iPhone internetforbindelse
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-07-10 15:33

I somerhuset bruger jeg iPhone som internetforbindelse på min
MacBookPro. Jeg sætter USBledningen i, men computeren/telefonen vælger
at bruge Bluetooth. USB angives som "ikke tilsluttet - Enten er kablet
til iPhone USB ikke tilsluttet, eller også svarer enheden ikke." - Og
det er jo usandt. Jeg kan ikke se nogen mulighed for at bestemme, at jeg
hellere vil bruge USB.

Jeg ville ellers have troet, at en ledningsforbindelse som hovedregel
var mere stabil og mere hurtig end en trådløs.

Men hvordan ligger det egentlig i denne situation?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-07-10 15:40

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> [...]
> var mere stabil og mere hurtig end en trådløs.
>
> Men hvordan ligger det egentlig i denne situation?

I forlængelse af ovenstående:

Jeg har taget min Timecapsule med på ferie. Hjemme i København er den
mellemled til ethernetforbindelse til internet. Hvis jeg nu sætter den
til, mens iPhone er min fornindelse til nettet, bliver der forvirring:

Computeren sætter ethernet øverst på listen over netværksforbindelser.
iPhone-bluetooth står anført med grøn prik, men virker ikke. Disse to
kan tilsynelaende ikke bruges samtidig.

Nu vil iPhone jo som nævnt absolut bruge bluetooth frem for USB. Ellers
kunne det måske være en idé at sætte iPhone til Timecapsules USB-port
(?)

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 15:43

> [...]

> Computeren sætter ethernet øverst på listen over netværksforbindelser.
> iPhone-bluetooth står anført med grøn prik, men virker ikke. Disse to

du kan ændre rækkefølgen så iPhone USB står først ... hvis ethernet er
aktivt og den har en ip adresse så vil den forsøge at komme på nettet
via det interface

> Nu vil iPhone jo som nævnt absolut bruge bluetooth frem for USB. Ellers
> kunne det måske være en idé at sætte iPhone til Timecapsules USB-port
> (?)

nej, det vil ikke virke ...

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-07-10 16:05

> du kan ændre rækkefølgen så iPhone USB står først ... hvis ethernet er
> aktivt og den har en ip adresse så vil den forsøge at komme på nettet
> via det interface

Tak. Fungerer nu.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-07-10 19:24

"Ove Steen Smidt" <ovesteensmidt@me.com> skrev i meddelelsen

> Tak. Fungerer nu.
>
> --
> Venlig hilsen
> Ove Steen Smidt
> http://www.ovesteensmidt.dk/

Ok, men hvor ændrer man rækkefølgen?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 19:42

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Ove Steen Smidt" <ovesteensmidt@me.com> skrev i meddelelsen

> Ok, men hvor ændrer man rækkefølgen?

<http://dl.dropbox.com/u/693028/network.png>

/thoms

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-07-10 21:24

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> <http://dl.dropbox.com/u/693028/network.png>
>
> /thoms

Thz.

Et Mac newbie spørgsmål.

Hvordan laver man det der svarer til Print Screen på en Mac?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 21:25

> [...]

> Thz.
>
> Et Mac newbie spørgsmål.
>
> Hvordan laver man det der svarer til Print Screen på en Mac?

cmd+shift+3 for hele skærmen
cmd+shift+4 for at lave en markering
cmd´shift+4 derefter space for at vælge et vindue

/thomas