Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fedtet linse
Fra : emjeppesen

Dato : 08-07-10 22:26

Er der et godt værktøj/behandligsvejledning til at fjerne resultatet
af fedtet finger på linsen. Det er desværre lige midt på billederne,
at det ses.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-07-10 23:09

On 08-07-2010 23:25, emjeppesen wrote:
> Er der et godt værktøj/behandligsvejledning til at fjerne resultatet
> af fedtet finger på linsen. Det er desværre lige midt på billederne,
> at det ses.

Du kunne jo kommer forbi i morgen formiddag. Så skal jeg hjælpe dig. Jeg
har midlerne til det.

Send mig en mail. (adressen virker), så returnerer jeg et brugbart
telefonnummmer,

Bo //

Fra : emjeppesen

Dato : 09-07-10 01:26

Bo Bjerre skrev:

>Du kunne jo kommer forbi i morgen formiddag. Så skal jeg hjælpe dig. Jeg
>har midlerne til det.

Linsen er forlængst gjort ren igen, men de billeder, som er taget med
den fedtede linse har en blurret plet og det var den, jeg gerne ville
fjerne i et billedbehandlingsprogram.

>Send mig en mail. (adressen virker), så returnerer jeg et brugbart
>telefonnummmer,

Det bliver så ikke aktuelt dennegang.

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-07-10 08:37

On 09-07-2010 02:25, emjeppesen wrote:

> Linsen er forlængst gjort ren igen, men de billeder, som er taget med
> den fedtede linse har en blurret plet og det var den, jeg gerne ville
> fjerne i et billedbehandlingsprogram.

arrgh, jeg misforstod opgaven

Bo //

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-07-10 10:41

emjeppesen wrote:

> Linsen er forlængst gjort ren igen, men de billeder, som er taget med
> den fedtede linse har en blurret plet og det var den, jeg gerne ville
> fjerne i et billedbehandlingsprogram.

Som Bo, misforstod jeg også dit spørgsmål, og skulle lige til at svare
noget med noget rensemiddel af en slags og en fnugfri klud.

Jeg har ikke selv prøvet, så guide dig igennem proceduren kan jeg ikke,
men hvis du har adgang til en Photoshop CS xx, kunne du jo prøve med
dens antiblur filtreringssystem...

mvh. Erik Richard

Fra : emjeppesen

Dato : 09-07-10 11:21

Erik Richard Sørensen skrev:

>hvis du har adgang til en Photoshop CS xx, kunne du jo prøve med
>dens antiblur filtreringssystem...

OK, så må jeg se om jeg kan finde ud af det. Jeg har CS4, men bruger
den sjældent.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-07-10 13:55

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> OK, så må jeg se om jeg kan finde ud af det. Jeg har CS4, men bruger
> den sjældent.

Du kunne jo uploade eet og prøve at lade os andre sidde og svede med det..

Mvh Anders

Fra : emjeppesen

Dato : 10-07-10 15:54

Anders Houmark skrev:

>Du kunne jo uploade eet og prøve at lade os andre sidde og svede med det..

Ja, men jeg ved ikke, om de er bøvlet være.
Jeg modtog 324 billeder fra noget familie, som har været på Rhodos på
ferie og de 59 af dem led af fedtfingre. Så har han åbentbart opdaget,
at der ver noget galt og fået sin linse tørret af.
Mange af de 59 billeder har jeg simpelthen slettet, fordi de ikke var
bøvlet værd eller jeg har beskåret eller klonet mig igennem, men der
er stadig nogle stykker, som jeg har lavet så godt jeg nu kunne, så
kan de selv slette dem, hvis de ikke gider have dem.
Billederne skal ikke skrives ud, men kun anvendes på fotoramme eller
ses i en video, men så vidt er jeg ikke kommet endnu. 324 billeder er
sgu mange at komme igennem
Jeg har slettet originalerne efterhånden, så jeg kan kun lægge
billeder op, som jeg selv har behandlet lidt på. Havde det været mine
egne billeder, ville heg i større udstrækning have valgt Delete

Jeg har lagt 2 billeder op
http://www.lamaguf.dk/news/P7036148.jpg
http://www.lamaguf.dk/news/P7036160.jpg

Det skal udelukkende være for sjov og af lyst, for ellers må de leve
med den eller faktisk de 2 fedtpletter.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk