MS Windows
briani 27239
XP efter W7
Fra : Erik

Dato : 07-07-10 11:22

Jeg har netop anskaffet mig en ny PC med Windows 7 Home Premium. - Desværre
i en 64 bit-version, hvilket har givet mig flere problemer med inkombatible
programmer og hardware. - Jeg ønsker derfor at installere XP på egen
partition, men hvordan gør jeg dette? - Altså med dual-boot.
- Jeg har også overvejet at installere XP på en virtuel PC, men det program
findes vist ikke mere. - Nu er der kun XP-Mode, som er forbeholdt ejere af
udgaverne Professional og Ultimate.
På forhånd tak for hjælp.
Mvh
Erik

Fra : emjeppesen

Dato : 07-07-10 11:46

Erik skrev:

>Jeg har netop anskaffet mig en ny PC med Windows 7 Home Premium. - Desværre
>i en 64 bit-version, hvilket har givet mig flere problemer med inkombatible
>programmer og hardware.

Hvilke programmer/hardvare har du problemer med?
Du ved godt, at du kan bruge Vistadrivere til win7 - ikk?
Programmer skal der ikke være problemer med at installere. Måske skal
de installeres som administrator, men det kan man vælge med højreklik
på setupfilen.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Erik

Dato : 07-07-10 17:01

> [...]
> Programmer skal der ikke være problemer med at installere. Måske skal
> de installeres som administrator, men det kan man vælge med højreklik

Hej emj
Hardwareproblemerne har jeg løst ved at besøge producenternes hjmmesider for
opdatering af drivere. - Tilbage er kun eet program, som jeg har brugt i
flere år, og som er helt uundværligt for mig. Desværre er udgiveren ophørt,
så der bliver ingen opdateringer.
På min gamle PC havde jeg Windows 7, 32 bit, og der kørte programmet fint
med kombatibilitetsindstilling for Windows 2000. - Men med det nye 64 bit,
så lykkes det ikke.
Mvh
Erik

Fra : KentBM

Dato : 07-07-10 17:17

Den 07/07/10 18.00, Erik skrev:
> [...]
> På min gamle PC havde jeg Windows 7, 32 bit, og der kørte programmet
> fint med kombatibilitetsindstilling for Windows 2000. - Men med det nye
Hvad med at anskaffe en Window 7 Home Edition 32-bit OEM og installere i
stedet for din 64-bit version? Det koster dig 800 - 1000 kr, men hvis nu
programmet virkelig er uundværlig?

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 07-07-10 17:19

Den 07/07/10 18.17, KentBM skrev:
> Hvad med at anskaffe en Window 7 Home Edition 32-bit OEM og installere i
> stedet for din 64-bit version? Det koster dig 800 - 1000 kr, men hvis nu
> programmet virkelig er uundværlig?

Eller en Ultimate-version, men så bliver det dyrere.

--

Kent

Fra : Erik

Dato : 07-07-10 17:55

"KentBM" <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Eller en Ultimate-version, men så bliver det dyrere.
>
> --
>
> Kent

Jeg har lige ofret godt 4000 kr. på en ny PC, så der står ikke lige en
ekstra udgift på omkring en tudse på mit budget. - Disse muligheder havde
jeg selvfølgelig overvejet, men jeg hælder til en løsning på mine 2
tidligere spørgsmål: - dual boot med XP eller virtual PC. - Men jeg ved ikke
hvordan.
Mvh
Erik

Fra : cykelsmeden

Dato : 07-07-10 18:15

Den 07-07-2010 18:54, Erik skrev:
> dual boot med XP eller virtual PC. - Men jeg ved ikke hvordan.

Jeg ville nok vælge virtual.
- svjv er det problematisk med MS virtualPC i home-edition, men jeg har
altid selv foretrukket VMvare grundet performance.

http://www.vmware.com/products/player/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-07-10 22:15

"Erik" <erik.kirkeby@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> program findes vist ikke mere. - Nu er der kun XP-Mode, som er forbeholdt
> ejere af udgaverne Professional og Ultimate.

På en ny pc er der normalt en boot mulighed under opstart, hvor man kan
vælge hvilken disk man vil boote på. Så sæt i stedet en ekstra disk i (hvis
ikke du har nogen kan de købes billigt brugt). Kobl den nuværende disk fra,
så kun den nye er tilsluttet. Installer win xp på denne disk.
Når det er overstået sætter du den anden disk til igen, og nu bruger du så
bootmuligheden uden opstart til at vælge, hvilken disk du vil boote på.

Kurt

Fra : Erik

Dato : 07-07-10 22:59

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> bootmuligheden uden opstart til at vælge, hvilken disk du vil boote på.

Hej Kurt
Mange tak for tippet. Det tror jeg kan bruges, for jeg har netop en harddisk
liggende.
Jeg vender tilbage til gruppen med indhøstede erfaringer.
Erik

Fra : Erik

Dato : 09-07-10 17:14

> [...]
> harddisk liggende.
> Jeg vender tilbage til gruppen med indhøstede erfaringer.

Projektet er desværre aflyst. - Bundkortet på min helt nye HP (p6301sc) var
defekt og maskinen blev leveret tilbage til El-Giganten. Pengene tilbage
uden problemer. - Indtil videre kører jeg videre med min gamle delvist
selvbyggede PC, som jeg lige pludselig blev ekstra glad for!
Skal jeg have en ny bliver det helt sikkert ikke en mærkevaremodel. - Det er
anden gang det er sket for mig. Første gang var en Acer. - Der har jeg nu
kun kabinet og harddisk tilbage af den oprindelige maskine (E380).
I øvrigt undrer det mig, at mærkevareproducenterne kun sjældent oplyser om
bundkortets fabrikat og specifikationer. Det er faktisk noget af det
vigtigste i en computer. - Begge gange har det været ukendte fabrikater.
Acers var eget fabrikat, hvor man ikke engang kunne finde manual til det. -
Og HP´s var et specielt mærke, som jeg ikke husker mere.
Mvh
Erik

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-07-10 17:21

Erik skrev:

>HP´s var et specielt mærke, som jeg ikke husker mere.

Pegatron
http://en.wikipedia.org/wiki/Asus#Corporate_restructuring.2C_2007-