Tethering via Telmore på iPhone?
Fra : Henrik 8600

Dato : 13-07-10 10:55

Havde sidste sommer en iPhone 3G og forsøgte mig med tethering med Telmore
som udbyder, men Internet delingsknappen var slet ikke i menuen. Så det kom
aldrig til at virke.

Hørte et rygte der lød at Apple skulle have spærret, for alle andre udbydere
end 3, Telenor og Telia.
Har ringet til Apple (dk) og spurgt direkte, svaret er, at der ikke er
spærret for noget. Heller ikke tethering.

Hvordan lyder erfaringerne med tethering når telefonen er en iPhone og
selskabet er Telmore nu til dags?

Spiller det 110% eller???

Er der andre "udfordringer" når man er Telmore fan og kunde?

Eks. Gmail via IMAP....

H.

Fra : Christen Fihl

Dato : 13-07-10 13:34

Sådan her skriver 3:

http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Mobiltelefoner/Apple/iPhone3Gs16GB/#Brug_iPhone_som_modem_

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-07-10 13:57

Christen Fihl <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> wrote:

> Sådan her skriver 3:

> du > kan bruge din iPhone som modem.
> http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Mobiltelefoner/Appl
> e/iPhone3Gs16GB/#Brug_iPhone_som_modem_

Det kræver jo at knappen er der.

Mit gæt er at den iPhone 3G ikke var opdateret med den nyeste OS version
....(iPhone OS 3.x)

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 13-07-10 14:55

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Det kræver jo at knappen er der.
>
> Mit gæt er at den iPhone 3G ikke var opdateret med den nyeste OS version
> ...(iPhone OS 3.x)
>
> /thomas

Hej T.

Jo, det blev den samme aften version 3.x.x kom. Det virkede inden da.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-07-10 15:26

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Hej T.
>
> Jo, det blev den samme aften version 3.x.x kom. Det virkede inden da.

så kan man prøve at gøre en restore ... evt. uden at køre backupen på
bagefter

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 13-07-10 14:56

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> skrev i meddelelsen
> Sådan her skriver 3:

> http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Mobiltelefoner/Apple/iPhone3Gs16GB/#Brug_iPhone_som_modem_

3 = Telmore?

H.

Fra : Hauge

Dato : 13-07-10 15:09

Henrik 8600 skrev:
> 3 = Telmore?

Det kunne vel være for vejledningens skyld og ikke noget med om det var
3 hhv. Telmore..

/Hauge

Fra : Christen Fihl

Dato : 13-07-10 20:38

> 3 = Telmore?

Nope, men som Hauge skriver, bare lidt om at 3 "har åbnet for det"

Du spurgte også om 3, Telenor og Telia, så derfor

Christen

Fra : Henrik 8600

Dato : 13-07-10 21:23

> Nope, men som Hauge skriver, bare lidt om at 3 "har åbnet for det"
>
> Du spurgte også om 3, Telenor og Telia, så derfor
>
> Christen

Så er det ikke emnelinjen du refererer til?

H.

Fra : Hauge

Dato : 13-07-10 22:05

Henrik 8600 skrev:
> Så er det ikke emnelinjen du refererer til?

Nu er der andet i et indlæg, end det der står i emnelinjen..

Men derudover, så husk at skrive at du x-poster til en mac-gruppe, der
havde jeg aldrig regnet med at skulle skrive et indlæg og det bliver
forhåbentligt også sidste gang. FUT sat til mobil-gruppen.

/Hauge

Fra : J.K.Arning

Dato : 13-07-10 15:20

On 2010-07-13 11:55:18 +0200, Henrik 8600 said:

> [...]
> selskabet er Telmore nu til dags?
>
> Spiller det 110% eller???
>
> Er der andre "udfordringer" når man er Telmore fan og kunde?

Det drejer sig om indstillinger og ikke spærring .. Der er nu åbnet op
for at andre selskaber end dem der forhandler iPhone kan få deres
netværks specifikke indstillinger distribueret via iTunes ud på de
enkelte telefoner.

