Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon 70-300mm VR er begyndt at sige KLIK ~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 15-07-10 15:19

Hey

Jeg har et 70-300mm VR fra Nikon som ser ud til at virke fint, men de
sidste par dage er det begyndt at sige en skarp klik lyd, når det er
at VR aktiveres som følge af at jeg trykker lidt med på udløseren.

Når VR slukkes efter at jeg har sluppet udløseren, kommer der
ligeledes et kraftigt klik. Det har jeg ikke oplevet så kraftigt før,
så jeg er lidt bange for at der er noget galt med den - evt. at den
har fået en skade eller lign.

Er det normalt at VR giver en høj klik-lyd? Synes ikke det var
tilfældet tidligere, og heller ikke på min 16-85mm VR.

Har I andre med samme objektiv oplevet denne lyd?

Fra : Allan

Dato : 16-07-10 05:00

Den 15-07-2010 23:18, Esben von Buchwald skrev:
> [...]
> tilfældet tidligere, og heller ikke på min 16-85mm VR.
>
> Har I andre med samme objektiv oplevet denne lyd?
Det bedste sted at spørge er vel Nikon (Danmark) support. Og der kommer
hurtigt svar.

http://nikoneurope-dk.custhelp.com/app/contact_us

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 17-07-10 21:36

Den 15/07/10 23.18, Esben von Buchwald skrev:

> Har I andre med samme objektiv oplevet denne lyd?

Jeg har selv et objektiv som dit. Og nej, jeg oplever ikke
nogen form for mislyd. Så der må være sket noget med
dit objektiv.

/Svend Erik

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-07-10 13:48

On Jul 17, 10:35 pm, Svend Erik Bertelsen <nospam2...@webspeed.dk>
wrote:

> Jeg har selv et objektiv som dit. Og nej, jeg oplever ikke
> nogen form for mislyd. Så der må være sket noget med
> dit objektiv.

Her er lyden af mit 70-300 mm når VR aktiveres og slukkes igen ifm.
lysmåling.
http://cl.ly/ee0b9b1a7acb2757ccc7

Mit 16-85mm lyder noget mere "diskret"
http://cl.ly/262e638d0ace64ea4e93

Desuden virker det som om der efter man har lavet 5-6 målinger hvor VR
har været aktiveret, at der kommer en underlig mislyd og derefter
startes VR ikke når man aktiverer lysmåling... VR begynder først at
virke igen når jeg hiver objektivet af og sætter det på igen - indtil
fejlen optræder igen.

Så jeg må nok hellere have fat i Nikon og få dem til at se på det....
ØV