Nye modeller?
Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-10 09:17

Tiden går jo hurtigt, og vi er allerede langt inde i juli måned. Skulle
der ikke komme nye iMac og iPod nu, før det næste studieår starter? Det
er da ved at være på høje tid, Apple får lanceret de nye modeller.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 09:20

> Tiden går jo hurtigt, og vi er allerede langt inde i juli måned. Skulle
> der ikke komme nye iMac og iPod nu, før det næste studieår starter? Det
> er da ved at være på høje tid, Apple får lanceret de nye modeller.

iPod kommer som regel til deres "music" arrangement i september så de er
klar til julehandlen.

Edu. buying season er sådan set overstået og Apple havde de hvide
macbook klar til det.

Men jo, både iMac og MacPro er langt over sidste salgsdato ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-10 11:21

> [...]
> macbook klar til det.
>
> Men jo, både iMac og MacPro er langt over sidste salgsdato ...

Øhh.....har de ikke fået i5 & i7-processorer? iMac, mener jeg? MacPro
venter jeg også på

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 11:28

> Øhh.....har de ikke fået i5 & i7-processorer? iMac, mener jeg?

jo, i oktober 2009 ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-10 14:01

> jo, i oktober 2009 ...

> /thomas

OK - så er det MacPro, der hænger, og ingen opgradering af iMac?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 14:10

> OK - så er det MacPro, der hænger,

nemlig

> og ingen opgradering af iMac?

Den er over det normale antal dage imellem upgrades .. så mon ikke den
får et "speed bumb" snart ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-10 14:27

> Den er over det normale antal dage imellem upgrades .. så mon ikke den
> får et "speed bumb" snart ...

> /thomas

Jo, temmeligt sikkert - jeg er iøvrigt i syv sind, om jeg skal blive ved
at smide guld efter MacPro eller skifte til iMac????

Min ene lillebror har iMac 27", og han er vildt tilfreds - tror også, at
Stine hellere ser en iMac end en MacPro med en 30" Cinema Display?????

Jeg ved s´gu´ snart ikke, hvad jeg skal vælge - der er jo også
MacMiniServer......puha...det er s´gu´ for varmt for germanere som vi...

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 14:29

> [...]
>
> Jeg ved s´gu´ snart ikke, hvad jeg skal vælge - der er jo også
> MacMiniServer......puha...det er s´gu´ for varmt for germanere som vi...

hvis du har brug for absolut max performance, 8 kerner, flere interne
diske og masser af ram så gå efter macpro. Kan du nøjes med 4 kerner, 1
intern disk og ikke helt så svinmlende med ram så gå efter en iMac.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 14:34

> hvis du har brug for absolut max performance, 8 kerner, flere interne
> diske og masser af ram så gå efter macpro. Kan du nøjes med 4 kerner, 1
> intern disk og ikke helt så svinmlende med ram så gå efter en iMac.

nå, jeg fik trykket send lidt for tidligt ...

Hvad skal du bruge den til ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-07-10 14:38

> Hvad skal du bruge den til ?

Hvad med el-regningen, der er vel også kæmpe forskel?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 14:40

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Hvad med el-regningen, der er vel også kæmpe forskel?

jep .. en MacPro er lidt mere strømslugende ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-10 15:47

> Hvad med el-regningen, der er vel også kæmpe forskel?

Peanuts i min verden, sorry

M., der lige har varmet et uisoleret kolonihavehus op i tolv måneder for
31.000,- kr.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-07-10 16:27

> Peanuts i min verden, sorry
>
> M., der lige har varmet et uisoleret kolonihavehus op i tolv måneder for
> 31.000,- kr.

Det er "peanuts" kan jeg godt se ;-(

Jeg tænkte på at en iMac måske brugte meget mindre strøm end en MacPro
med turbolader.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 19:58

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> M., der lige har varmet et uisoleret kolonihavehus op i tolv måneder for
> 31.000,- kr.

Øh, manglede taget?

