Genveje til æ,ø,å fra andre keyboard-layou~
Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-07-10 07:10

En detalje: Min næste mac bliver nok med enten int. engelsk eller
portugisisk keyboard. Findes der nogle genveje der nemt giver æ, ø og
å?

Min kone havde meget vrøvl ud af at benytte en bærbar PC med engelsk
keyboard sammen med et ext dansk - den skiftede hele tiden tilbage til
det engelske. Virker det bedre på OS X?

mvh

Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 14:28

Martin Sørensen <santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

> En detalje: Min næste mac bliver nok med enten int. engelsk eller
> portugisisk keyboard. Findes der nogle genveje der nemt giver æ, ø og
> å?

du kan jo skifte til dansk layout når du skal skrive dansk ...

> Min kone havde meget vrøvl ud af at benytte en bærbar PC med engelsk
> keyboard sammen med et ext dansk - den skiftede hele tiden tilbage til
> det engelske. Virker det bedre på OS X?

ja

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-07-10 15:12

Martin Sørensen <santana.sorensen@get2net.dk> writes:

> En detalje: Min næste mac bliver nok med enten int. engelsk eller
> portugisisk keyboard. Findes der nogle genveje der nemt giver æ, ø og
> å?

Jeg har en MacBook med amerikansk tastatur.
option-' = æ
option-o = ø
option-a = å

Det vender man sig lynhurtigt til.

Det er en belastning at have et amerikansk tastatur, hvis man skriver
blindskrift, da tasterne omkring return/enter er anderledes udlagt, end
de er på et "internationalt" tastatur. Forskellen kan ses her
http://my.opera.com/wychian/blog/2008/10/17/new-macbook-pro-arrives-in-metz

> Min kone havde meget vrøvl ud af at benytte en bærbar PC med engelsk
> keyboard sammen med et ext dansk - den skiftede hele tiden tilbage til
> det engelske. Virker det bedre på OS X?

Der kan du bare se, Windows stinker stadigvæk

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
+++ATH

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-07-10 08:41

On Jul 8, 3:12 pm, Thomas Bjorn Andersen <tho...@gen-v.net> wrote:

> [...]
>
> Der kan du bare se, Windows stinker stadigvæk
>
> --
> Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?

OK, tak til begge.

/Martin