Raymarine Sportpilot plus
Fra : Gert Juhl

Dato : 11-07-10 05:33

Autopilot brudt sammen.

Indvendig i enheden sidder der 2 meget små tandremme. Den mindste er
sprunget/slidt over.
Kan ikke få dem ved Raymarine.

Har nogen kendskab til firmaer i DK der har meeeeget små tandremme.

Vi snakker om tandremme 4-6 mm brede, 1-2 mm tykke og en længde/radius
på 100-140 mm.

Mvh
Gert

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-07-10 16:20

"Gert Juhl" <vragscan@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Er de holdt op med at levere reservede til sportspilot Gert?

Har en på min trailerbåd, som er leveret af Herning bådcenter

http://www.htbsunds.dk/fisketrollinggrej/

Måske de har noget?

Fra : Gert Juhl

Dato : 11-07-10 10:36

On 11 Jul., 17:19, "Jan Rasmussen" <j...@FJERNvejen-net.dk> wrote:
> [...]
>
> Er de holdt op med at levere reservede til sportspilot Gert?
>
> Har en på min trailerbåd, som er leveret af Herning bådcenter

Hej Jan

Jeg har den gamle model http://www.raymarine.com/ProductDetail.aspx?SITE=1&SECTION=2&PAGE=156&PRODUCT=216

Den nye model hedder Smartpilot x-5 Sportpilot
http://www.raymarine.com/ProductDetail.aspx?SITE=1&SECTION=2&PAGE=1839&PRODUCT=4177

Denne model er anderledes indvendig i drevet.

Mvh
Gert

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-07-10 20:05

[...]

Det er også denne (gamle) model der sidder på vores!!! den har aldrig virket
optimalt på vores båd, hvorfor jeghar haft den inde at blive checket, og
fundet ok.

Men at man så heller ikke kan få rep. dele til den mere gør det et jo ikke
bedre!!!

Mvh
JR

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 16-07-10 10:32

Det er muligt de ikke lagerfører spcifikke reservedele, men forrige år kunne
jeg da købe et renoveringskit til min gamle ST4000, der var over 10 år
gammel. Men det er kun hver tiende Raymarine forhandler der ved det ....

Bjarke

Fra : dybvad

Dato : 12-07-10 16:17

On 11 Jul., 21:04, "Jan Rasmussen" <j...@FJERNvejen-net.dk> wrote:
> [...]
> fundet ok.
>
> Men at man så heller ikke kan få rep. dele til den mere gør det et jo ikke

Min Sportpilot er produceret maj 2007.

Købt i England december 2009.

Ny original og uåbnet emballage.

Monteret April 2010.

3 år og 2 måneder = nul stumper.

Det er simpelthen for dårligt af Raymarine.

Yderligere har jeg nu, ved at skille den ad, opdaget at den aldrig har
været samlet ordentligt fra fabrikken.

De 2 tandhjul der trækker den lille tandrem, var ikke centreret.
Altså har remmen kørt skævt, ca. 5mm.

Så er det jo klart den bliver flået i stykker på 2 måneder (25
sejltimer)

http://picasaweb.google.com/mcludo/RaymarineSportpilotPlus#

mvh
Gert

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-07-10 08:03

"dybvad" <juhl.gert@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har man ikke reklamations ret i England? hvis du har købt den der i 2009...

De må da kunne suportere dig med nogle stumper!!!

Mvh
JR

Fra : Ole Sørensen

Dato : 14-07-10 18:54

> [...]
>
> Har nogen kendskab til firmaer i DK der har meeeeget små tandremme.
>
> Vi snakker om tandremme 4-6 mm brede, 1-2 mm tykke og en længde/radius

Måske du kan finde noget hos RS
http://kortlink.dk/7xv7

mvh

Ole

Fra : Jørgen N

Dato : 18-07-10 09:13

Jeg har lige fået et tandremsæt til Raymarine ST1000 hos Masnedø, så du
kunne da prøve.

Hos mig løste det ikke problemet, som er, at tandremskiven på selve
motorakslen glider på akslen. Der en ny remskive i rep.sættet, men hvordan
får man den gamle af? Vi snakker om aksel på 4 mm og en remskive på 10 mm i
diam. Mini-aftrækker?

Mvh
Jørgen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 18-07-10 05:16

Prøv Aage Hempel der er en af de førende leverandør til det danske
marine marked og fungerer som dansk agent for produktet..

Aage Hempel Danmark APS
Husby Allé 8 2630 Taastrup
Tlf: +45 43716464

Mvh/Harding