Havde været billigere at købe en pels til den langhårede :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-10 21:18

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 <nospam0002+20100714@gmail.com> wrote:

> Øh, manglede taget?
>
> Havde været billigere at købe en pels til den langhårede :)

I vinter, hvor det jo var rigtig koldt, var vi med sønnen ovre i Kolding
for at spille tennis. De fortalte, at det kostede kr. 30.000,- om
måneden at varme hallen op, når det var så koldt. Og så var der ikke
engang særligt varmt i hallen. Faktisk var der hundekoldt. Det var da vi
beklagede os over det, at vi fik at vide, hvor meget det alligevel
kostede at varme hallen op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 21:28

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> engang særligt varmt i hallen. Faktisk var der hundekoldt. Det var da vi
> beklagede os over det, at vi fik at vide, hvor meget det alligevel

Du kan jo eventuelt tænke over hvor den varme luft lægger sig henne :)

Det sidste der bliver varmt er luften lige over gulvet.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-10 22:40

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 <nospam0002+20100714@gmail.com> wrote:

> Du kan jo eventuelt tænke over hvor den varme luft lægger sig henne :)
>
> Det sidste der bliver varmt er luften lige over gulvet.

Så du foreslår, at han skifter fra tennis til luftakrobatik? Det er
selvfølgelig også meget yndefuldt at svæve fra trapez til trapez.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 23:03

> Så du foreslår, at han skifter fra tennis til luftakrobatik? Det er
> selvfølgelig også meget yndefuldt at svæve fra trapez til trapez.

En mulighed. Det er nu normalt de unge damer der gør sig bedst i
tylskørt under loftet.

Alternativt kan I jo varme bedre op inden I træder ind i de hellige
haller

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 12:54

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 <nospam0002+20100714@gmail.com> wrote:

> Øh, manglede taget?
>
> Havde været billigere at købe en pels til den langhårede :)

Hæ, hæ...næh, der er skam tæt tag og det hele, men vinduerne og
ydervæggene er ikke isoleret, og vinteren har være meget lang og meget
kold, så de vilde dyr har forhåbenligt været glade

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-07-10 15:35

> [...]

> ydervæggene er ikke isoleret, og vinteren har være meget lang og meget
> kold, så de vilde dyr har forhåbenligt været glade

Jeg vil godt klage over dit umådeholdne bidrag til den globale
opvarmning, puh pyh!

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 15:50

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100715 <nospam0002+20100715@gmail.com> wrote:

> Jeg vil godt klage over dit umådeholdne bidrag til den globale
> opvarmning, puh pyh!

Det er jeg sandelig også ked af, men jeg har ikke råd til at bygge et
nyt, energirigtigt hus - endnu

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-10 15:44

> nå, jeg fik trykket send lidt for tidligt ...
>
> Hvad skal du bruge den til ?
>
> /thomas

Ja, det er jo derfor, jeg er i syv sind - jeg har jo tidligere lavet
tunge grafiske opgaver, men det gør jeg ikke så meget mere - nu er det
mest på hobbyplan/frivilligt foreningsarbejde.

Så jeg kunne godt nøjes med en iMac.

Jeg bruger Adobe CS4, snart 5 - almindelig husmandsbrug med mail og web,
og lidt store projekter i regneark og tekstbehandling - derudover
fritidsvideo/ -film, men jeg er jo ikke tidspresset mere, så måske er
det tiden at skrotte PowerMac´en?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-10 15:46

> [...]
> og lidt store projekter i regneark og tekstbehandling - derudover
> fritidsvideo/ -film, men jeg er jo ikke tidspresset mere, så måske er

Det næste vi køber her på job er iMac'er til erstatning for G5'ere ...
du vil _sagtens_ kunne "nøjes" med en iMac

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 13:00

> Det næste vi køber her på job er iMac'er til erstatning for G5'ere ...
> du vil _sagtens_ kunne "nøjes" med en iMac

> /thomas

Det glæder mig, at vi er enige , og det glæder garanteret Stine endnu
mere

M.

