Hvilken scanner?
Fra : dhek

Dato : 06-08-01 02:02

Hej,

Jeg overvejer at anskaffe mig en scanner - spørgsmålet er blot hvilken,
hvilket jeg håber i kan hjælpe mig med!
Prislejet skal være <1000 kr.!

Håber i kan hjælpe - på forhånd tak,

Daniel

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 06-08-01 08:23

> Jeg overvejer at anskaffe mig en scanner - spørgsmålet er blot hvilken,
> hvilket jeg håber i kan hjælpe mig med!
> Prislejet skal være <1000 kr.!

Jeg har en Canon CanoScan 656u (den, der er sølvfarvet) og den kører
gnidningsfrit i både Win 9X/ME og 2000/XP. Kvaliteten er i top til
hjemmebrug. Scanneren er med USB og er derfor rimelig hurtig (hvis det skal
være hurtigere skal man op i SCSi og det koster klejner). CanoScan 656u
koster ca. 850,-

Jeg har ikke haft nogen problemer med den i det halve år jeg har fat den.
Jeg synes det er en meget god scanner...

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Dixi...

Fra : dhek

Dato : 06-08-01 14:33

"Steffen V Petersen" <svp@bonbon.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ikke haft nogen problemer med den i det halve år jeg har fat den.
> Jeg synes det er en meget god scanner...

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men den kan både scanne billeder og
dokumenter/tekst ind på computeren til redigering el.?

Daniel

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-08-01 16:00

"dhek" <dhek@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu spørger jeg måske lidt dumt, men den kan både scanne billeder og
> dokumenter/tekst ind på computeren til redigering el.?

Har samme scanner er meget tilfreds!
Og ja der medfølger OCR software med har dog ikke brugt det,
men ellers kan den scanne til printer (kopimaskine) eller mail.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as