MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP vil ikke starte efter Ubuntu install
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-07-10 13:22

Hej

Der er gået koks i min Ubuntu installering jeg prøvede at foretage på
et CF memorykort, den installerede fint osv, og lod windows XP være..

Men maskinen siger nu ved hver opstart "no such device.... grub
rescue>
selvom jeg prøver at vælge harddisk boot, prøver den tilsyneladende at
loade på memory kortet?!

Nogen der kan hjælpe med at få XP til at starte op igen?

PÅ forhånd takker, Bjarke

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-07-10 22:33

Bjarke Hansen skrev:

> Nogen der kan hjælpe med at få XP til at starte
> op igen?

Har du prøvet at redigere i boot.ini?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-07-10 16:13

On 6 Jul., 23:33, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> Har du pr vet at redigere i boot.ini?

Nej

Jeg er nu logget ind i Ubuntu live cd... der kan jeg se at boot.ini
vist ser meget normal ud:

der står nemlig kun noget med windows XP

Ubuntu har nok overtaget den del?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-07-10 23:49

Det er Grub du skal have gjort noget ved. Spørg i en Linux gruppe.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-07-10 23:51

Bjarke Hansen kom med følgende:
> [...]
> loade på memory kortet?!
>
> Nogen der kan hjælpe med at få XP til at starte op igen?

Sidst jeg lavede noget lignende endte jeg en med ny install. af XP, men
fik efterfølgende at vide at jeg via XP-cd'en kunne have lavet en rep.
af boot-delen; har dog ikke prøvet...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : KentBM

Dato : 07-07-10 17:08

Den 06/07/10 21.21, Bjarke Hansen skrev:
> [...]
> loade på memory kortet?!
>
> Nogen der kan hjælpe med at få XP til at starte op igen?

In Windows XP, you can uninstall GRUB as follows:

Boot from the Windows XP CD and press the "R" key during the setup in
order to start the Recovery Console. Select your Windows XP installation
from the list and enter the administrator password. At the input prompt,
enter the command "FIXMBR" and confirm the query with "y". The MBR will
be rewritten and GRUB will be uninstalled. Press "exit" to reboot the
computer.

--

Kent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-07-10 14:25

On 7 Jul., 18:08, KentBM <kentmagnussenF_J...@gmail.com> wrote:
> [...]
> enter the command "FIXMBR" and confirm the query with "y". The MBR will
> be rewritten and GRUB will be uninstalled. Press "exit" to reboot the

Hold da op hvor du er go....

Fandt min ælgamle XP cd frem som var ultra ikke centreret.. så det tog
bærbaren 100år at loade... Ikke noget admistratør password eller valg
af installation...

Den overskriv MBR... og vupti...

Ps det er firma PC; så ville helst ikke blande IT ind i dette.. Men
virkede sku fint uden admi password dejligt

Sagde jeg tak for hjælpen, Bjarke

Fra : KentBM

Dato : 08-07-10 21:16

Den 07/07/10 22.25, Bjarke Hansen skrev:
> [...]
>
> Ps det er firma PC; så ville helst ikke blande IT ind i dette.. Men
> virkede sku fint uden admi password dejligt

Selv tak.

--

Kent

Fra : N/A