Fra : Franz Berliner

Dato : 14-07-10 20:24

> [...]
>
> Jeg ved s´gu´ snart ikke, hvad jeg skal vælge - der er jo også
> MacMiniServer......puha...det er s´gu´ for varmt for germanere som vi...

Hvad med en MacMini (den nye), hvor du skifter disken til en Intel SSD.
Ikke så meget processorkraft som en MacPro. Til gengæld er alle
småtingene dejligt hurtige.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 20:48

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> Hvad med en MacMini (den nye), hvor du skifter disken til en Intel SSD.
> Ikke så meget processorkraft som en MacPro. Til gengæld er alle
> småtingene dejligt hurtige.

Jeg tror ikke Morten er glad for de der små maskiner der kan blive væk
og sårn. Han skal have et stort kabinet man kan finde uden briller :)

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 13:02

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 <nospam0002+20100714@gmail.com> wrote:

Jeg har været "lun" på servermodellen, men det skulle være til spads

> Jeg tror ikke Morten er glad for de der små maskiner der kan blive væk
> og sårn. Han skal have et stort kabinet man kan finde uden briller :)

Nemlig ))))

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 19:57

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Øhh.....har de ikke fået i5 & i7-processorer? iMac, mener jeg? MacPro
> venter jeg også på

Her gik jeg lige og troede du blev på din trofaste G5 nummer to en 20-30
år endnu?

Hvad skal du dog med en Intel-maskine?

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 13:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 <nospam0002+20100714@gmail.com> wrote:

> Her gik jeg lige og troede du blev på din trofaste G5 nummer to en 20-30
> år endnu?

Næ, træt af dén, du prakkede mig på

> Hvad skal du dog med en Intel-maskine?

Jamen, jeg har jo intet valg, og der er og har ikke været rapporter om
dårlige chips, så deeeet....

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-07-10 15:37

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Næ, træt af dén, du prakkede mig på

Jeg beklager dybt at der åbenbart er skiftet ram-platform så du ikke
kunne genbruge dine dyre Gb.

Men hvad er der ellers galt med den?

> Jamen, jeg har jo intet valg, og der er og har ikke været rapporter om
> dårlige chips, så deeeet....

God plan. Du skal jo også have udfyldt tiden ind til PowerPC-genkomsten

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-10 16:06

> Jeg beklager dybt at der åbenbart er skiftet ram-platform så du ikke
> kunne genbruge dine dyre Gb.

Godt, så

> Men hvad er der ellers galt med den?

Den larmer - den blæser som en orkan - den kan ikke finde ud af, selv at
gå på vågeblus - den vågner midt om natten, umotiveret, og den har for
få RAM.

Måske skulle jeg have brugt pengene på at få repareret den nyere model?
Men det er jo historie, for det hele er jo betalt, og jeg skal videre i
verden.

> God plan. Du skal jo også have udfyldt tiden ind til PowerPC-genkomsten

Der kommer ikke nogen PPC-genkomst. Der kommer allerhøjest en dedikeret
Applechip(?)

Hermed sagt, at jeg i sin tid tog halvt fejl

Men jeg har en plan B.

Jeg har jo aldrig haft en klap-sammen computer, og min ældste datter
forærede jeg jo en MacBookPro til hendes konfirmation for to år siden.

Nu skal hun begynde på Borupgård Gymnasium, og så kunne jeg købe en ny
MacBookPro til hende og arve den gamle(?).

Til vinterresidensen kunne jeg så investere i en af de nye iMac´er(?).

Og så en ny iPhone og en iPad til arbejdet....hmmm....stor udskrivning

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-07-10 17:15

> [...]

> Den larmer - den blæser som en orkan - den kan ikke finde ud af, selv at
> gå på vågeblus - den vågner midt om natten, umotiveret, og den har for

Det lyder jo ikke så godt. Du har hjernevasket den og installeret den
som jomfrueligt ny, da du fik den?

Mht vågne om natten er det da vist meget normalt når man ikke er helt
ung mere.

> Måske skulle jeg have brugt pengene på at få repareret den nyere model?
> Men det er jo historie, for det hele er jo betalt, og jeg skal videre i
> verden.

