PDF og www.flugger.dk
Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-07-10 12:04

Hos Flügger kan man hente PDF-filer, men under nedhentningen får man
ashx endelsen.
Jeg undrer mig over at de ikke benytter PDF, når dette er formatet man
angiveligt får tingene i.
Er der mange som gør som Flügger?
Det er jo ellers en fin hjemmeside med malevejledninger etc.

Ville de kunne nanvgive filen som PDF på deres side, eller er de tvunget
til at bruge ashx på grund af ASP .net ting, er det vist?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-07-10 12:08

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der mange som gør som Flügger?
> Det er jo ellers en fin hjemmeside med malevejledninger etc.

Eksempel:

<http://flugger.dk/Goer-det-selv/Indendoers-projekter/Trae/Painted-wood-
ny.aspx>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-10 12:11

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Eksempel:
>
> <http://flugger.dk/Goer-det-selv/Indendoers-projekter/Trae/Painted-wood-
> ny.aspx>

hvis du downloader filen og giver den endelsen .pdf så er det en helt
alm. pdf fil ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-07-10 12:20

> hvis du downloader filen og giver den endelsen .pdf så er det en helt
> alm. pdf fil ...

Ville Flügger uden videre bøvl kunne give den endelsen pdf eller ville
alle andre få problemer?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 12:26

Hej,

> Ville Flügger uden videre bøvl kunne give den endelsen pdf eller ville
> alle andre få problemer?

Ja, der er tale om en typisk "begynderfejl" fra dem, der har lavet
Flüggers hjemmesidesystem.

Når du henter filer fra nettet er endelsen eller navnet på den adresse
du går ind på ikke væsentlig. Webserveren kan sagtens fortælle browseren
at den fil de sender hedder noget helt andet.

Normalt vil man på sådan en hjemmeside bede webserveren om at sende en
"Content-type" header til browseren som fortæller, hvilken slags fil,
der er tale om - samt sende en "Content-disposition" header, som
fortæller, hvad filen skal kaldes, når brugeren vil gemme den på
klienten. Flügger sender kun førstnævnte header.

Dette kan dog også være et bevidst valg fra Flüggers side. Internet
Explorer har nemlig lidt problemer med at overholde standarderne helt på
det her område. Man kan forestille sig, at de vælger kun at afprøve med IE.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-07-10 15:03

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> det her område. Man kan forestille sig, at de vælger kun at afprøve med IE.

Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-10 12:34

> Ville Flügger uden videre bøvl kunne give den endelsen pdf eller ville
> alle andre få problemer?

Jeg gætter på at den PDF kører igennem et eller andet CMS system, evt.
at der bliver tilføjet data "on the fly" ... og den derfor ikke hedder
..pdf når man åbner den.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-07-10 15:03

> Jeg gætter på at den PDF kører igennem et eller andet CMS system, evt.
> at der bliver tilføjet data "on the fly" ... og den derfor ikke hedder
> .pdf når man åbner den.

Ja så kan det jo hurtigt tage magten fra folk.
Formatet ashx benyttes af ASP .net ting så vidt jeg kan læse mig til.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-10 15:40

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Hos Flügger kan man hente PDF-filer, men under nedhentningen får man
> ashx endelsen.

Siderne falder ud af et script som hedder ashx til sidst, ikke som en
direkte henvisning til en fil, og så skal programmøren glemt at lave
lidt magi så endelsen bliver rigtig alligevel.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-07-10 16:00

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100706 <nospam0002+20100706@gmail.com> wrote:

> Siderne falder ud af et script som hedder ashx til sidst, ikke som en
> direkte henvisning til en fil, og så skal programmøren glemt at lave
> lidt magi så endelsen bliver rigtig alligevel.

Tak. Så det er kun endelsen den er gal med. Det var hvad jeg håbede, for
så er det jo nemt at rette for producenten.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-10 16:21

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tak. Så det er kun endelsen den er gal med. Det var hvad jeg håbede, for
> så er det jo nemt at rette for producenten.

nemt og nemt .. det kommer an på hvordan deres system er skruet sammen
... om det er noget prefabrikeret skrammel eller om de har interne folk
til det som kan rette i det ...

Jeg ser det ikke som et stort problem ? .. men det er måske bare mig ...

'7thomas