MS Windows
briani 27239
Hjælp redde data fra et defekt SATA drev
Fra : Stampe

Dato : 07-07-10 19:19

Findes der et "free" program der kan hente data ud fra en delvist defekt
SATA drev?
Jeg har sat drevet over i en extern USB box den kan godt se de logiske drev
men den vil ikke gå ind og læse på dem..

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 19:45

http://www.pcinspector.de/Default.htm?language=1

Fra : Kert Rats

Dato : 07-07-10 21:40

"Stampe" <ask@ask-service.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har sat drevet over i en extern USB box den kan godt se de logiske
> drev men den vil ikke gå ind og læse på dem..

Hvis disken har været sat op i en RAID-konfiguration, så kan den ikke
umiddelbart læses.
Det problem havde jeg selv på et tidspunkt. Jeg fik AltPC på Roskildevej til
at løse problemet. Jeg turde ikke selv bakse med diverse programmer, for
data var vigtige for mig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Pia med perker pik i~

Dato : 08-07-10 07:14

Stampe skrev:

> Findes der et "free" program der kan hente data ud fra en delvist
> defekt SATA drev?

Med TestDisk kan man forsøge at genoprette partitioner.

PhotoRec til at redde data, ikke kun billeder som navnet måske vil
foranledige en til at tro, men også video, dokumenter, arkiver m.m.
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

'PhotoRec Sorter' kan sortere de filer som 'PhotoRec' har kunne genskabe
over på en anden hard disk efter type.
http://builtbackwards.com/projects/photorec-sorter

Jeg har haft held med at genskabe filer med PhotoRec som andre programmer så
som PC Inspector ikke har kunnet.

TestDisk og PhotoRec kan downloades i en samlet pakke her:
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

Fra : Stampe

Dato : 08-07-10 05:18

"Pia med perker pik i fissen" <sort-pik@lugter_af_lakrids.com> skrev i
meddelelsen news:A9GdnTClzItY8ajRnZ2dnUVZ8k2dnZ2d@giganews.com...
> [...]
> så som PC Inspector ikke har kunnet.
>
> TestDisk og PhotoRec kan downloades i en samlet pakke her:
Tak for indput - jeg vil gå i gang med at prøve de forskellige muligheder

Mvh
Allan