express og iText Pro registreres både OgreKit
og RegEx som værende dele af iText og som ejet af Lightway, og først når
du kommer ind i detaljherne i 'Om iText' vil du se, at begge er ejet af
andre firmaer/udviklere.

> må jeg spørge om hvad du sidst har programmeret ?

Jeg har ændret - under vejledning - div. kode i både OgreKit og RegEx
til begge iText programmer, Bean og OK-Writer. - OK-Writer er et
specialprogram, der formentlig også vil komme på dansk fremover, når han
bliver færdig med den nye 10.5/10.6 native version, da det baserer sig
100% på TTS/SR og derfor er særdeles velegnet til blinde og svagtseende,
- samt også MacGourmet Deluxe fra MarinerSoft. - Alle benytter både
RegEx og/eller OgreKit.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-10 12:28

Hej,

> [...]
> og RegEx som værende dele af iText og som ejet af Lightway, og først når
> du kommer ind i detaljherne i 'Om iText' vil du se, at begge er ejet af

Hvis du vil nogen vegne bliver du nødt til at præcisere, hvad du mener
med ordet "registrere" - men du er nu på vildspor alligevel.

> Jeg har ændret - under vejledning - div. kode i både OgreKit og RegEx
> til begge iText programmer, Bean og OK-Writer. - OK-Writer er et

Det er ikke det samme som at være ekspert i oversættelse af programmer...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-10 12:41

> [...]
> og RegEx som værende dele af iText og som ejet af Lightway, og først når
> du kommer ind i detaljherne i 'Om iText' vil du se, at begge er ejet af

så du mener at de "udgiver" sig for at være noget andet end de i
virkeligheden er ?

men hvad har det med Android og webkit at gøre ? ... Det står jo i
dokumentationen at Android inkorporerer webkit ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-07-10 13:15

Thomas von Hassel wrote:

> så du mener at de "udgiver" sig for at være noget andet end de i
> virkeligheden er ?

Det kan du godt kalde det, men jeg bruger konsekvent det rigtige
fagudtryk 'registrere' ('register' på engelsk).

> men hvad har det med Android og webkit at gøre ? ... Det står jo i
> dokumentationen at Android inkorporerer webkit ?

Det har det med det at gøre, at der godt kan være brugt elementer fra
WebKit, - uden at det /er/ WebKit, men qua ovenstående vil det blive
registreret som værende WebKit. - Og så tror jeg altså stadig mere på,
hvad en af udviklerne siger.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-10 13:19

Hej,

> Det kan du godt kalde det, men jeg bruger konsekvent det rigtige
> fagudtryk 'registrere' ('register' på engelsk).

Hvorfor mener du at "registrere" skulle være et særligt fagudtryk?

> registreret som værende WebKit. - Og så tror jeg altså stadig mere på,
> hvad en af udviklerne siger.

Jeg synes det er utroligt, at du stadig fastholder dit synspunkt på
trods af den store mængde dokumentation for det modsatte.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-10 13:32

> [...]

> Jeg synes det er utroligt, at du stadig fastholder dit synspunkt på
> trods af den store mængde dokumentation for det modsatte.

.... eller en henvisning til hvor manden kommer med den udtalelse ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 10:46

Hej Erik,

Du tager fejl. Du har sandsynligvis misforstået, hvad Anders har sagt.

Browseren på Android er naturligvis baseret på WebKit. At forsøge at
påstå andet er ikke særligt smart.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-07-10 17:24

> [...]

> der ihvertfald været en del sure opstød fra folk, der er godt sure
> over, at '...Apple takes it all' nu på smartphones markedet...

Hvordan kan du egentligt udtale dig så kategorisk om telefoner som du
har erklæret uegnede til svagtseende som dig selv?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-10 19:23

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100718 wrote:

> Hvordan kan du egentligt udtale dig så kategorisk om telefoner som du
> har erklæret uegnede til svagtseende som dig selv?

Fordi jeg har den (dårlige?) vane at gå ind i div. forretninger og
spørge, om jeg må afprøve dem. - Det kunne jo være, der pludselig
dukkede en model op, der ville være velegnet for - ihvertfald -
svagtseende qua de noget større displays, der er på hovedparten af de
smartphones, der kommer på markedet nu. - Der er altså kæmpeforskel på,
om displayet er på ca. 1,8x2,8" som på de fleste SE telefoner, eller om
de er på ca. 2,8x4,5", som de er på mange smartphones...

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-07-10 22:57

> [...]
> på, om displayet er på ca. 1,8x2,8" som på de fleste SE telefoner,
> eller om de er på ca. 2,8x4,5", som de er på mange smartphones...