Har man ikke de korrekte indstillinger eller slet ingen indstillinger
kommer internet deling knappen simpelthen ikke frem på telefonen.

Du skal nok ringe til Telmore og høre om de har fået en aftale på plads
med Apple at deres kunder kan hente indstillinger igennem iTunes,
hvilket forøvrigt sker helt automatisk når du synkroniserer din telefon
med iTunes. Har du et Telmore simkort i telefonen får du Telmore
indstillinger, har du et 3 simkort får du deres indstillinger osv.

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-07-10 15:26

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> [...]
> med iTunes. Har du et Telmore simkort i telefonen får du Telmore
> indstillinger, har du et 3 simkort får du deres indstillinger osv.

Telmore har da en guide til det så mon ikke det er meningen det skal
virke:

<http://image.telmore.dk/guides_dk/apple/iphone3g/tethering.pdf>

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 13-07-10 21:26

> Telmore har da en guide til det så mon ikke det er meningen det skal
> virke:
>
> <http://image.telmore.dk/guides_dk/apple/iphone3g/tethering.pdf>
>
> /thomas

Det havde de også ingen Apple lukkede for andre operatører end deres egne
(3, Telenor og Telia.) der solgte iPhones.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-07-10 21:29

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Det havde de også ingen Apple lukkede for andre operatører end deres egne
> (3, Telenor og Telia.) der solgte iPhones.

den sætning giver ingen mening. Hvis du mener at Apple spærer for
tethering så er det da mest nærliggende at ringe til Telmore og spørge
?!

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 14-07-10 08:55

> den sætning giver ingen mening. Hvis du mener at Apple spærer for
> tethering så er det da mest nærliggende at ringe til Telmore og spørge
> ?!
>
> /thomas

Ok, Både Telmore og Bibob har forhandlet med Apple om at få fjernet
spærringen, og det ser ud til at være lykkedes.

Så nu mangler der bare ét reelt eksempel på én der har fået det til at
virke...

H.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-10 10:03

Hej,

> Ok, Både Telmore og Bibob har forhandlet med Apple om at få fjernet
> spærringen, og det ser ud til at være lykkedes.

Er det noget, du ved?

Det lyder for mig lidt langt ude i skoven.

> Så nu mangler der bare ét reelt eksempel på én der har fået det til at
> virke...

Telmore tethering virker fint for mig. Det har det gjort i laaaaaang tid.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-07-10 12:37

On 2010-07-14 09:55:21 +0200, Henrik 8600 said:

> [...]
> spærringen, og det ser ud til at være lykkedes.
>
> Så nu mangler der bare ét reelt eksempel på én der har fået det til at virke...

Der er ikke og har aldrig været tale om en spærring .. det var og er et
spørgsmål om at kunne modtage indstillingerne via iTunes, kan du ikke
det er det muligt at få dem ind på telefonen ad andre veje alt efter
hvilken software version der er tale om.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-07-10 00:12

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Så nu mangler der bare ét reelt eksempel på én der har fået det til at
> virke...

Virker det fortsat ikke?

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-07-10 02:38

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Virker det fortsat ikke?

I så fald er her "opskriften":

http://image.telmore.dk/guides_dk/apple/iphone3g/internet.pdf

--
Mvh Martin

Fra : Henrik 8600

Dato : 13-07-10 21:24

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> --
> "We don't spend a lot of energy on old technology"

Godt at vide, det forklarer jo alle mine kvaler...

Har du en reference?

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-07-10 15:44

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> Havde sidste sommer en iPhone 3G og forsøgte mig med tethering med
> Telmore som udbyder, men Internet delingsknappen var slet ikke i
> menuen. Så det kom aldrig til at virke.

Du havde opgraderet til nyeste software?

Fra : Henrik 8600

Dato : 13-07-10 21:26

""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20100713" <nospam0002+20100713@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:m2d3ur5tmm.fsf@gmail.com...

> Du havde opgraderet til nyeste software?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Jeps.

H.