Java på Mac
Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-07-10 11:05

Hej!

Der må være noget, jeg helt og aldeles har misforstået. Burde Java
ikke være platformuafhængigt, så alle Java-applets skulle kunne
benyttes i browsere på alle platforme?

Jeg har oplevet noget underligt. På følgende side

https://randers.www2.dk/

kan man bestille billetter til Randers FCs hjemmekampe. Klikke man på
"Bestil billet", startes en Java-applet, og man kan vælge, hvor man
vil sidde. Vælger man "Øvre sektion", får man at vide, at
billetsystemet har travlt, og at man skal prøve igen senere.

Jeg har noteret mig, at det sker på både Mac og Linux (som er de
eneste platforme, jeg har adgang til), men det fungerer åbenbart på
Windows.

Har jeg misforstået noget? Er Java ikke bare Java?!

--
Michael Knudsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 18:31

Hej,

> Har jeg misforstået noget? Er Java ikke bare Java?!

Ja, du har misforstået noget.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-10 18:41

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]

> Jeg har noteret mig, at det sker på både Mac og Linux (som er de
> eneste platforme, jeg har adgang til), men det fungerer åbenbart på

alle de de andre pladser kan jo godt vælges ...

en helt anden sag er jo at det er helt hen i skoven at bruge Java bare
for at vælge et område på et stykke grafik ..

> Har jeg misforstået noget? Er Java ikke bare Java?!

det vil java hovederne nok prøve at fortælle dig ;)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-10 19:20

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> writes:

> Har jeg misforstået noget? Er Java ikke bare Java?!

Jo, men der er undertiden små forskelle, der gør at man i hvertfald skal
TESTE det på alle platforme der skal bruges. Eksempler er hvordan
Java-systemet skal snakke med det "udenom", browser og operativsystem,
og hvordan grafik lige skal vises og den slags.

Andre ting er fx, hvordan håndterer du at en Mac-mus kun har en knap?
Nåja, det bruger man jo Ctrl-klik til eller holder musen længe nede.
Hvad nu hvis dét har en anden betydning i DIT program, hvad skal SÅ
gælde?

Osv osv osv.

Det er lidt som at udveksle Word-dokumenter med andre

Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-07-10 14:22

On Jul 7, 7:31 pm, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote: