UnoTel - Nyt website funker ej?
Fra : Jens

Dato : 07-07-10 13:23

Hej Ng,

Den 1. juni lancerede UnoTel nyt web-site og nye produkter.

Nu mere end én måned efter kan jeg fra mit logon stadig ikke tilgå de nye
produkter eller handle som eksisterende kunde i UnoTel's webshop. Med andre
ord er jeg altså låst til de valg og produkter jeg havde d. 31/5 og kan ikke
benytte tilbuddene i UnoTel webshop.

Flere henvendelser til UnoTel support har kun ført til svaret, at migrering
til det nye site tager tid/længere tid end forventet, og de applerer til
forståelse. Det kniber dog snart lidt med denne, når et ny website ikke
virker 5 uger efter lancering med pomp og pragt....

Er der nogen eksisterende UnoTel kunder, der har fået adgang til nyt logon
overhovedet? Hvis det er tilfældet, så er det måske alligevel for tidligt,
at give op

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 14:01

> [...]
> overhovedet? Hvis det er tilfældet, så er det måske alligevel for tidligt,

Hej Jens
Ja jeg har fået adgang med nyt kode ord, men har dog forladt dem, da mit
abb. pludselig og uden varsel ikke fantes mere. Jeg fik en 6 dobling af
minut prisen uden varsel!!
Ligeledes var min familie konto væk, havde lige indsat 700kr til næste md
abb. Dem lovede de mig at sende for en måned siden, men ha ikke set dem. Det
koster forøverigt 25kr at få pengene igen! plus 25kr for at tømme mobil
kontoerne. Jeg kommer ALDRIG tilbage til dem igen. Har ellers lagt ca 950kr
pr. md. hos dem i ca 4 år. Er aldrig blevet så sjofelt behandlet andre
steder før.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5258 (20100707) __________

http://www.eset.com

Fra : Jens

Dato : 07-07-10 14:09

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ca 950kr pr. md. hos dem i ca 4 år. Er aldrig blevet så sjofelt behandlet

Tak for info! Det lyder ikke rigtigt rart...

Skal dog siges at jeg hidtil har været fuldt tilfreds med produkter og
service fra UnoTel - men har tilsvarende oplevelser fra Deb(il)tel,s
overtagelse af SmartTalk. Vi kører et antal abonnementer i erhvervsløsning
med kredit - så mister jeg da ikke evt. forudbetalt beløb (den primære
argumentation for kreditten er dog, at moms-afregning er ret så besværlig,
hvis det skal gøres korrekt for en prepaid løsning)

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-07-10 00:02

Følgende er skrevet af Jens:
> [...]
> overhovedet? Hvis det er tilfældet, så er det måske alligevel for tidligt, at

Jeg har ingen problemer med at logge ind og rode lidt med nogen af de 9
simkort der er på familiekontoen.

Har haft UnoTel siden 2004 og er godt tilfreds.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens

Dato : 08-07-10 09:28

> [...]
> simkort der er på familiekontoen.
>
> Har haft UnoTel siden 2004 og er godt tilfreds.

Men har du adgang til de nye abb-typer og tillægsprodukter eller stadig kun
de gamle (UnoSekund, _Minut, _10. _50)?

Jeg har også fuld adgang til 'det gamle login', som om intet var hændt.

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-07-10 11:16

Jens har bragt dette til verden:

> Men har du adgang til de nye abb-typer og tillægsprodukter

Dem kender jeg ikke...

> eller stadig kun
> de gamle (UnoSekund, _Minut, _10. _50)?

Siger mig heller ikke noget; jeg kan vælge til eller fra (fri sms fx.)
på mine simkort som sædvanligt.

> Jeg har også fuld adgang til 'det gamle login', som om intet var hændt.

Ok

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-07-10 21:47

Hej

"Jens" <news@schoenemann-paul.dk> wrote:

>Men har du adgang til de nye abb-typer og tillægsprodukter eller stadig kun
>de gamle (UnoSekund, _Minut, _10. _50)?

>Jeg har også fuld adgang til 'det gamle login', som om intet var hændt.

Jeg ser heller ingen problemer, har været kunde dér siden de startede,
kommer ganske vist kun yderst sjldent på deres site, men har uden
problemer adgang til: sekund, minut, Unosmart og Unoall, Hvor de
'gamle' abb. typer er blevet af ved jeg ikke, jeg har den der hedder
sekund, og ser ingen ændringer i den.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 08-07-10 22:11

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i meddelelsen
,

Hvor de
> 'gamle' abb. typer er blevet af ved jeg ikke, jeg har den der hedder
> sekund, og ser ingen ændringer i den.

Jeg har et gammel family-abbonnent hvor man ringer for 1 kr. til de
venner/familie der er med under "paraplyen.. Den er registreret som gl.
abonnement. Ud for den står, at såfremt jeg ændrer ved bare et nummers
abonnent falder det hele bort. Jeg kører altså videre på det gamle abonnent
og Unotel har så en masse bøvl ved at skulle opretholde den/disse gl.
abonnenter. Det kunne måske lykkedes dem at få mig over på de nye, hvis de
"bestak" mig med et par Android-mobiler, ellers ikke.

PH

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-07-10 22:59

Peter Hansson (7870) udtrykte præcist:
> [...]
> venner/familie der er med under "paraplyen.. Den er registreret som gl.
> abonnement. Ud for den står, at såfremt jeg ændrer ved bare et nummers

"Gamle abonnementspriser såsom
1kr. og 2kr. samtaler frafalder hele
kundeprofilen, hvis du skifter abonnement."

Hvad har man i dag (til erstatning for ovenstående)?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : BorreBoy

Dato : 09-07-10 06:06

"Jens" <news@schoenemann-paul.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen eksisterende UnoTel kunder, der har fået adgang til nyt logon
> overhovedet? Hvis det er tilfældet, så er det måske alligevel for tidligt,
> at give op

Ja det har jeg haft i nogle uger, og kører med deres nye datapakke 500MB for
49kr.

Fra : Jens

Dato : 09-07-10 08:48

"Jens" <news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overhovedet? Hvis det er tilfældet, så er det måske alligevel for tidligt,

Jeg har igen haft kontakt til UnoTel kundeservice og får denne gang lidt
mere klar besked.

Problemet skyldes angiveligt, at de har bøvl med overflytning af de kunder,
som har andre produkter end ren mobiltelefoni tilknyttet deres konti (f.eks.
IP-linier eller ADSL). Deres teknikere skulle arbejde hårdt på opgaven, men
pga. uforudsete hændelser kan der desværre ikke sættes nogen tidsfrist for
løsningen.

Det er da en slags forklaring, omend ikke særligt tilfredsstillende.

/Jens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-07-10 06:15

Jens skrev:

>Den 1. juni lancerede UnoTel nyt web-site og nye produkter.

og fjernede muligheden for at jeg kan betale mit forbrug, Nordea solo
betaling er væk.

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 14-07-10 11:41

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> og fjernede muligheden for at jeg kan betale mit forbrug, Nordea solo
> betaling er væk.

Har også Nordea. Igen noget shit fra TDC. De har også ændret mit abonnement,
ihvertfald hvad angår navn. Nu hedder jeg solotalk 2.

Det ser dog ikke ud til at de har ændret mine betingelser fra det gamle abb.

Priser - Find alle priser på vores abonnement UnoTel Talk2
Abonnement Pris pr. måned. 0,00 kr.
De først 15 min Fast pris for de første 15 minutter samtale til alle danske
net 2,00 kr.
Minutpris Efter 15 minutter til alle danske net 0,69 kr.
Minutpris familie 15 minutter til en telefon under samme kundelogin 1,00
kr.
Opkaldsafgift Pris pr. opkald med/uden svar 0,29 kr.
Takseringsform Pr. påbegyndt Sekund
Sms Pris pr. stk. 0,16 kr.
Mms Pr. stk. (max 100 kB) 2,50 kr.
Data Pr. MB (afregnes pr. 10 kB) 7,50 kr

Måske er deres strategi at ændre det lidt efter lidt og så håbe jeg ikke
bemærker det.

PH

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 14-07-10 14:53

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> og fjernede muligheden for at jeg kan betale mit forbrug, Nordea solo
> betaling er væk.

Har netop modtaget følgende svar fra Unotel:

Hej Peter

Tak for din mail.

Dit abonnement og betingelser er som altid.

Vi arbejder hårdt på at få Nordea betaling op og køre igen.

