Iphone skal synkroniseres med 2 forskellig~
Fra : Marianne

Dato : 06-07-10 18:27

Hej

Til daglig synkroniserer jeg min iphone med Itunes på den computer, jeg
bruger til daglig. Nu er jeg imidlertid borte hjemmefra i en tid, og har
så installeret Itunes på en medbragt bærbar. På denne nye installation
har jeg downloaded et par apps og et par podcasts, men jeg kan ikke få
dem over på min Iphone.

Er Iphonen bundet til een computer?

mvh
marianne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-07-10 18:32

Marianne <mjanneh@gmail.com> wrote:

> [...]
> så installeret Itunes på en medbragt bærbar. På denne nye installation
> har jeg downloaded et par apps og et par podcasts, men jeg kan ikke få

prøv at klikke af i "manually mange music" ..

/thomas

Fra : Marianne

Dato : 06-07-10 21:28

Thomas von Hassel skrev:

> prøv at klikke af i "manually mange music" ..
>
> /thomas

Under 'Min Iphone' og fanebladet musik? Der er kun mulighed for at vælge
en synkroniser, som sletter eksisterende spillelister, og det vil jeg
jo ikke.

De øvrige valgmuligheder er gråtonede.

mvh
Marianne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-07-10 22:00

> [...]

> Under 'Min Iphone' og fanebladet musik? Der er kun mulighed for at vælge
> en synkroniser, som sletter eksisterende spillelister, og det vil jeg

nej, første faneblad ...

/thomas

Fra : Marianne

Dato : 06-07-10 23:25

Thomas von Hassel skrev:

> nej, første faneblad ...
>
> /thomas

OK - men samme resultat. Den vil enten slette hvad der er på Iphonen i
forvejen og synkronisere med den nye Itunes installation eller ikke
overføre noget overhovedet.

mvh
Marianne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-10 07:23

Marianne <mjanneh@gmail.com> wrote:

> OK - men samme resultat. Den vil enten slette hvad der er på Iphonen i
> forvejen og synkronisere med den nye Itunes installation eller ikke
> overføre noget overhovedet.

ja, når du ændrer fra "sync" til "manuelt" vil den slette det der ligger
på iPhonen i forvejen ...

/thomas

Fra : Martin

Dato : 07-07-10 13:56

On 06-07-2010 19:27, Marianne wrote:
> [...]
> så installeret Itunes på en medbragt bærbar. På denne nye installation
> har jeg downloaded et par apps og et par podcasts, men jeg kan ikke få

Ja, ved automatisk synkronisering er den.
Hvis du vælger manuel synkronisering så er den ikke

Hvilket imo giver rigtig god mening - det er jo ikke KUN musikken der
bliver synkroniseret men også gange skippet, playlister, antal gange
afspillet, sidst afspillet osv osv osv.

Det du gør hvis du skal benytte en anden iTunes er at hjemmefra der slår
du automatisk fra, og smider de sange over på telefonen som du nu vil
have - så tager du over til den anden computer og her kan du så smide
nye sange osv. på.

Når du så er kommet hjem igen, så slår du automatisk til igen.

En helt anden ting - er der ikke wifi det sted du er? - Så kan du jo
sagtens opdater/hente apps direkte fra din iphone, så vil den synche dem
tilbage til din computer når du kommer hjem

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-07-10 14:37

> [...]

> så installeret Itunes på en medbragt bærbar. På denne nye installation
> har jeg downloaded et par apps og et par podcasts, men jeg kan ikke få

Ja.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-07-10 14:58

> Ja.

Jeg ser, at det drejer sig om at være hjemmefra "et stykke tid". Hvis
det er en mere langvarig eller permanent løsning, så må man da hjemmefra
kunne kopiere sine programmer, musik og andre data fra iTunes på den ene
computere til iTunes på den anden computer. Det er selvfølgelig større
datamængder, så det er ikke noget, man kan gøre dagligt. Jeg er bare
ikke helt klar over, hvilke filer og mapper, man skal have med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-07-10 15:30

> [...]
> datamængder, så det er ikke noget, man kan gøre dagligt. Jeg er bare
> ikke helt klar over, hvilke filer og mapper, man skal have med.

Det er jo noget bavlet. Mange forstår ikke konceptet; een Mac, een
iPhone, een person.

Hold kæft jeg møder mange som roder rundt i flere Mac'er, en bruger
oprettet, flere fysiske brugere, ingen backup..........

Hov hvorfor er der pludselig WOW på den maskine? jamen for fanden da.

Det er din Mac - kun din Mac, det er kun dig der kender password, det er
din iPhone og så videre og lav så backup for hulen da.

Fra : Marianne

Dato : 08-07-10 11:37

> Det er jo noget bavlet. Mange forstår ikke konceptet; een Mac, een
> iPhone, een person.

Ja - her er det een hjemmecomputer, een arbejdscomputer og een Iphone (+
et par Ipods). Og så vil jeg bare godt kunne købe en app fra min
hjemmecomputer og overføre den til min Iphone. Og købe en app fra min
arbejdscomputer - og overføre dén til min Iphone. Men det kan jeg så
ikke

> [...]
>
> Det er din Mac - kun din Mac, det er kun dig der kender password, det er
> din iPhone og så videre og lav så backup for hulen da.

Ikke at det vedkommer dette - men på mit arbejde er vi da mange, som
deler mange computere ... det er vist ikke så usædvanligt?!

mvh
Marianne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-10 11:40

> [...]
> hjemmecomputer og overføre den til min Iphone. Og købe en app fra min
> arbejdscomputer - og overføre dén til min Iphone. Men det kan jeg så

du kan købe den på iPhone direkte ... ?

/thomas

Fra : Marianne

Dato : 08-07-10 13:22

Thomas von Hassel skrev:

> du kan købe den på iPhone direkte ... ?

Ja - det ved jeg nu. Men det var jeg ikke klar over, jeg skulle.

mvh
Marianne

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-07-10 11:43

Marianne <mjanneh@gmail.com> writes:

> [...]
> hjemmecomputer og overføre den til min Iphone. Og købe en app fra min
> arbejdscomputer - og overføre dén til min Iphone. Men det kan jeg så

Næh, det kan man ikke.

Men du kan købe appe'n på din iPhone selv. Kan det ikke gå?