Jep. Udgiften er gjort. Men det er joi kke ensbetydende med at man
skal købe en ny lige med det samme. Sælg nu din gamle ram inden den
bliver forældet, så du kan få lidt hjem igen

> Der kommer ikke nogen PPC-genkomst. Der kommer allerhøjest en dedikeret
> Applechip(?)

Det tror jeg ikke (udover et modul så Apple kan se at man kører på
ikke-Apple hardware så alle hackintosserne kan få en lang næse).
Gevinsten ved at kunne køre Windows i en fornuftigt fart er så stor at
det er åndssvagt at lave dét om.

> Hermed sagt, at jeg i sin tid tog halvt fejl

Ørj! Godt begyndt er halvt fuldendt. Store kameler skal også tygges
grundigt

> [...]
>
> Nu skal hun begynde på Borupgård Gymnasium, og så kunne jeg købe en ny
> MacBookPro til hende og arve den gamle(?).

Det kunne du, men hvorfor så købe en iMac også? Herudover er
klapsammencomputere alt for små til dig, og bliver væk, og sårn.

Husk at fylde op med RAM.

> Til vinterresidensen kunne jeg så investere i en af de nye iMac´er(?).
>
> Og så en ny iPhone og en iPad til arbejdet....hmmm....stor udskrivning

iPhone 3GS'er er billige disse dage. Hvis iPad'en er til arbejde,
hvorfor skal du så selv betale? FÅr du ikke fagforeningen på nakken,
så?

Fra : Lyrik

Dato : 25-07-10 09:41

On 25 Jul., 11:17, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Så vidt jeg erindrer har jeg vist aldrig talt om økonomiske muskler, men
> jeg kan da godt i et overstadigt øjeblik have udtrykt glæde over
> udbetaling af 100 timers overarbejde(?).
>
> Min økonomi er jævn på et "rimeligt" buschaufførniveau, men som du véd
> har jeg ikke udgifter i villa, volvo og vovse klassen(på nær denne
> vinters strømregning ), så jeg klarer mig fint.
>
> Og jeg ringer ikke til "Peter", men til min bank, der allerede /har/
> givet tilsagn om et nyt hus. Hvis du tjekkede henvisningen, har jeg
> valgt model 1045 <http://www.woodco.dk/bjaelkehytter68mm.html>
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nydelig villa. Jeg håber du får den opført før vinteren. Sidste år må
have været drøj!

Hilsen
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 25-07-10 17:18

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Nydelig villa. Jeg håber du får den opført før vinteren. Sidste år må
> have været drøj!

/Det/ var den, ja

> Hilsen
> Jens

Tak

Men det bliver ikke før næste sommer, for vi har lige fået lavet nyt
køkken i vinterresidensen og inden oktober skal vi være færdige med nyt
badeværelse....så projekterne er mange...(& ny computer...)

M.

Fra : Lyrik

Dato : 23-07-10 02:06

On 14 Jul., 15:27, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Jo, temmeligt sikkert - jeg er iøvrigt i syv sind, om jeg skal blive ved
> at smide guld efter MacPro eller skifte til iMac????
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvad blev der af :"Jeg ved at iMac er lige så hurtig, men jeg vil have
"kræmen!"? eller var det "cremen?"
På den anden side når du svømmer sådan i penge at du kan bo i et
kolonihavehus? og ofre 30.000 til opvarmning, skulle du så ikke sende
bud efter "Luksusfælden" og få dem til at indrette et mere bæredygtigt
liv for dig?
Du kunne måske få øjnene op for den globale opvarmning?,-)

Hilsen
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 23-07-10 16:33

> [...]

> liv for dig?
> Du kunne måske få øjnene op for den globale opvarmning?,-)

Jeg blev lige lidt forvirret over den kreative klippeteknik, men
OK...

Jeg vil da helst have en MacPro - dem kender jeg jo gennem mange år, men
jeg vil også gerne tage hensyn til den langhårede, ikke sandt?