Hav en god dag,

Kundeservice
UnoTel A/S
Tlf: 70255080

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-07-10 16:41

Peter Hansson (7870) skrev:

>Vi arbejder hårdt på at få Nordea betaling op og køre igen.

Jeg har fået et svar der ligner det svar i dag.

Dog ringede jeg til Unotel allerede på dag et efter den første "nye
version" af hjemmesiden og forespurgte til oprettelse af nyt nummmer med
netbank betaling og fik også der et lignende svar, og det er omkring 1½
måned siden.

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 14-07-10 18:11

> [...]
> version" af hjemmesiden og forespurgte til oprettelse af nyt nummmer med
> netbank betaling og fik også der et lignende svar, og det er omkring 1½

Det lyder lidt kryptisk, da jeg så sent som i sidste uge tankede op via
Nordea netbank. Vi må jo bare se hvad der sker.

PH

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-07-10 18:17

Peter Hansson (7870) skrev:

>Vi må jo bare se hvad der sker.

Højst sandsynligt nul og nix og ingenting.

Fra : Jens

Dato : 15-07-10 09:40

"Peter Hansson (7870)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det lyder lidt kryptisk, da jeg så sent som i sidste uge tankede op via
> Nordea netbank. Vi må jo bare se hvad der sker.

Mit gæt kunne være, at du stadig kører på den gamle version af login siden?

Der virker Nordea sikkert godt nok, men du kan til gengæld ikke vælge nogle
af de nye UnoTel tilbud/abonnementer/tilvalg.

/Jens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-08-10 17:06

Ivan V. Klattrup skrev:

>Jeg har fået et svar der ligner det svar i dag.

og nu kan det være lige fedt, jeg har valgt at afslutte mit kundeforhold
til dem øjeblikkeligt, da der stadig ikke er sket en skid

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-10 19:12

> og nu kan det være lige fedt, jeg har valgt at afslutte mit kundeforhold
> til dem øjeblikkeligt, da der stadig ikke er sket en skid

Ja jeg går nu på 4.md og venter på at få mine godt 700kr retur.
Imellem tiden har de sendt mig til inkasator for ikke at have betalt for mit
bredbånd????
Magen til betjening har jeg ALDRIG været udsat for.
De påstår stadig at de penge jeg insatte på min familie konto til at dække
for mine mobiler og bredbånd (som jeg havde gjort hver måned i flere år)
ikke længere havde noget med mit brebånd at gøre.
Nå okay godt så, så skal jeg have dem tilbage, ja siger damen det koster så
lige 25 kr øhh nå! de kommer så bare ikke men efter 3mdr kommer der en
regning.
Når man ringer ind kan de godt se jeg stadig ikke har fået pengene retur,
men jeg skal bare betale min regning.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5390 (20100823) __________

http://www.eset.com

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-08-10 05:12

Ove forklarede den 23-08-2010:

> [...]
> regning.
> Når man ringer ind kan de godt se jeg stadig ikke har fået pengene retur, men

Skriv til Ekstrabladet

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens

Dato : 20-09-10 15:07

> [...]
> overhovedet? Hvis det er tilfældet, så er det måske alligevel for tidligt,

Hej Ng,

For nu at slutte denne føljeton af fra min side, så kan jeg fortælle, at det
endelig er lykkes at blive flyttet til UnoTels 'nye' web-site - efter næste
fire (4 !!!) måneders ventetid.

Forklaringen opsummeret
1) Konto kunne ikke flyttes rent teknisk, da der var tilknytte
IP-forbindelser til samme konto ud over mobil
2) Da først IP-forbindelser - på mit eget initiativ - var blevet udskilt i
separat konto kunne
a) Konto ikke flytte rent teknisk, da betaling var tilmeldt PBS
3) Efter afmelding af PBS kunne mine mobil abonnementer endelig flyttes
a) PBS må så tilmeldes igen efterfølgende

Forløbet er klart helt utilfredsstillende, men trods alt må jeg så
konstatere, at de nye tiltag ved UnoTel funker fint inkl. den lille
sms-gadget, der gør det muligt at sende sms'er direkte fra PC desktoppen.

Jeg er stadig UnoTel-kunde - forstå det hvem der kan ... ,-)

/Jens