Kontrol af iPhone
Fra : Martin [6000]

Dato : 09-07-10 12:07

Hej Gruppe,

Min puls er faldet ned igen, forklaring følger...:

Aktiverede min nye iPhone i iTunes via VirtualBox (har hverken Mac eller
Windows ellers..) ... alt ok og gik igang med opdatering til iOS4 - det
gik totalt i ged da iPhonen vist skifter tilstand og dermed USB-ID og så
mistede VirtualBox kontakten og iPhonen blev bricked.

Aha... starter så konens Mac, opretter mig som bruger og logger ind på
min iTunes der og gendanner telefonen. Alt går som smurt og den virker!
Yay...

Installere nogle apps herunder en købeapp til ikke helt gratis beløb.
Fint.

Vil så have noget musik over på og sætter den til min iTunes i Virtualbox
som er oprettet med samme konto som jeg gendannede den på tidligere på
Mac'en.

Her er det så jeg får dårlig mave... jeg må sandelig ikke have den
synkroniseret på 2 computere samtidig så vi sletter lige _alt_ hvad der
ligger på den af apps ...

Nå tænker jeg.. TAK FOR DET STEVE!! Nuvel.. Apple-way or highway.

Jeg prøver så at downloade den app igen jeg betalte for, men nej jeg skal
da liiige betale igen... det var så her min mave vendte sig og blev
rigtig dårlig... what??

Roder lidt rundt i iTunes igen og finder en option hvor jeg kan
synkroniserer apps tilbage igen og pyha NU ligger de igen på telefonen.
Men alle indstillingerne er væk så jeg skal opsætte, logge ind osv. igen
igen igen på samtlige apps.

Nu tænker jeg så.... er der mere jeg skal være obs på fra starten? Jeg
bruger pt. iTunes på min Virtualbox, men måske jeg bruger konens, måske
jeg installerer min Win7, måske jeg endda køber min egen Mac... vil det
hele ske om og om igen hver gang?

Jeg er lidt klar over 1 person, 1 Mac, 1 iPhone. Men denne ene person kan
jo godt have flere computere, men sådan spiller det måske ikke?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 12:11

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er lidt klar over 1 person, 1 Mac, 1 iPhone. Men denne ene person kan
> jo godt have flere computere, men sådan spiller det måske ikke?

korrekt .. men du har nu mulighed for gratis at re-downloade købte apps

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 11-07-10 23:47

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> korrekt .. men du har nu mulighed for gratis at re-downloade købte apps
>
> /thomas

Hvordan og virker det også med film og musik???

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-07-10 07:40

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan og virker det også med film og musik???

det gør det ikke ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-10 22:19

> det gør det ikke ...

Og hvad angår "hvordan", så skal man bare købe programmerne igen. Man
skal gennemgå hele købsproceduren, og først når man godkender købet,
viser det sig, at man får lov at hente programmet gratis. Man skal
derfor sørge for at være logget ind i den helt rigtige konto. Ellers
skal man betale for programmet igen. Det kræver altså lidt is i maven,
men det plejer at virke. Jeg har prøvet med et navigationsprogram til
kr. 749,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-07-10 12:16

> korrekt .. men du har nu mulighed for gratis at re-downloade købte apps

Jeg fandt ikke muligheden i min febrilske søgen.

Det skal jeg vist lige vænne mig til... Tror konen får en prop når hun
sætter hendes til sin iMac senere i dag (den er synkroniseret med hendes
Macbook).

Det skulle være så nemt, men er ofte ikke.

Godt alt andet bare spiller så totaloplevelsen er i top alligevel.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 12:19

> Jeg fandt ikke muligheden i min febrilske søgen.

du "køber" bare igen .. og ja, man skal være sikker på at det er det
rigtige program man har fat i ..

> [...]
> Macbook).
>
> Det skulle være så nemt, men er ofte ikke.

Det er en af de ting hvor Apple har taget et valg som gør det nemt for
99% af brugerne men begrænser det for den sidste 1%

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-07-10 12:39

> du "køber" bare igen .. og ja, man skal være sikker på at det er det
> rigtige program man har fat i ..

Det lyder farligt

> Det er en af de ting hvor Apple har taget et valg som gør det nemt for
> 99% af brugerne men begrænser det for den sidste 1%

Jeg vil tro det gør det svært for mange flere... Mange har en stationær
og en bærbar jo :-/

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 09-07-10 13:04

> Det lyder farligt

> Jeg vil tro det gør det svært for mange flere... Mange har en stationær
> og en bærbar jo :-/

Så må du synkronisere dine iTunes biblioteker først.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-10 21:04

> Det lyder farligt

Det har jeg også altid syntes. Jeg testede det først med et billigt
program til 6,- kr., før jeg prøvede med mit navigationsprogram til
750,- kr. Jeg forstår ikke, man ikke på en eller anden måde bliver
adviseret om, at man kan hente programmet gratis. Man skal hele vejen
gennem købsproceduren og acceptere at købe det igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 21:08

> [...]
> adviseret om, at man kan hente programmet gratis. Man skal hele vejen
> gennem købsproceduren og acceptere at købe det igen.

Der er mange ting i AppStore som ikke er helt gennemtænkt ... husk at de
"bare" har hacket iTunes Store til også at sælge programmer ...

Jeg fornemmer at der er en stort opdatering af hele iTunes/AppStore
konceptet på vej ... om ikke andet så er navnet ikke helt "up2date" mere

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-10 21:16

> [...]
>
> Jeg fornemmer at der er en stort opdatering af hele iTunes/AppStore
> konceptet på vej ... om ikke andet så er navnet ikke helt "up2date" mere

Sikkert. De er jo i fuld gang med at give MobileMe en overhaling.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-07-10 13:29

> Så må du synkronisere dine iTunes biblioteker først.

Altså mellem de 2 computere?

Jeg aner ikke hvordan, men det er heller ikke aktuelt.. endnu...

Rhytmbox synkroniserer fint musikken nu, jeg er dog lidt spændt på om
iTunes går helt amok når den kan se der ligger musik den ikke selv har
lagt over..

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-07-10 22:34

> [...]
> adviseret om, at man kan hente programmet gratis. Man skal hele vejen
> gennem købsproceduren og acceptere at købe det igen.

Jeg er enig i dine betragtninger.

Men hold da op hvor jeg nyder den iPhone.. med de rette apps installeret
er det jo en sand fornøjelse