Og hvad angår kolonihavehuset, har jeg "ting", der ikke tåler frost og
temperaturudsving i stor skala.

Jeg sender aldrig bud efter hjælp, for jeg er Guds barn og kan klare mig
selv - det er patetisk, at folk kan få ordnet hus og have for
licensbetalernes guld

Den globale opvarmning har jeg ingen andel i. 14.840 kWh er acceptabelt
for året 2009/2010.
Jeg har ikke bil, jeg har ikke aircondition, jeg har ikke Webergrill,
jeg har ikke gulvvarme, jeg har ikke udendørs gasopvarmningsbrænder, jeg
lever meget miljørigtigt og rydder op efter mig - så din charmerende
pointe må du sende efter bilejerne, parcelhusejerne,
produktionsvirksomhederne og andre egotrippere...ikke til mig - jeg har
et rent hjerte

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-10 16:36

> [...]
> pointe må du sende efter bilejerne, parcelhusejerne,
> produktionsvirksomhederne og andre egotrippere...ikke til mig - jeg har

som husejer, bilist, funktionæransat med webgrill følger jeg mig truffet

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-07-10 16:53

> som husejer, bilist, funktionæransat med webgrill følger jeg mig truffet
>
> /thomas

Undskyld Thomas, men så udleder du også mere CO2 end jeg, og det var
dét, der var pointen til Jens.

Jens udleder også mere end jeg.

Og mit budskab er blot, at jeg har ren sti og vil ikke have smidt i
næsen, at jeg ikke har øjne for "global opvarmning"

Jeg har personligt ingen problemer med "global opvarmning", jeg har det
kun på mine børns vegne, fordi de skal leve et længere liv på denne
klode end jeg, men jeg er sikker på, at de nye mennesker nok skal tackle
udfordringen.

Iøvrigt kender du mig godt nok til at vide, at jeg skyder bredt, når jeg
skyder, ikke sandt ?...))

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-10 18:05

> [...]
> kun på mine børns vegne, fordi de skal leve et længere liv på denne klode
> end jeg, men jeg er sikker på, at de nye mennesker nok skal tackle

Ikke sålænge hver gang der er nogen der vil stille en stor Vestas mølle
op så klager naboerne så højt at det aldrig bliver til noget. Åbenbart
vil vi gerne have alternativ energi ... bare så længe der ikke skal være
i deres baghave ...

> Iøvrigt kender du mig godt nok til at vide, at jeg skyder bredt, når jeg
> skyder, ikke sandt ?...))

yep :)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-07-10 18:18

> [...]
> op så klager naboerne så højt at det aldrig bliver til noget. Åbenbart
> vil vi gerne have alternativ energi ... bare så længe der ikke skal være

Desværre er jeg enig - det er surt show med den egoisme...

> /thomas

M.

Fra : Lyrik

Dato : 23-07-10 14:12

On 23 Jul., 17:32, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Jeg blev lige lidt forvirret over den kreative klippeteknik,
men jeg vil også gerne tage hensyn til den langhårede, ikke sandt?
for jeg er Guds barn jeg har ikke gulvvarme- jeg har
> et rent hjerte 14.840 kWh er acceptabelt
> for året 2009/2010.
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg har forfinet klippeteknikken...
Jeg synes stadigvæk at der mangler nogen grad af sammenhæng?

Jens

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 23-07-10 21:17

> [...]

> men jeg vil også gerne tage hensyn til den langhårede, ikke sandt?
> for jeg er Guds barn jeg har ikke gulvvarme- jeg har

Som hakkekød i stedet for gullaschtern?

Fra : Morten Lind

Dato : 24-07-10 01:24

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg har forfinet klippeteknikken...
> Jeg synes stadigvæk at der mangler nogen grad af sammenhæng?
>
> Jens

Det kan jeg godt følge. Hvor meget strøm har du brugt i sæson 2009/2010
?

M.

