Desire micro sdhc kort
Fra : Pele

Dato : 08-07-10 08:36

Har nogen prøvet at sætte et større sdhc kort i deres Desire ?

Som ny vil jeg godt høre hvad de har købt og hvordan de har sat det i, dvs.
skal man formatere det nye ? Hvordan ?
Skal jeg kopiere indhold fra det gamle til det nye ? Hvordan.

Er ny med smart telefon, så jeg er lidt nervøs for at ødelægge noget, der
spørgsmålene.

Fra : jk

Dato : 08-07-10 10:16

On Thu, 8 Jul 2010 09:35:45 +0200, "Pele" <Pele@brasilienmodspam.dk>
wrote:

> [...]
>Skal jeg kopiere indhold fra det gamle til det nye ? Hvordan.
>
>Er ny med smart telefon, så jeg er lidt nervøs for at ødelægge noget, der

Ja, jeg har gjort det med Hero, hvor max. er 16 Gb micro sdhc kort.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=micro+sdhc&pid=599769

Bemærk at der pc-usb-holder med.

Din Desire har et usb-kabel. Forbind det med pc. Så kommer en menu op
på Desire. Hvor du vælger 'Forbind som Disk' og Udfør.

Så er dit gamle flashkort synligt i 'Min Computer'. Så kopierer du alt
over i en folder/mappe.
Noter dig ved at check 'Egenskaber' for flashkort i 'Min Computer'
hvilken måde kortet er formatteret på. fat32 ?

Du unmounter flashkortet på desire igen ved at Trykke Menu,
Meddelelser, trykke menu for diskdrev, vælg oplad kun. Så kan
usb-kabel tages af igen.

Forbind så det nye flashkort til PC. Kopier alt over på det nye.
Eventuelt skal det formateres først.

Sluk mobilen. Skift flashkort.

Du vil sikkert opdage, at der ligger en manual i pdf format på dit
flashkort.

mvh

John

Fra : simon

Dato : 08-07-10 10:19

Pele har bragt dette til os:
> [...]
> Skal jeg kopiere indhold fra det gamle til det nye ? Hvordan.
>
> Er ny med smart telefon, så jeg er lidt nervøs for at ødelægge noget, der

Jeg tog et 8 gb i brug uden problemer.
Kopierede alt indhold fra Desiren's 4 gb kort til en mappe på pc'en, og
herefter fra denne mappe til det større kort.
Der var ingen problemer bagefter med programmer, billeder, m.v.
Så hvis du gør sådan, tror jeg ikke du får problemer.
Så har du jo også en "sikkerhedskopi", hvis noget skulle gå galt.
/simon

Fra : Pele

Dato : 08-07-10 10:35

Tak for hjælpen begge to, det vil jeg prøve. JEg har jo altid det gamle kort
hvis det nye skulle drille når jeg blot kopierer det.