MS Windows
briani 27239
Hvordan fjerne dual-boot?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-10 12:00

Jeg har haft to installationer af Windows 7 Ulmtimate kørende på hver
sin harddisk, men nu er den ene fjernet og disken inddraget til data.

Når min PC starter, møder jeg stadig menuen, hvor jeg skal vælge
hvilken partition/installation jeg vil starte op på.

Hvordan redigerer jeg boot-menuen? Ligger instruktionerne i en fil der
kan redigeres med Notepad?

Nå den er tilpasset virkeligheden, gider jeg jo ikke at se den hver
gang, da der kun er een mulighed. Er det noget med at anføre hvor
mange sekunder menuen skal vises?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-07-10 12:37

Kurt Hansen <kurt@defekt.dk> crashed Echelon writing

> Hvordan redigerer jeg boot-menuen? Ligger instruktionerne i en fil der
> kan redigeres med Notepad?

Boot.ini

--
Bjarke Andersen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-07-10 16:01

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> skrev :

>Boot.ini

Findes ikke i Vista Win 7.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Ole C

Dato : 07-07-10 12:52

Kurt Hansen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Nå den er tilpasset virkeligheden, gider jeg jo ikke at se den hver
> gang, da der kun er een mulighed. Er det noget med at anføre hvor

Hent EasyBCD:
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/EasyBCD.shtml

--
vh
Ole C

Fra : Preben

Dato : 07-07-10 16:28

Den 07.07.2010 kl. 13:00 skrev Kurt Hansen <kurt@defekt.dk>:

> [...]
>
> Nå den er tilpasset virkeligheden, gider jeg jo ikke at se den hver
> gang, da der kun er een mulighed. Er det noget med at anføre hvor

Kontrolpanel > Administration > Systemkonfiguration > Fanebladet Boot
Fjern den du ikke bruger eller sæt timeout til 0 (nul). Pas på ikke at
fjerne den forkerte
--
mvh/Preben

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-10 17:59

Wed, 07 Jul 2010 13:00:02 +0200 skrev Kurt Hansen:

> [...]
>
>Nå den er tilpasset virkeligheden, gider jeg jo ikke at se den hver
>gang, da der kun er een mulighed. Er det noget med at anføre hvor

Tak for diverse løsningsforslag. Problemet forsvandt pludselig af sig
selv, selv om det er et par dage siden jeg fjernede den ene Windows.

Jeg startede bl.a. EasyBCD, men lukkede det igen - så vidt jeg husker
uden at ændre noget. Måske har den ryddet op alligtevel? Nå pyt, nu
kører det