Alt for meget badebold
Fra : Steen

Dato : 14-07-10 16:18

Det er godtnok sommer og varmt, men alligevel oplever jeg mere
"badebold" end jeg er tilfreds med. Alene ved opstart af Safari, Unison,
iPhoto, iTunes etc. hænger det hele, der drøner en badebold rundt etc.
Jeg kunne egentligt godt tænke mig at få kørt en service på min MacBook,
men skal man virkeligt bevæge sig helt til Århus, for at finde et
kvalificeret værksted?
Jeg bor i Randers, så hvis nogen har et godt bud på en kvalificeret
person til jobbet, ville jeg blive glad for et tip.

Og så lige dagens sure opstød: Jeg er begyndt at fortryde, at min iPhone
er opdateret med iOS4. Her kan man virkeligt tale om ventetider, sløve
programmer etc. Jeg har endda gendannet telefonen med iTunes

--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 17:04

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg bor i Randers, så hvis nogen har et godt bud på en kvalificeret
> person til jobbet, ville jeg blive glad for et tip.

firma eller privat ... vil du betale for det?

> Og så lige dagens sure opstød: Jeg er begyndt at fortryde, at min iPhone
> er opdateret med iOS4. Her kan man virkeligt tale om ventetider, sløve
> programmer etc. Jeg har endda gendannet telefonen med iTunes

du har en 3G kan jeg forstå ? ... har du prøvet at gendanne _uden_ at
restore dine data ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 14-07-10 22:44

> firma eller privat ... vil du betale for det?

Det betyder ikke alverden, og jeg vil såmænd godt betale for at få en
bedre oplevelse med min kære computer

> du har en 3G kan jeg forstå ? ... har du prøvet at gendanne _uden_ at
> restore dine data ?
>
> /thomas

Jepper - en iPhone 3G. Jeg har ikke prøvet at gendanne, uden at
genindlæse mine data - men det kan da være jeg ender med at prøve det
--
Steen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 18:56

isteen@gmail.com (Steen) writes:

> Det er godtnok sommer og varmt, men alligevel oplever jeg mere
> "badebold" end jeg er tilfreds med. Alene ved opstart af Safari, Unison,
> iPhoto, iTunes etc. hænger det hele, der drøner en badebold rundt etc.

Har du kontrolleret dit filsystem? Hvor meget ram har du?

> Og så lige dagens sure opstød: Jeg er begyndt at fortryde, at min iPhone
> er opdateret med iOS4. Her kan man virkeligt tale om ventetider, sløve
> programmer etc. Jeg har endda gendannet telefonen med iTunes

Jeg er enig. Det kører mærkbart sløvere end før. Jeg bemærker det især
med kameraapplikationen.

Fra : Steen

Dato : 14-07-10 22:44

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 <nospam0002+20100714@gmail.com> wrote:

> Har du kontrolleret dit filsystem? Hvor meget ram har du?

Jeg har tjekket og dobbeltjekket - men jeg har altså kun 2GB hukommelse

--
Steen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 23:04

isteen@gmail.com (Steen) writes:

> Jeg har tjekket og dobbeltjekket - men jeg har altså kun 2GB hukommelse

Så er kombinationen af iPhoto (med billeder), iTunes (med musik) og
resten også rigeligt til at få badebolden på overarbejde.

Men det bliver ikke bedre hvis filsystemet er i spunk. Derfor, har du
kontrolleret dét?

Fra : Steen

Dato : 14-07-10 23:13

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 <nospam0002+20100714@gmail.com> wrote:

> Men det bliver ikke bedre hvis filsystemet er i spunk. Derfor, har du
> kontrolleret dét?

Jeps
--
Steen

Fra : Steen

Dato : 15-07-10 16:37

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeps

Øh, altså med Diskværktøj. Det er den eneste måde jeg kender til.
--
Steen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-07-10 17:16

isteen@gmail.com (Steen) writes:

> Øh, altså med Diskværktøj. Det er den eneste måde jeg kender til.

Det er også fint. Det er sådan første reaktion når maskinen umotiveret
begynder at hakke og lave badebold.

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 16:21

> [...]

> er opdateret med iOS4. Her kan man virkeligt tale om ventetider, sløve
> programmer etc. Jeg har endda gendannet telefonen med iTunes

Jeg har villet skrive om det længe, for jeg har også fortrudt
opgraderingen - processoren kan SLET IKKE følge med, øv - (første
/danske/ iPhone - altså #2).

Samtidig er den begyndt at opføre sig underligt og temmeligt,
alternativt selvstændigt

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 16:24

> [...]
> /danske/ iPhone - altså #2).
>
> Samtidig er den begyndt at opføre sig underligt og temmeligt,

patience ... der kommer nok en bugfix udgave inden længe ...*

/thomas

*
<http://www.tuaw.com/2010/07/14/ios-4-1-sdk-beta-1-ready-for-download/>

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 16:32

> patience ... der kommer nok en bugfix udgave inden længe ...*
>
> /thomas

> *
> <http://www.tuaw.com/2010/07/14/ios-4-1-sdk-beta-1-ready-for-download/>

Yep - lige netop /derfor/ har jeg /ikke/ skrevet om det )))

M.