Elgato Hybrid på Macbook 2 ghz
Fra : Kent

Dato : 14-07-10 19:53

Jeg har købt en ny Elgato Hybrid til min Macbook 2 GHz og et Intel GMA
950 grafikkort. Det tyder på, at min Macbook er for lille til at vise de
digitale kanaler fra Hybridnettet ordentligt. Flere gange hakker billedet.

Jeg er ikke sikker på om det er Cpu'en som er for lille eller om det er
grafikkortet. Hvis jeg læser rigtigt, så er det Cpu'en der bliver
belastet, men så forstår jeg ikke, hvorfor en 2 GHz Core 2 Duo ikke er
nok. Det tilsvarende Hauppauge produkt skulle kunne køre på en Pentium 4
2,0 GHz, hvilket er en meget langsommere processor.

Nogle bruger af Elgato eller har i alle store fladskærme
--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 20:13

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> wrote:

> [...]
> 2,0 GHz, hvilket er en meget langsommere processor.
>
> Nogle bruger af Elgato eller har i alle store fladskærme

er du sikker på det er en Core 2 Duo .. og ikke bare en Core Duo ?

Jeg havde en core duo Mac Mini og den kunne _ikke_ følge med til h.264
kanalerne mens min Core 2 Duo Mac Mini godt kan (den kan så ikke så og
encode samtidigt men det lever jeg med.)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 20:47

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> writes:

> [...]
> 950 grafikkort. Det tyder på, at min Macbook er for lille til at vise
> de digitale kanaler fra Hybridnettet ordentligt. Flere gange hakker

Der er tre slags hak. Den ene er at bittene ikke kan komme hurtigt nok
op fra USB-porten til cpu'en (der er noget liveoptagelse i EyeTV som du
kan slå fra - det giver noget luft), den anden er at cpu'en ikke kan
lave det om til billeder hurtigt nok - her er det vigtigt ikke at lave
for meget andet imens og at køre nyeste version af EyeTV, og den tredie
er at signalet skal være godt nok, da der ellers vil ske
udfald. Dobbeltcheck signalstyrken i indstillingspanelet.

> Jeg er ikke sikker på om det er Cpu'en som er for lille eller om det
> er grafikkortet. Hvis jeg læser rigtigt, så er det Cpu'en der bliver

Grafikkortet kan sagtens følge med, men specielt HD trækker tænder ud.

> belastet, men så forstår jeg ikke, hvorfor en 2 GHz Core 2 Duo ikke er
> nok. Det tilsvarende Hauppauge produkt skulle kunne køre på en Pentium
> 4 2,0 GHz, hvilket er en meget langsommere processor.

Godt spørgsmål :)

Fra : Kent

Dato : 14-07-10 21:21

Den 14-07-2010 21:46, Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 skrev:

> [...]
> er at signalet skal være godt nok, da der ellers vil ske
> udfald. Dobbeltcheck signalstyrken i indstillingspanelet.
Jeg har den gamle Elgato Hybrid uden DVB-C og der var ingen problemer
med almindelig analog tv fra Hybrid-nettet, da jeg brugte den.

Nu har jeg så igen fået signal ind på samme kabel og købte derfor den
nye version af Elgato Hybrid med DVB-C. Og selvfølgelig nyeste software.

Jeg vil tjekke signalet når jeg igen får Elgatoen sat til Macen. I
øjeblikket prøver jeg på min noget kraftigere Windows maskine i Windows
Media Center.

> Grafikkortet kan sagtens følge med, men specielt HD trækker tænder ud.
Jeg har set på Elgatos side, at HD nok er for meget for maskinen, men
jeg havde ikke regnet med at almindelig digital også lå på kanten.

> Godt spørgsmål :)
Jeg var ikke klar over, at modtageren også kunne bruges under Windows,
så jeg har købt en Hauppauge Hvr 930C også med DVB-C. Men jeg kan
overhovedet ikke få DVB-C til at virke. Kortet finder overhovedet ingen
kanaler på DVB-C og der er åbenbart ikke et nemt kort at få til at
virke. Så det er jo spørgsmålet om min Pentium 4 var hurtig nok.

