'frit-valg.com'?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 12-07-10 09:34

I går sad jeg og kiggede efter download af OpenOffice, da der pludselig
poppede en art bannerreklame op - med det glade budskab, at jeg som gæst
# 99.999 på deres site (http://www.frit-valg.com) havde vundet en
præmie: Frit valg mellem en iMac, iPod eller iPad! :)

Da jeg jo højst kan bruge én iMac, satsede jeg på en iPad - hvorpå jeg
blev anmodet om at indtaste leveringsadressen, hvilket jeg gjorde, i den
tro at nu skulle jeg blot skulle læne mig behageligt tilbage og afvente
pakkepostens ringning ved hoveddøren.

Men så var der li...ige en række supplerende spørgsmål vedr. diverse
præferencer samt en hoben 'gode tilbud'; samtidigt lød det nu, at jeg
havde vundet en 'straks-præmie' = et gavekort på kr. 350!

Jeg kunne nu bestille en 'custom built' T-shirt, påtrykt foto mm., som
jeg så osse lige skulle udlevere!

Alt i alt en ret elegant form for bondefangeri! :)

Har nogle af jer andre set dette?

Jeg skal vel lige tilføje, at da jeg senere åbnede pgl. side igen, var
jeg stadig gæst # 99.999 og kunne vælge mellem de tre attraktioner

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-07-10 09:56

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

> Alt i alt en ret elegant form for bondefangeri! :)

og eftersom du har givet dem din adresse og evt. din email så har det jo
virket ganske glimrende...

> Har nogle af jer andre set dette?

ja, og den gamle sætning: "If it's to good to be true, it probably is"
gælder stadig ...

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-07-10 12:52

> [...]

> # 99.999 på deres site (http://www.frit-valg.com) havde vundet en
> præmie: Frit valg mellem en iMac, iPod eller iPad! :)

Var den ikke formuleret sådan at: "Du havde vundet muligheden for at
vinde en iPod" eller noget i den stil? Det plejer de at være.

Med andre ord 'vinder' du muligheden for at aflevere din mailadresse,
hvorefter der på et tidspunkt bliver trukket lod om en iPod blandt dem
der har signet op.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 12-07-10 13:47

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Var den ikke formuleret sådan at: "Du havde vundet muligheden for at
> vinde en iPod" eller noget i den stil? Det plejer de at være.

Jeg synes jeg læste den ret omhyggeligt igennem for at afsløre netop den
slags - men jeg kan jo ikke lægge hovedet på blokken, og jeg ikke gider
lede efter det igen! :)

> Med andre ord 'vinder' du muligheden for at aflevere din mailadresse,
> hvorefter der på et tidspunkt bliver trukket lod om en iPod blandt dem
> der har signet op.

Ja, iflg. den mail, der blev sendt, forholder det sig sådan.
Men selv da jeg 'meldte fra', fik jeg tilbuddet om omtalte T-shirt nok
engang!

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-07-10 13:59

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

> Ja, iflg. den mail, der blev sendt, forholder det sig sådan.
> Men selv da jeg 'meldte fra', fik jeg tilbuddet om omtalte T-shirt nok
> engang!

"Rejsen må aldrig stoppe" er en meget udbredt vending når man udtænker
--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-07-10 15:50

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> "Rejsen må aldrig stoppe" er en meget udbredt vending når man udtænker

Men sætningen må godt? Hvad er resten?

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-07-10 16:02

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100711 <nospam0002+20100711@gmail.com> wrote:

> Men sætningen må godt? Hvad er resten?

Ja, det gik lidt hurtigt.

".. sådan nogle flows".

Ideen er at når føst du har fat en en der er gået med til at spille om
et eller andet, fx skrabe et lod, så skal alting ikke bare stoppe med at
du konkluderer at du ikke har vundet noget og ikke gider mere. I stedet
skal der være en ny vindermulighed lige inden for rækkevidde, fx
mulighed for at skrabe nogle ekstra felter, når det er gjort må der
gerne være mulighed for at fortsætte vindermuligheden på en hjemmeside,
en sms konkurrence osv osv... Sådan lidt ligesom at lave TV. Når DR har
samlet en lille million seere op til TV-avisen er der jo ingen grund til
bare at smide dem væk igen. Så kan man lige så godt lige have en lille
nyhed om et emne der tilfældigvis lige kommer et program om lidt senere
på samme kanal

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-07-10 11:20

> [...]

> gerne være mulighed for at fortsætte vindermuligheden på en hjemmeside,
> en sms konkurrence osv osv... Sådan lidt ligesom at lave TV. Når DR har

Jojo, man skal jo ikke lade torsken slippe af krogen. De har jo vist at
de kan lokkes.

Det er bare ærgeligt for det betyder at alle vi andre plages konstant
med disse "kom her, kom her" reklamer. Heldigvis er popunder-reklamer
blevet sjældnere. Måske er Chrome skrap til at nakkeskyde dem?

> [...]
> bare at smide dem væk igen. Så kan man lige så godt lige have en lille
> nyhed om et emne der tilfældigvis lige kommer et program om lidt senere

Problemet er bare at "lidt senere" godt kan strække sig et godt stykke
ind i næste uge, og det kan jeg godt være foruden.

Men jeg kan godt forstå at de gerne vil holde på kunderne. Problemet er
bare for mig at jeg gerne vil kunne sige "den har jeg set, videre" og
det tillader tv-mediet ikke... Endnu...

Fra : Franz Berliner

Dato : 09-08-10 16:35

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100719 <nospam0002+20100719@gmail.com> wrote:

> [...]
> med disse "kom her, kom her" reklamer. Heldigvis er popunder-reklamer
> blevet sjældnere. Måske er Chrome skrap til at nakkeskyde dem?

En anden årsag er at annoncørerne bliver nødt til indrette sig efter
brugernes adfærd. Hvis brugerne synes det er voldsomt irriterende med en
bestemt type reklame vil annoncører med et bare nogenlunde stærkt brand
drosle ned for den taktiske indsats på den type for at undgå at
image/brand lider skade.

For "frit-valg.com" er den slags nok ligegyldigt.

> [...]
>
> Men jeg kan godt forstå at de gerne vil holde på kunderne. Problemet er
> bare for mig at jeg gerne vil kunne sige "den har jeg set, videre" og

Du kører bare signalet gennem EyeTV og spoler lidt bagud. Så kan du
altid hoppe frem når der kommer noget du ikke gider
--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-07-10 10:11

On 2010-07-12 14:47:08 +0200, Hans Henrik Hansen said:

> Jeg synes jeg læste den ret omhyggeligt igennem for at afsløre netop den
> slags - men jeg kan jo ikke lægge hovedet på blokken, og jeg ikke gider
> lede efter det igen! :)

Her er teksten:

Det er ikke for sjov! Du er blevet udvalgt! Nu kl: 11:06:53 !
Tjek med det samme om det er vores 1. pris:
en iMac, iPhone 3G eller iPad
Tjek her: www.frit-valg.invalid

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 13-07-10 11:41

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Her er teksten:
>
> Det er ikke for sjov! Du er blevet udvalgt! Nu kl: 11:06:53 !
> Tjek med det samme om det er vores 1. pris:
> en iMac, iPhone 3G eller iPad
> Tjek her: www.frit-valg.invalid

Tak for det - ret 'smart', ikk'? :)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-07-10 11:45

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

> Tak for det - ret 'smart', ikk'? :)

nej .. det er hverken "smart" eller "nyt" .. den slags fup skal bare
ties ihjæl ... at i have givet dem opmærksomhed har bare givet dem flere
hits og en tilskyndelse til at blive ved ...

/thomas