Du kan umuligt nå at afklare hvordan de er i dagligt brug ved at stå og
fedte med dem i en butik i et kvarters tid. Især når du ser så dårligt,
og de er så elendige til svagtseende.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-10 00:08

> [...]
>
> Du kan umuligt nå at afklare hvordan de er i dagligt brug ved at stå og
> fedte med dem i en butik i et kvarters tid. Især når du ser så dårligt,

Sandt nok, men jeg bruger som regel også noget mere tid pr. model. -
Desuden har jeg også altid min lup i lommen, og en lup, der forstørrer
20dpi, er en god hjælper til den slags. Derimod er den ualmindelig
bøvlet, når man skal betjene en telefon...

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-07-10 08:28

> Sandt nok, men jeg bruger som regel også noget mere tid pr. model. -

Ok, så du står og fedter med dem en times tid i en butik. Det giver
stadig ikke nok til at afklare hvordan den er i daglig brug, og derfor
er dit vurderingsgrundlag ... æh.. meget beskedent.

> Desuden har jeg også altid min lup i lommen, og en lup, der forstørrer
> 20dpi, er en god hjælper til den slags. Derimod er den ualmindelig
> bøvlet, når man skal betjene en telefon...

Så det korte af det lange er at du endnu ikke har opnået ekspertviden om
mobiltelefoner?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-10 18:20

esha@nospamget2net.dk (Esben) writes:

> Ja, den er da et must ligesom Thorfinn-bøgerne. Men i modsætning til
> mange Deleuran-elskere synes jeg ikke filmen er så dårlig - det er bare
> noget andet... (Terkel i knibe syntes jeg til gengæld slet ikke om)

Jeg har ikke set den. Jeg udtaler mig kun om bogen. Jeg kan godt se
det kan misforståes. Thorfinn kan jeg godt lide men den er lidt
ungdommeligt fjollet, hvor dæknavnehistorierne til gengæld var sprælske
på en lærd måde.

> Ærgerligt han aldrig fik sin Illustreret Danmarkshistorie for Folket
> færdig (der dog rettelig var en verdenshistorie med udgangspunkt i
> Danmark) Han havde i øvrigt læst etnologi; blev kun 49 år.

Enig. Jeg har alle bind, og det var et stort tab, fordi vinklingen af
mange ting var tankevækkende og oplysende. Vi må glædes over hvad vi
trods alt har.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-10 18:21

> [...]

> lukket endnu da serien kom ud. Gu' ve om det bare var for sjov eller om
> de ragede uklar med dem også - for i 1982 hed de så Continental &

Jeg mener bestemt Schønning og Arvé var de sidste netop fordi de
internationale dækmærker gjorde vrøvl.

Der er en forklaring i en af bindene.

Fra : Esben

Dato : 21-07-10 07:50

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100720 <nospam0002+20100720@gmail.com> wrote:

> Jeg mener bestemt Schønning og Arvé var de sidste netop fordi de
> internationale dækmærker gjorde vrøvl.
>
> Der er en forklaring i en af bindene.

Ja, men de brokkede sig vist også, men meget senere (gen)udkommer de med
navnene Pirelli & Firestone igen:

Pirelli & Firestone : den moderne tegneserie for mænd, 1979
Schiønning & Arve, 1980
Privatdetektiverne : Continental & Goodyear og Onkel Ftata, Thorfinn &
Mikkeline paa eventyr, 1982
Claus & Jesper Deleuran præsenterer Pirelli & Firestone på eventyr, 2002

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-07-10 14:48

> må jeg spørge om hvad du sidst har programmeret ?

Vi har tidligere fået afklaret at Erik ikke er programmør. Han er
snarere en senior-"localization"-person. Hvad hedder det mon på dansk?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-10 13:16

Fra : Esben

Dato : 20-07-10 17:41

Fra : Carl Drud

Dato : 18-07-10 13:25

> [...]

> regnet med det?' - Jeg kunne ikke finde ud af, om han mente det, eller
> de bare gassede hinanden, - det gør de jo så tit.

Han giver den 5 ud af 6 i So Ein Ding. Fra Hardisken:

http://www.dr.dk/harddisken/blog/tag/harddisken-color/

"Nikolaj Sonne fortæller om HTC Legend. Han er stærkt begejstret for
denne Android telefon."

Ikke ligefrem hvad jeg vil kalde "sønderlemmende kritik".

> Den browser, der bruges af Android er jo reelt set en 'barberet'
> version af Google Chrome.

En browser er ikke hvad jeg vil kalde "gejl og lir".

