Nokia 6220c bruger for meget strøm?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 06-07-10 20:25

Jeg har en 14 mdr. gammel nokia 6220c med nyeste software.

Den holder nu kun strøm til 20-30 min. samtale, er det batteriet der er
kaput allerede, eller kan det være telefonen?

Den sidder i opladeren hver nat, og har gjort det fra jeg fik den.
Tror jeg har slået det meste fra i den, data BT osv.

Mvh Sid

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-10 21:55

sls (2770) skrev:

> Den sidder i opladeren hver nat, og har gjort det fra jeg fik den.

Batterier skal aflades helt mindst en gang om måneden. Den
politik har jegbrugt ved mine mobiler og mine bærbare computere,
og batterierne holder stadigvæk. De er alle sammen mange år
gamle. Min ældste mobil er en SE T610 der var ny på markedet da
jeg købte den.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 07-07-10 09:21

Hej Bertel

> Batterier skal aflades helt mindst en gang om måneden. Den

Nej, ikke nødvendig med moderne batterier der netop
er bygget til sjatladning.

--
Mvh Max

Fra : Rander

Dato : 07-07-10 10:31

Max skrev noget i denne stil, den 07-07-2010 10:20:
> Nej, ikke nødvendig med moderne batterier der netop
> er bygget til sjatladning.

Det siges jo - men min egen personlige erfaring er nu også at de altså
holder en del længere hvis du får lov til at løbe flade ind i mellem...

http://bamsepetting.dk

Kærligheden kan kun vare evigt,
hvis man hele tiden finder nye kærester. (Marie, 8 år)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-10 13:03

Max skrev:

> Nej, ikke nødvendig med moderne batterier der netop
> er bygget til sjatladning.

Det siger fabrikanterne. Brugere med flade batterier har opdaget
noget andet - eller også har de ikke opdaget hvad problemet er,
men det skyldes altså at batterierne aldrig aflades.

Kender du nogen der jævnligt kører deres batteri i bund, som har
problemer?

Kender du nogen der aldrig kører deres batteri i bund, som har
problemer?

Jeg svarer nej og ja til de to spørgsmål.

--
Bertel

Fra : Hans4030

Dato : 07-07-10 07:47

"sls (2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den sidder i opladeren hver nat, og har gjort det fra jeg fik den.
> Tror jeg har slået det meste fra i den, data BT osv.

Jeg tror du skal købe et nyt batteri. Prøv at se på www.batterier.dk der er
de forholdsvis billige.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

www.pbase.com/hcstune

Fra : sls \(2770\)

Dato : 09-07-10 09:24

Takker for svarene, jeg prøver at købe et nyt batteri.

Mvh Sid

Fra : Tony

Dato : 13-07-10 23:53

"sls (2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i meddelelsen
> Takker for svarene, jeg prøver at købe et nyt batteri.
>
> Mvh Sid

Jamen det bliver ikke anderledes, hvis ikke du aflader det, som du er blevet
opfordret til.
Jeg har selv samme model, og havde samme problem, indtil jeg begyndte at
køre batteriet helt i bund af og til.
Men held og lykke med dit nye batteri.

Tony

Fra : Tony

Dato : 09-08-10 15:14

> [...]
>
> Den sidder i opladeren hver nat, og har gjort det fra jeg fik den.
> Tror jeg har slået det meste fra i den, data BT osv.

Kommer lige i tanke om at du kan prøve at slå din bluetooth fra på din PC,
og så se om det hjælper

Tony