MS Windows
briani 27239
kan ikke afspille Youtube
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-07-10 14:53

Hejsa

På min gamle XP maskine, kan jeg ikke se Youtube videoer. Det startede
med at jeg kun kunne se det første minut og stoppede videoen..

Nu vil den slet ikke starte, på min netmonitor, kan jeg se at den gør
som normalt henter buffer og kører derudaf... Men cirklen i browseren
kører stadig rundt og der sker ikke noget..

Tænkte at var flash player jeg skal hente og installere.. men af en
eller anden grund vil den ikke hente filen fra adobe´s server...

Bruge chrome browser, men kan ikke se i hverken IE, Opera, Firefox
eller som sagte chrome

Nogen bud?

Fra : co@ch [4130]

Dato : 14-07-10 22:27

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller anden grund vil den ikke hente filen fra adobe´s server...
>
> Bruge chrome browser, men kan ikke se i hverken IE, Opera, Firefox

Ja det er efterhånden blevet et problem med videoer på Youtube.

Jeg tror kravet til afspilning af videoer er ændret i den sidste tid.
Selv på en lynhurtig PC oplever mange de problemer.

Videoerne buffer konstant.

Løsningen for mig var at bruge Open DNS server til mit internet....det hjalp
gevaldigt.

http://www.opendns.com/start/
Brug basic, den er gratis.

hvordan du sætter det op:
http://www.vidoemo.com/yvideo.php?how-to-configure-windows-to-use-opendns=&i=SnVmWHJacWuRpQi11RVU

Hvorfor skal du bruge opendns:
http://www.labnol.org/internet/tools/opendsn-what-is-opendns-why-required-2/2587/
Kæmpe cache lager gør forskellen

Fortæl mig om det hjalp

Mvh
Bri@n

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-07-10 15:25

co@ch [4130] wrote:

> [...]
>
> Videoerne buffer konstant.
>
> Løsningen for mig var at bruge Open DNS server til mit internet....det

OpenDNS har intet, absolut intet, at gøre med kravene til netværk og
computer for at afspille videoer fra YouTube eller andre steder.

--
Jesper Lund

Fra : Dr.Xerox

Dato : 15-07-10 20:45

[...]

Hej

Opdater din flash player og din shockwave

http://get.adobe.com/shockwave/

http://get.adobe.com/flashplayer/

mvh. Poul

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-07-10 23:41

co@ch [4130] wrote:

> Du aner så tydeligvis heller ikke hvad OpenDNS går ud på .... og hvad
> det kan gøre for dit netværk.

Lave DNS opslag, som derefter bliver cachet af din browser og Windows.
Ikke andet, og skift fra den ene DNS resolver til den anden (som OpenDNS)
kan ikke forklare hvorfor YouTube pludselig begynder at virke for dig.

Og jo... så kan man med OpenDNS komme til at glo på reklamesider, hvis
man taster et forkert domæne (falske svar for ikke-eksisterende domæner i
stedet for det korrekte NXDOMAIN svar).

> Men OK, hvis du bare surfer lidt rundt på nettet, så kan du ikke bruge
> det til noget

SÃ¥ har man vel netop noget at bruge OpenDNS til, specielt for de sites
som ikke kan finde ud af at drifte stabile navneservere (her kan
OpenDNS's udvidede DNS cache udover TTL være nyttig)

--
Jesper Lund