Enten må jeg købe en Mac Mini eller også et nyt tv med DVB-C plus en
Playstation 3, så jeg også kan se Blu-Ray-film. Prisen er ca. det samme
for de 2 løsninger.

--

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 21:31

> Jeg har set på Elgatos side, at HD nok er for meget for maskinen, men
> jeg havde ikke regnet med at almindelig digital også lå på kanten.

Det virker fint her, men det er også en Core 2 Duo processor. Jeg ved
ikke hvor stor forskellen er til dit system. JEg tror det laver noget
andet. Prøv evt at have aktivitetsovervågning aktivt imens for at se
hvor cpu-tiden bliver brugt.

> [...]
> ingen kanaler på DVB-C og der er åbenbart ikke et nemt kort at få til
> at virke. Så det er jo spørgsmålet om min Pentium 4 var hurtig nok.

Har du Windows 7 er din Hybrid direkte understøttet. Plop i,
venteklikkeventeklikkevente, virke. Desværre er optageformatet ret
ubrugeligt til at komme videre med.

> Enten må jeg købe en Mac Mini eller også et nyt tv med DVB-C plus en
> Playstation 3, så jeg også kan se Blu-Ray-film. Prisen er ca. det
> samme for de 2 løsninger.

Alt andet lige tror jeg du bliver gladest hvis fjernsynet selv kan vise
digitalt signal.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 21:56

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 <nospam0002+20100714@gmail.com> wrote:

> Alt andet lige tror jeg du bliver gladest hvis fjernsynet selv kan vise
> digitalt signal.

Det ene er relativt simplet og "virker bare" .. det andet giver
uovertruffen fleksibilitet (EyeTV) ... så det afhænger jo af hvad man
har brug for :)

/thomas

Fra : Kent

Dato : 14-07-10 22:21

Den 14-07-2010 22:55, Thomas von Hassel skrev:

> Det ene er relativt simplet og "virker bare" .. det andet giver
> uovertruffen fleksibilitet (EyeTV) ... så det afhænger jo af hvad man
> har brug for :)
Uden en boks fra Yousee er det jo ikke muligt at optage digitalt-tv. Der
er ingen harddisk-optagere til DVB-C på markedet. EyeTV har ikke dette
problem. Og da lyde alligevel skal over musik-anlægget mangler der bare
en monitor i et komplet system. Indtil ny har jeg brugt en 20" stående
på mit stuebord til både TV og film.

Indtil nu har jeg brugt enten DR-live over internet eller DVB-T på enten
Mac eller Pc. Men ny har jeg (igen) fået kabel-tv og derfor brug for DVB-C.

Både DR-live og DVB-T har virket uden de store problemer.

--

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 23:01

> [...]

> digitalt-tv. Der er ingen harddisk-optagere til DVB-C på
> markedet. EyeTV har ikke dette problem. Og da lyde alligevel skal over

Moderne fjernsyn tillader at optage på en usb-dims, og det var på tale
at købe et nyt.

> Indtil nu har jeg brugt enten DR-live over internet eller DVB-T på
> enten Mac eller Pc. Men ny har jeg (igen) fået kabel-tv og derfor brug
> for DVB-C.

Jeg er imponeret over hvor meget der kan proppes ned i det kabel, men
hvorfor er DVB-C bedre end DVB-T herhjemme? EyeTV er jo ikke
umiddelbart velegnet til betalingskanaler.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 23:02

> [...]

> hvorfor er DVB-C bedre end DVB-T herhjemme? EyeTV er jo ikke
> umiddelbart velegnet til betalingskanaler.

jo, du skal bare have den gamle EyeTV 610 med smartkort læser (som jeg
har) eller den Terratech boks der kan det samme ...