> Ikke udover den til selve Opera Mobile. Men som skrevet, véd jeg ikke,
> hvordan de har implementeret maildelen. - Det stod bare nærmest som i
> en fodnote nederst på en af siderne under Opera Mobile...

Der er et link til Opera Mail som tager dig til download af desktop
versionen som indeholder mail/news del.

--
Carl

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-10 13:35

> En browser er ikke hvad jeg vil kalde "gejl og lir".

og en moderne smartphone uden en god mobil browser vil jeg umiddelbart
kalde værdiløs ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-07-10 19:06

Carl Drud wrote:

> [...]
> denne Android telefon."
>
> Ikke ligefrem hvad jeg vil kalde "sønderlemmende kritik".

Kan han egentlig blive enig med sig selv. - Siger ét i Harddisken og
skriver noget andet på bloggen....

> En browser er ikke hvad jeg vil kalde "gejl og lir".

Hvor har jeg egentlig skrevet, at en browser er det? - Jeg skrev, at der
er meget gejl og lir i selve Android systemet, og at det er det, der er
med til at gøre den både langsom og ubrugeligt for professionelle -
modsat iPhone OS...

> Der er et link til Opera Mail som tager dig til download af desktop
> versionen som indeholder mail/news del.

/Det/ er besynderligt... - Jeg er 99,999999% sikker på, der nederst på
en af Opera Mobile siderne var et link til beskrivelse af maildelen i
Opera Mobile.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-07-10 19:44

Fra : Carl Drud

Dato : 18-07-10 19:51

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Kan han egentlig blive enig med sig selv. - Siger ét i Harddisken og
> skriver noget andet på bloggen....

Se videoen og hør selv. Jeg vil kalde hans udtalelser i Hardisken for
begejstret. Han mener enddog at finishen på HTC Legend er bedre en på
Iphone 3G.

> Hvor har jeg egentlig skrevet, at en browser er det?

Du skrev i Message-ID: <4c40cb60$0$4806$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>

"..rippet for al gejl og lir, men bl.a. forsynet med Opera Mobile"

I øvrigt iflg testen i nedenstående link er browseren i SE Xperia X10
standard Android Browser.

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x10-review-463p6.php

> /Det/ er besynderligt... - Jeg er 99,999999% sikker på, der nederst på
> en af Opera Mobile siderne var et link til beskrivelse af maildelen i
> Opera Mobile.

Det er en beskrivelse af maildelen til standard desktopbrowseren hvor der
link til download af denne.

Opera Mobile indeholder ikke nogen mail.

--
Carl

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-10 11:33

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Nå ja, hvad betyder det mellem fæller ?

En del, når du nu siger jeg skal lade være

> Jeg holder altid bremseafstand - er det godt nok?

Til hvad? ;) Tæller ikke hvis det er lastbilen endnu længere fremme!

Fra : Morten Lind

Dato : 23-07-10 16:36

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100723 <nospam0002+20100723@gmail.com> wrote:

> En del, når du nu siger jeg skal lade være

Jah, jaah...da - no offence

> Til hvad? ;) Tæller ikke hvis det er lastbilen endnu længere fremme!

Hvof´ ik´ ?

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-10 17:19

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Jah, jaah...da - no offence

Så det korte af det lange er at jeg nu har en "gør en histoire"-gang til
gode, som jeg ER blevet formanet for

> Hvof´ ik´ ?

Det er da synd for de sardindåser der er mellem dig og lastbilen...

Fra : Morten Lind

Dato : 23-07-10 17:49

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100723 <nospam0002+20100723@gmail.com> wrote:

> Så det korte af det lange er at jeg nu har en "gør en histoire"-gang til
> gode, som jeg ER blevet formanet for

Aftale )))

> Det er da synd for de sardindåser der er mellem dig og lastbilen...

Hæ, hæ... ....du er dejlig twisted - bremseafstand er naturligvis
altid til den til enhver tid forankørende - ligesom jeg mener, at den
til enhver tid siddende regering bør væltes ))

M., der /igen/ skal ombryde din tekst -- [dit mod er blot din evne
til at undertrykke din angst(ML)]

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-10 17:56

> Hæ, hæ... ....du er dejlig twisted - bremseafstand er naturligvis
> altid til den til enhver tid forankørende - ligesom jeg mener, at den
> til enhver tid siddende regering bør væltes ))

Den slags kritikere kender vi godt. Suk.

> M., der /igen/ skal ombryde din tekst -- [dit mod er blot din evne
> til at undertrykke din angst(ML)]

Køb en 27" iMac - så er skærmen bred nok.