Fra : Lyrik

Dato : 24-07-10 00:56

On 24 Jul., 02:23, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Det kan jeg godt følge. Hvor meget strøm har du brugt i sæson 2009/2010
> ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vi har brugt 4400 KWH i 2009/2010. Men du ved sikkert at det er
opvarmning man skal afholde sig fra med el. Det er ikke til at betale.
Hvis du har gas i nærheden så kan jeg som gammel bliktud anbefale en
centralgasvarmer. Ellers må det være billigere med en varmer som kører
på flaskegas, end el. Man skal ganske simpelt hen aldrig varme op med
el!

Så når man skal spare på el skal man se på alle de ting man varmer op
med el. Tørretumlingen, køleskab,el-komfur, el-radiatorer. Lys bruger
ikke så meget men er let at forbedre med sparepærer. Vi har kun
Elkomfuret som stor potent strømsluger. Kartofler koges i mikroovnen.
1 minut per stk. i en plastpose med en skefuld vand, uden salt. (på
bagefter) Alle steder hvor du kan minimere vandopvarmning er guld værd
på elregningen. Æg koger jeg i vandkogeren, fordi der er minimalt
vandindhold. Et blødkogt skal op på kog og stå i en 5-6 minutter i det
varme vand når den slukker. Et hårdkogt kan man give et opkog efter 5
minutter og stå i 5 yderligere minutter.

Alle vores pærer er sparepærer. Min PS3 er skiftet til den nye 45nm
model. TV er LCD. Alle PC er bærbare eller iMac med bærbar teknologi i
skærmen. Arbejdslampen er skiftet til en LED arbejdslampe (149 kr. i
Aldi) den kører på batteri som man anbefaler i hvert fald at lade op
hver 5. måned! jeg venter mindre strømforbrug i 2010/2011.

Jeg synes helt klart at du sagtens kan klare dig med en iMac. Til det
du beskriver. Quad kan være lidt hurtigere til filmrendering.Dual
Coren kører 3,06 Gigahertz på hver core, så hvis der kun er brug for 2
Cores i en process får man meget hurtig hastighed. Betyder det noget
om din film er renderet på 20 minutter eller på 15 minutter? Nej vel!?
Vær nu fornuftig!

Hilsen
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 24-07-10 09:14

> [...]
> Cores i en process får man meget hurtig hastighed. Betyder det noget
> om din film er renderet på 20 minutter eller på 15 minutter? Nej vel!?

Du kan være ganske sikker på, at jeg er opmærksom på mit forbrug, og at
jeg er /meget/ miljøbevidst, men jeg er det ikke for pengenes skyld -
jeg er det for mine efterkommeres skyld.

Jeg er dog nok for gammeldags til at koge kartofler i en
mikrobølgeovn(som jeg ikke besidder ) og æg i en el-kedel

M.

Fra : Lyrik

Dato : 24-07-10 04:53

++++++++++++++

Fra : Morten Lind

Dato : 24-07-10 14:59

Fra : Lyrik

Dato : 25-07-10 02:25

On 24 Jul., 15:59, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
> temperaturudsvingene.
>
> Iøvrigt arbejder jeg målrettet på at erstatte det gamle hus med et

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Fra : Morten Lind

Dato : 25-07-10 10:18

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-10 10:37

> [...]
> har jeg ikke udgifter i villa, volvo og vovse klassen(på nær denne
> vinters strømregning ), så jeg klarer mig fint.

lån fra "peter" er også roden til meget ondt ...

> men til min bank, der allerede /har/
> givet tilsagn om et nyt hus. Hvis du tjekkede henvisningen, har jeg
> valgt model 1045 <http://www.woodco.dk/bjaelkehytter68mm.html>

nice .. men for ca. 120.000 vil jeg hellere have en båd :)

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-07-10 11:55

> nice .. men for ca. 120.000 vil jeg hellere have en båd :)

Overvejer selv en båd. Hvad kan man få for 120k. (Håber du er til sejl
og ikke til motor!?)

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-10 11:41

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Overvejer selv en båd. Hvad kan man få for 120k. (Håber du er til sejl
> og ikke til motor!?)

