Dubletter i Adressebog
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-07-10 19:46

Jo, selvfølgelig er det mig selv, der har skabt "problemet". Men det er
altså lykkedes for mig, at få dubletter af kontakter i Adressebog på
iPhonen. Mens der altså ikke er dubletter i Adressebog på computeren.
Det er meget omstændeligt, at fjerne dem enkeltvis. Er der ikke en
smartere metode?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 20:13

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> iPhonen. Mens der altså ikke er dubletter i Adressebog på computeren.
> Det er meget omstændeligt, at fjerne dem enkeltvis. Er der ikke en

ikke med mindre du har en "ren" kopi/backup et sted du kan lægge ind
istedet ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 15:48

> ikke med mindre du har en "ren" kopi/backup et sted du kan lægge ind
> istedet ...
>
> /thomas

Og hvordan og hvorfor laver man en sådan?

Det er da ikke meningen!

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 15:56

> Og hvordan og hvorfor laver man en sådan?
>
> Det er da ikke meningen!

du har da vel backup af maskinen ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 16:08

> du har da vel backup af maskinen ?
>
> /thomas

Jeg forstår ikke dit spørgsmål - jeg synkroniserer blot min iPhone
tre/fire gange om ugen?

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-07-10 16:24

> ikke med mindre du har en "ren" kopi/backup et sted du kan lægge ind
> istedet ...
>
> /thomas

Jeg har da en Time Machine backup. Men som allerede skrevet:
"Mens der altså ikke er dubletter i Adressebog på computeren."

Måske løser problemet sig, når jeg synkroniserer via iTunes næste gang?
Jeg giver det en chance.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 16:37

> [...]
> "Mens der altså ikke er dubletter i Adressebog på computeren."
>
> Måske løser problemet sig, når jeg synkroniserer via iTunes næste gang?

mjae .. jeg havde overset at der ikke er dubletter på computeren ... nu
syncer jeg ikke selv via kabel men er der ikke en "reset sync" option et
eller andet sted så du tømmer telefonen og lægger den adressebog du har
på computeren ind ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 15:47

> [...]

> iPhonen. Mens der altså ikke er dubletter i Adressebog på computeren.
> Det er meget omstændeligt, at fjerne dem enkeltvis. Er der ikke en

Det er ikke dig, der har skabt problemet!

Apple kan ikke finde ud af at synkronisere ordentligt, og så er den ikke
længere.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 15:56

> Det er ikke dig, der har skabt problemet!
>
> Apple kan ikke finde ud af at synkronisere ordentligt, og så er den ikke
> længere.

Jeg tror du undervurder hvor kompliceret synkronisering i virkeligheden
er ... _alle_ har problemer med synkronsiering.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 16:09

> Jeg tror du undervurder hvor kompliceret synkronisering i virkeligheden
> er ... _alle_ har problemer med synkronsiering.
>

> /thomas

OK - muligt, for jeg har i hvert fald /ikke/ forstand på det

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-07-10 16:24

> OK - muligt, for jeg har i hvert fald /ikke/ forstand på det
>
> M.

Kære Morten
Jeg vil nok fastholde, at det er mig selv, der har skabt problemet. Det
var noget med, at jeg ikke helt forstod meddelelsen i Mobil-me
synkroniseringen. Jeg plejer ellers at synkronisere via iTunes med et
kabel. Så det er enten Apple, der ikke er pædagogiske nok eller mig, der
er lidt for dum til det her? Det er sikkert den første mulighed

--
v.h. Mich

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 16:35

> [...]

> kabel. Så det er enten Apple, der ikke er pædagogiske nok eller mig, der
> er lidt for dum til det her? Det er sikkert den første mulighed

Yep )))))))))

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 15:58

> [...]

> iPhonen. Mens der altså ikke er dubletter i Adressebog på computeren.
> Det er meget omstændeligt, at fjerne dem enkeltvis. Er der ikke en

hvordan har du skabt problemet ?

/thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-07-10 20:35

On 2010-07-14 20:45:39 +0200, Mich. Ottosen said:

> [...]
> iPhonen. Mens der altså ikke er dubletter i Adressebog på computeren.
> Det er meget omstændeligt, at fjerne dem enkeltvis. Er der ikke en

Du går op i menuen 'kort' og finder 'se efter dubletter'.
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-07-10 20:37

On 2010-07-15 21:35:07 +0200, David Blangstrup said:

> Du går op i menuen 'kort' og finder 'se efter dubletter'.
> - David

....derefter sync'er du kun den ene vej. ;) Så fik jeg det hele med...
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-07-10 22:00

David Blangstrup <david.blangstrup@gmail.com> wrote:

> ...derefter sync'er du kun den ene vej. ;) Så fik jeg det hele med...

Den mulighed eksisterer da vist kun på computeren (hvor der ikke er
dubletter i Adressebog). Jeg kan ikke se samme mulighed på iPhone, hvor
Adressebog indeholder dubletter.

Har ivørigt prøvet at synce i iTunes med Fonen forbundet med kabel. Der
er stadigvæk dubletter i Adr.bog på Fonen.

--
v.h. Mich

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-07-10 07:43

On 2010-07-15 22:59:52 +0200, Mich. Ottosen said:

> [...]
>
> Har ivørigt prøvet at synce i iTunes med Fonen forbundet med kabel. Der
> er stadigvæk dubletter i Adr.bog på Fonen.

Du kan jo slette indholdet på din iPhone og gendanne det. En lidt barsk
løsning, men...?
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-07-10 07:47

On 2010-07-16 08:42:47 +0200, David Blangstrup said:

> Du kan jo slette indholdet på din iPhone og gendanne det. En lidt barsk
> løsning, men...?
> - David

Hm, det er vist dårlige løsningsforslag, for så gendanner du jo bare
dine problemer med dobbelte adresser... jeg kan huske, jeg havde det
samme problem, men hvordan fik jeg det løst...? Hm... Jeg tror altså,
at jeg bad sync kun at gendanne fra computer til iPhone, og så lykkedes
det.
Eller ryddede jeg op manuelt i skyen på mobile.me? Nej, jeg tror jeg
sync'ede fra iMac til iPhone, med kabel, kun den ene vej.
Men husk, man kan ikke sync'e, hvis man har halsbetændelse.
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info