PHP / HTML og Flash
Fra : Jakob-H

Dato : 06-08-01 02:21

Er det muligt at sætte et tektsfelt til at opdatere dynamisk fra fx.
MySQL-database? Da det vil være en del nemmere mht. opdatering af nyheder
til mit site. Jeg har set det med XML, men jeg synes det vil blive for
besværligt at a) Først lære XML b) Have gang i alle de kodesprog på et site.
Nogen forslag?

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Jakob-H - Jakob-H@softhome.net

Fra : Michael Peo

Dato : 06-08-01 11:10

Kig evt her for PHP/flash...
http://polar-lights.com/en/#1.6

/peo
www.bandage.dk

Fra : Michael Peo

Dato : 06-08-01 11:11

sorry.. her selvfølgelig...
http://polar-lights.com/en/#java

Fra : Marc Eley

Dato : 06-08-01 11:36

> [...]
> til mit site. Jeg har set det med XML, men jeg synes det vil blive for
> besværligt at a) Først lære XML b) Have gang i alle de kodesprog på et

Jeg lavede engang et forsøg med loadVariables (), som som sagt loadede
variabler fra en ekstern fil.
Det jeg gjorde var at lave en .php-fil, som lavede en query i en mySql-base
og derefter skrev resultaterne ud som en urlencodet string i selve filen.
Derefter kunne Flash (5) hente indholdet af filen og efterfølgende splitte
strengen ad og udskrive de enkelte variabler i et tekstfelt.

Jeg synes at huske at det virkede fint. Jeg kan prøve at grave koden frem
hvis det har nogen interesse.

hilsen
/marc eley