Fjerne gravering på iPod Shuffle
Fra : Steen

Dato : 09-07-10 10:59

Jeg har købt en iPod Shuffle med en indgravering.
Det skulle ha' været en gave, men desværre fik modtageren endnu en
Shuffle med indgravering. Apple vil nok ikke tage en iPod Shuffle
tilbage der er skrevet navn i - så måske kan man få fjernet navnet, så
iPodden kan sælges igen (den er ikke pakket ud endnu).

Nogle tips - jeg har som sagt ikke pakket kalorius ud endnu, så jeg ved
ikke hvor dyb sådan en gravering egentlig er?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 11:14

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Nogle tips - jeg har som sagt ikke pakket kalorius ud endnu, så jeg ved
> ikke hvor dyb sådan en gravering egentlig er?

Den er "laser etched" .. så det er nok ikke ret dybt, men det bliver
aldrig pænt hvis du prøver at fjerne det ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 09-07-10 12:14

> Den er "laser etched" .. så det er nok ikke ret dybt, men det bliver
> aldrig pænt hvis du prøver at fjerne det ...
>
> /thomas

Hmm, en lærestreg til alle om ikke at give folk den slags gaver.. ?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 12:19

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Hmm, en lærestreg til alle om ikke at give folk den slags gaver.. ?

.... uden at chekke først ja ...

Men det skal da siges at jeg har solgt en iPod Touch med gravering ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-07-10 18:54

> Men det skal da siges at jeg har solgt en iPod Touch med gravering ...

Kunsten er vel kun at indgravere tekster som "Til min elskede skat"
eller "MOR ER DEN BEDSTE I VERDEN" eller lignende.

Straks værre med "Thorleif og Karen for altid"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 19:28

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100708 <nospam0002+20100708@gmail.com> wrote:

> Kunsten er vel kun at indgravere tekster som "Til min elskede skat"
> eller "MOR ER DEN BEDSTE I VERDEN" eller lignende.
>
> Straks værre med "Thorleif og Karen for altid"

min var med min email adresse så meget mere personligt kan det ikke
blive ;)

/thomas

Fra : Esben

Dato : 09-07-10 20:12

> min var med min email adresse så meget mere personligt kan det ikke
> blive ;)

Ja, det er vel også meningen at indgraveringen skal sandsynliggøre
emnets tilbagevenden til ejermand M/K i tilfælde af bortkomst!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 20:13

> Ja, det er vel også meningen at indgraveringen skal sandsynliggøre
> emnets tilbagevenden til ejermand M/K i tilfælde af bortkomst!

Apple ser det nok mere som en god gave tingest ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-10 21:04

Det er ligesom med tatoveringer

Jeg er også begyndt at skrive e-mail-adresse bagpå. Man kan få
indgraveret to linier, så der er også plads til en sød hilsen.

> Apple ser det nok mere som en god gave tingest ...

Og så har Apple jo lavet det så smart, at en iPod sjældent holder mere
end et par år. Så er det ikke det store problem, at man har fået ny
kæreste e.l. Man hænger alligevel ikke på inskriptionen ret længe.
Hvis ikke iPod'en har givet op pga. regn og sved på talrige
løbeture, så er batteriet slidt op, eller den er blevet stjålet. Når
batteriet efter få år ikke virker, så vil man normalt ikke ofre kr.
700,- på at få det skiftet, når man kan få en ny og meget bedre iPod for
kr. 1.200,-. Nu skal det ikke lyde som om, prisforskellen bare er
ligegyldig, men resten af iPod er som regel også ved at være slidt. Ud
over det kosmetiske, kan der være nogle knapper, der ikke rigtig virker.
Det er yderligere en grund til ikke at ofre noget på den.
Jeg taler naturligvis om iPod, der bliver brugt intensivt på
lange løbeture i al slags vejr. Min egen iPod, der kun blev brugt til
kirke om søndagen og i bilen en sjælden gang, var i perfekt stand, da
nogen brød ind i min i øvrigt næsten nye bil og stjal den >
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 21:08

> Min egen iPod, der kun blev brugt til
> kirke om søndagen

var det for at høre noget godt Slayer* under prædiken ?

/thomas

* <http://en.wikipedia.org/wiki/Slayer>

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-10 21:16

> var det for at høre noget godt Slayer* under prædiken ?

Det var bare en omskrivning af den gamle vittighed om, at
brugtbilhandlere altid påstår, at den brugte bil, han vil sælge, kun er
blevet brugt af en gammel dame til at køre i kirke i om søndagen. Jeg
kan huske, at Harry Motor engang skrev, at han engang havde fundet en
sort blonde-BH under bagsædet i sådan en bil.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : BirgerB.

Dato : 10-07-10 08:42

In article <1jlduzl.ftso9f2iy5czN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> kan huske, at Harry Motor engang skrev, at han engang havde fundet en
> sort blonde-BH under bagsædet i sådan en bil.