Sejl ... only sejl .. og nej 120.000 får du ikke noget prangende ... men
jeg kan nøjes med mindre ... man kan f.eks. få meget fornøjelse ud af
f.eks. en H Båd ...

Mit problem er at jeg i øjeblikket bor for langt fra vandet ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 25-07-10 12:45

> nice .. men for ca. 120.000 vil jeg hellere have en båd :)
>
> /thomas

Hæ, ja - det ku´ også være fedt

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-10 19:56

> [...]

> der ikke komme nye iMac og iPod nu, før det næste studieår starter? Det
> er da ved at være på høje tid, Apple får lanceret de nye modeller.

Tror de har MEGET travlt med at lange iPhones over disken. Næste år
måske :D

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-10 21:18

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100714 <nospam0002+20100714@gmail.com> wrote:

> Tror de har MEGET travlt med at lange iPhones over disken. Næste år
> måske :D

Jeg spørger jo, fordi vi skal til at have nogt nyt. Jeg vil jo nødig
købe, lige før en ny model kommer. Macrumors købe-guide siger: "Vent -
opdateres snart". Så har man jo ikke lyst til at investere i en ny
computer. Jeg har derfor klappet hesten lidt, men nu begynder det at
være lige oppe over.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 26-07-10 16:46

Henrik Münster skrev:

> [...]
> opdateres snart". Så har man jo ikke lyst til at investere i en ny
> computer. Jeg har derfor klappet hesten lidt, men nu begynder det at
Hej Henrik

Det ser ud til du måske kan nå at komme med på vognen lige om lidt, for
hvis der er hold i rygterne på macrumors så kan det forventes, at Apple
snart booster deres iMacs.

Se linket her:
http://www.macrumors.com/2010/07/25/imac-joins-mac-pro-in-running-low-for-in-store-reservations/

Hilsen Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-07-10 22:46

Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> wrote:

> Det ser ud til du måske kan nå at komme med på vognen lige om lidt, for
> hvis der er hold i rygterne på macrumors så kan det forventes, at Apple
> [...]

Og så skete det. Alt godt kommer til den, der venter. Uden varsel kom
der opdateringer til iMac. Der blev også vist opdateringer til Mac Pro
og display, men de kan først købes lidt senere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 22-07-10 22:46

> Tiden går jo hurtigt, og vi er allerede langt inde i juli måned. Skulle
> der ikke komme nye iMac og iPod nu, før det næste studieår starter? Det
> er da ved at være på høje tid, Apple får lanceret de nye modeller.

hvad med macbook pro, hvornår skal de skiftes ? Hvad er den normale
cyklus ?

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-07-10 22:46

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> hvad med macbook pro, hvornår skal de skiftes ? Hvad er den normale
> cyklus ?

Det bedste er faktisk at slå op på MacRumours køberguide. Der tager de
netop hensyn til den normale tid mellem opdateringer. MacBook Pro regnes
for neutral for tiden. Den er ikke helt nyopdateret, men en opdatering
er heller ikke lige om hjørnet.

<http://buyersguide.macrumors.com/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 28-07-10 23:54

> [...]
> netop hensyn til den normale tid mellem opdateringer. MacBook Pro regnes
> for neutral for tiden. Den er ikke helt nyopdateret, men en opdatering

Ok tak Henrik

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-10 17:23

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Jeg blev lige lidt forvirret over den kreative klippeteknik, men

....brillerne!

> OK...
>
> Jeg vil da helst have en MacPro - dem kender jeg jo gennem mange år, men
> jeg vil også gerne tage hensyn til den langhårede, ikke sandt?

Stik hende den pels

> Og hvad angår kolonihavehuset, har jeg "ting", der ikke tåler frost og
> temperaturudsving i stor skala.

Hvis du nu TÆNDTE dine gamle Mac'er så sprængtes deres vandkøling ikke
Plus de holder hytten frostfri.

> Jeg sender aldrig bud efter hjælp, for jeg er Guds barn og kan klare mig
> selv - det er patetisk, at folk kan få ordnet hus og have for
> licensbetalernes guld

Var der ingen der så det, gik det hurtigt i sig selv igen.