/thomas

Fra : Kent

Dato : 15-07-10 15:43

Den 15-07-2010 00:00, Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 skrev:
> Jeg er imponeret over hvor meget der kan proppes ned i det kabel, men
> hvorfor er DVB-C bedre end DVB-T herhjemme? EyeTV er jo ikke
> umiddelbart velegnet til betalingskanaler.

Jeg bor på tredie sal i lejlighed på Vesterbro København. På trods af
kun 5,2 km til senderen på Lynetten, så er signalet ikke særlig godt
andet end i mit soveværelse. På dækningskortet er min adresse markeret
som uden for signal for indendørs antenne.

Med en almindelig antenne på tage ville DVB-T være fremragende, men
dette er ikke en mulighed. Derfor skal det være Yousee, hvis det skal
være stabilt. Og så vil jeg bruge DVB-C for at få HD signaler og kan
derfor lige så godt undgå analog signal når nu alle kanalerne sendes
digitalt.

Ud over Elgato Hybrid på Mac, så kniber det åbenbart med understøttelse
af DVB-C under Windows. Windows Media Center fandt 0 kanaler efter over
en times søgning.

Men jeg må vist over i HTPC gruppen og se om der er mere at hente.

--

Kent

Fra : Kent

Dato : 14-07-10 22:24

Den 14-07-2010 22:31, Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 skrev:
> [...]
> ikke hvor stor forskellen er til dit system. JEg tror det laver noget
> andet. Prøv evt at have aktivitetsovervågning aktivt imens for at se
Det er altså også en Core 2 Duo. Der er ikke andet i gang, men EyeTV og
noget Elgato mpeg2 (tror jeg det var) bruger til sammen omkring 50%,
hvis jeg ellers så rigtigt.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 22:48

> [...]

> Det er altså også en Core 2 Duo. Der er ikke andet i gang, men EyeTV og
> noget Elgato mpeg2 (tror jeg det var) bruger til sammen omkring 50%,

her er et screenshot fra mit "fjernsyn" .. DR HD kører fint, uden hak,
med progressive scan deinterlacing.

<http://dl.dropbox.com/u/693028/hd.png>

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 23:02

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> writes:

> Det er altså også en Core 2 Duo. Der er ikke andet i gang, men EyeTV
> og noget Elgato mpeg2 (tror jeg det var) bruger til sammen omkring
> 50%, hvis jeg ellers så rigtigt.

Kig igen.

Herefter så vær helt sikker på at den kanal du kigger på har 100%
signalstyrke jvf EyeTV's diagnostik. For svagt signal giver for megen
forfejlet fejlkorrigering.

Fra : Lyrik

Dato : 15-07-10 04:37

On 14 Jul., 22:31, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100714) wrote:

> [...]
>
> Har du Windows 7 er din Hybrid direkte understøttet.  Plop i,
> venteklikkeventeklikkevente, virke.  Desværre er optageformatet ret
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Windows Live Movie Maker kan lave en DVD direkte med menuer af
formatet.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 12:00

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Windows Live Movie Maker kan lave en DVD direkte med menuer af
> formatet.

Det kan da godt være ... men du er tvunget ind i deres "univers" for at
redigere indholdet.

EyeTV gemmer den rå mpeg/h.264 stream så du kan selv bestemme om du vil
bruge iMovie, Handbrake, ffmpeg, MPEG Streamclip eller noget helt andet
til at trimme/redigere ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-07-10 15:35

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Windows Live Movie Maker kan lave en DVD direkte med menuer af
> formatet.

Takker. Det vil jeg afprøve.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-07-10 19:03

nospam0002+20100714@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714)
writes:

> [...]
> ikke hvor stor forskellen er til dit system. JEg tror det laver noget
> andet. Prøv evt at have aktivitetsovervågning aktivt imens for at se

Jeg har en 1. generations iMac med Core Duo, og den kan nu sagtens
dekode DR HD samtidigt med at den oser rundt på interwebbet. Jeg mener
dog, at det var nødvendigt at slå disk-bufferen fra. Sådan nogle 2.5"
diske der sidder en gammel Mac Mini er sikkert også nogle sløve bæster.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
+++ATH