Så kaldes det for en "Veteranbil"

--
BirgerB.
http://www.webfoto-interaktiv.dk/

Fra : Esben

Dato : 10-07-10 00:14

> [...]
> brugt til kirke om søndagen og i bilen en sjælden gang, var i perfekt
> stand, da nogen brød ind i min i øvrigt næsten nye bil og stjal den >

Jeg har en 60 GB 4G Color og en 1G shuffle og de holder stadigt væk. Jeg
bruger dem nok knap så intensivt som mange. Begge har fænomenal
batteritid stadigt væk.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-07-10 09:15

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det er ligesom med tatoveringer

Ja, der skal man også passe på. I det mindste kan man smide iPod'en ud
skulle det være.

> [...]
> kr. 1.200,-. Nu skal det ikke lyde som om, prisforskellen bare er
> ligegyldig, men resten af iPod er som regel også ved at være slidt. Ud

Man behandler jo ikke den slags specielt pænt. Det ligger i lommer,
bliver raslet og siddet på, og svedt på (af nogen) og så videre. Det
der virkelig er Apples kunststykke synes jeg, er at det lykkes dem at
designe det nye så ALT det gamle ser gammelt og umoderne ud. Det er
såmænd fint nok at kunne det en til to gange, men de gør det HVER gang.

Jeg har en iPod 5G Video og den ser og opfører sig håbløst forældet ud
selvom den som sådan opfører sig som da den blev købt. Lyden er den
samme, så jeg bruger den bare til stereoanlægget (meget nemmere end
gennem iTunes). Jeg er vildt imponeret over deres designafdeling - det
er ikke nemt, det der.

Og de har lige gjort det med iPhonen. 3GS modellen ser gammel ud!

> lange løbeture i al slags vejr. Min egen iPod, der kun blev brugt til
> kirke om søndagen og i bilen en sjælden gang, var i perfekt stand, da
> nogen brød ind i min i øvrigt næsten nye bil og stjal den >

Men de lod bilen stå? :(

Min kusine fik hugget sit nye bilbatteri i sin aldrende bil - de lod
også resten stå :(

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-07-10 09:20

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100710 <nospam0002+20100710@gmail.com> wrote:

> Men de lod bilen stå? :(

det er da klart .. det er nok en Peugeot ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-10 14:24

> det er da klart .. det er nok en Peugeot ;)

Ja ja, rønnebærrene er sure.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-10 14:24

> [...]

> er ikke nemt, det der.
>
> Og de har lige gjort det med iPhonen. 3GS modellen ser gammel ud!

Til gengæld var de da flinke ved de to første opgraderinger af iPhone.
Der skiftede den trods alt ikke rigtig udseende. Du nævner også kun
udseendet. Jeg synes, funktionen også gør, at de tidligere modeller
virker gamle. Design er jo ikke bare udseende, men også udførelse og
funktion. Apple giver produkterne nye funktioner, som man gerne vil
have. Med iPod er der selvfølgelig også lidt rent design på skærmen,
hvor der efterhånden er kommet bedre grafik, animation, albumbilleder
osv.

> Men de lod bilen stå? :(

Kan biler stjæles nu om dage? De har jo startspærre med en eller anden
elektronisk dims i nøglen, så man ikke bare kan dirke låsen op. Jeg
hørte engang om et forsikringsselskab, der ikke ville tro på at en bil
var stjålet netop med henvisning til startspærren. De mente, der var
tale om svindel.

> Min kusine fik hugget sit nye bilbatteri i sin aldrende bil - de lod
> også resten stå :(

Det er utroligt, som tyvene kan gætte sig til, hvad der er i en bil. Min
iPod lå helt usynligt i rummet mellem sæderne. Til gengæld sad der et
TomTom Car Kit for Iphone, og det var nok det, tyvene kunne se udefra.
Herfra stjal de kablet, mens holderen blev siddende. Sådan et kabel kan
ikke umiddelbart købes, så nu har jeg en fin holder til kr. 750,-, som
jeg ikke kan bruge. Men hvad, når jeg får en iPhone 4, så skal der vel
også en ny holder til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 09-07-10 13:48

> Hmm, en lærestreg til alle om ikke at give folk den slags gaver.. ?

Tjo...jeg havde købt en til tøsen, og fået skrevet hendes navn i den.
Dagen efter jeg modtog den, fik hun én af hendes kæreste - med en lidt
mere personlig gravering. Hun har selvfølgeligt ikke fundet ud af, at
jeg havde købt en magen til - og det skal hun heller ikke...
Jeg kan selvfølgeligt gemme den, til hun skifter kæreste ;-/
--
Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 09-07-10 14:45

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> og det skal hun heller ikke...
> Jeg kan selvfølgeligt gemme den, til hun skifter kæreste ;-/

Hæ, hæ.....god farmand

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-07-10 18:55

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Hæ, hæ.....god farmand

Ret fremsynet, og hvis hun er tilpas hidsig, mangler hun også en iPod
når den gamle er røget ud af vinduet på 5'te sal.

Fra : Steen

Dato : 09-07-10 20:17

In article <m28w5klevn.fsf@gmail.com>,
nospam0002+20100708@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20100708)
wrote:

> Ret fremsynet, og hvis hun er tilpas hidsig, mangler hun også en iPod
> når den gamle er røget ud af vinduet på 5'te sal.

Jeg skal nok ikke forvente hun /slider/ den op.
Jeg har stadig den gamle tyggegummi-udgave, og den fungerer stadigvæk
upåklageligt