Fra : Morten Lind

Dato : 23-07-10 17:41

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100723 <nospam0002+20100723@gmail.com> wrote:

> Var der ingen der så det, gik det hurtigt i sig selv igen.

Ja - imponerende hjerneaktivitet i TV-seerne.

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-10 17:23

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Iøvrigt kender du mig godt nok til at vide, at jeg skyder bredt, når jeg
> skyder, ikke sandt ?...))

Havde du briller på, kunne du sigte bedre

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-10 18:19

> Desværre er jeg enig - det er surt show med den egoisme...

Ved kommunen at det er ok at stille en mølle på din naboparcel?

Fra : Morten Lind

Dato : 24-07-10 01:19

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100723 <nospam0002+20100723@gmail.com> wrote:

> Ved kommunen at det er ok at stille en mølle på din naboparcel?

Den dag, det bliver tilladt at stille 6 meters vindmøller op i egne
haver, bliver jeg den første

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-10 08:56

> Den dag, det bliver tilladt at stille 6 meters vindmøller op i egne
> haver, bliver jeg den første

Hvis du nu faktisk FORTÆLLER kommunen at du synes det er i orden, kan
det være det sker hurtigere. Herudover er der vel noget mark i nærheden
af din kolonihave der ikke bliver brugt til noget fornuftigt

Fra : Morten Lind

Dato : 24-07-10 09:16

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100724 <nospam0002+20100724@gmail.com> wrote:

> Hvis du nu faktisk FORTÆLLER kommunen at du synes det er i orden, kan
> det være det sker hurtigere. Herudover er der vel noget mark i nærheden
> af din kolonihave der ikke bliver brugt til noget fornuftigt

Hæ, ja - jeg ku´ jo prøve

Bar mark i storkøbenhavn??? Du drømmer eller er fra en fremmed planet
))

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-07-10 20:48

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Jeg er dog nok for gammeldags til at koge kartofler i en
> mikrobølgeovn(som jeg ikke besidder ) og æg i en el-kedel

Deciderede æggekogere er faktisk ret energieffektive, men det vidste du
naturligvis i forvejen.

Mikrobølgeovne er noget af det mest effektive til at varme rester op,
men det er jo den langhåredes domæne

Fra : Morten Lind

Dato : 29-07-10 01:15

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100724 <nospam0002+20100724@gmail.com> wrote:

> Deciderede æggekogere er faktisk ret energieffektive, men det vidste du
> naturligvis i forvejen.

Yep - må se at få taget mig sammen til at anskaffe mig en sådan

> Mikrobølgeovne er noget af det mest effektive til at varme rester op,
> men det er jo den langhåredes domæne

Ja, men at kokkerere, så der faktisk /bliver/ rester, er mit domæne

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-07-10 08:58

> Yep - må se at få taget mig sammen til at anskaffe mig en sådan

Hæhæ, nye computere og andet legetøj har en tendens til at komme
indenfor døren først

> Ja, men at kokkerere, så der faktisk /bliver/ rester, er mit domæne

Jamen i gang så, det er da synd hvis der er nogen der sulter!

Fra : Morten Lind

Dato : 29-07-10 13:23

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100729 <nospam0002+20100729@gmail.com> wrote:

> Hæhæ, nye computere og andet legetøj har en tendens til at komme
> indenfor døren først

Ja, ikke sandt? Sjovt, som vi forstår hinanden

> Jamen i gang så, det er da synd hvis der er nogen der sulter!

Jeg har lige afsluttet fem liter makrelsalat á la Morten(egen
opskrift)....jeg er nødt til at forære det meste væk - det er hamrende
godt, så den gamle er populær i familien

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-08-10 17:00

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Hæ, ja - jeg ku´ jo prøve

Du trænger til noget fornuftigt at få tiden til at gå med.

> Bar mark i storkøbenhavn??? Du drømmer eller er fra en fremmed planet
> ))

Der er vel en del sårn fordelt mellem diverse motorvejsfletninger? Der
kan let være en mølle eller to.