MS Windows
briani 27239
Spritny inst. af Win7 oven i den gamle
Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-07-10 11:22

Af en eller anden grund er min maskine p.t. i "Din Windows er ikke
ægte"-mode. Jeg har en OEM og gransker p.t. hjerte og nyrer for at
finde ud af hvorfor. Men lad det nu ligge i denne forbindelse.

Kan jeg geninstallere Win7 uden at skulle begynde med en rå harddisk,
så Win bliver HELT ny og ikke husker noget som helst?

At skulle igennem netbank, digital signatur og geninstallere alle
programmer, mailkartotek og hele tjavsen, plejer at tage et par dage
og med adskillige problemer hver gang, så det har jeg ikke lyst til.

Jeg har en CD med OEM'en.

Fra : Mcwm

Dato : 04-07-10 11:35

Den 04-07-2010 12:22, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> programmer, mailkartotek og hele tjavsen, plejer at tage et par dage
> og med adskillige problemer hver gang, så det har jeg ikke lyst til.

Forsøg at kontakte MS for at få verificeret nøglen, fabrikanten kunne
også være en løsning.

sakset fra MS;

"Hvorfor kan jeg ikke aktivere mit Microsoft-program?Læs mere om aktivering.

Du kan ringe til vores aktiveringscenter på tlf. 80 70 13 15.

Det kan også være, du er blevet offer for piratkopiering, og din licens
derfor ikke er gyldig. Læs mere her om, hvordan du så skal forholde dig.
"

Venligst
Mcwm

Fra : Ole C

Dato : 04-07-10 13:26

Kurt Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> programmer, mailkartotek og hele tjavsen, plejer at tage et par dage
> og med adskillige problemer hver gang, så det har jeg ikke lyst til.

Hvis du vil have en helt frisk Windows, er der ingen vej uden om en
formattering, for en "reparations-installation" oveni den bestående er netop
en reparation og ikke en helt ny Windows, som du efterspørger.

Og når du så igen har en frisk og velfungerende installation, så opret en
ekstra partition og flyt alle data til den. Tag derefter et image af
systemdrevet med et af de mange programmer, der findes til formålet (en stor
del er gratis) - og du kan på mindre end en halv time være kørende igen,
hvis uheldet er ude.

--
vh
Ole C

Fra : Mcwm

Dato : 04-07-10 16:41

Den 04-07-2010 14:26, Ole C skrev:
> [...]
> systemdrevet med et af de mange programmer, der findes til formålet (en
> stor del er gratis) - og du kan på mindre end en halv time være kørende

Det løser næppe det problem OP har, med at windows vises som uægte.

Venligst
Mcwm

Fra : Ole C

Dato : 04-07-10 17:53

Mcwm skrev blandt andet:

> Det løser næppe det problem OP har, med at windows vises som uægte.

Om hvilket han selv skrev: "Men lad det nu ligge i denne forbindelse."
Det bør ikke være et problem, at aktivere en helt ny installation, som er
foretaget fra den OEM-skive, som OP skriver, at han har....

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-07-10 18:50

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen
> Det bør ikke være et problem, at aktivere en helt ny installation, som
> er foretaget fra den OEM-skive, som OP skriver, at han har....

Nej - ikke med mindre denne OEM nøgle har været aktiveret på en anden PC
tidligere.

Hvis den ikke har det, så er det bare at ringe til MS og få en ny
nøgle.....

Jan

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-10 05:24

Sun, 4 Jul 2010 19:49:38 +0200 skrev Jan Vestergaard:

>Nej - ikke med mindre denne OEM nøgle har været aktiveret på en anden PC
>tidligere.

Det er måske det der er problemet. Jeg har som sagt forsøgt at
genkalde mig historikken og jeg kan ikke afvise, at den har været
installeret på min bærbare, inden jeg fik en Win7 til den også.
Hmmm...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-07-10 11:06

"Kurt Hansen" <kurt@defekt.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> genkalde mig historikken og jeg kan ikke afvise, at den har været
> installeret på min bærbare, inden jeg fik en Win7 til den også.

Ja - så har du formentlig et problem - OEM er engangslicenser, der kun
må installeres på en pc i sin levetid - det er derfor, at de er
billigere end retail-licenser - softwaren er ens.

Jan

Fra : Lyrik

Dato : 05-07-10 03:49

On 4 Jul., 12:22, Kurt Hansen <k...@defekt.dk> wrote:
> [...]
> programmer, mailkartotek og hele tjavsen, plejer at tage et par dage
> og med adskillige problemer hver gang, så det har jeg ikke lyst til.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg installerer altid W7 oveni den gamle, således at den bliver
erstattet af en ny W7. Altså ikke nogen opdatering, men en
nyinstallation til erstatning for den gamle,-uden at formattere noget!
det har været en god metode for mig.
Hvorfor din W7 melder at den ikke er ægte, må du spørge MS om. Gider
du ikke alt det bøvl, så hent et crack til den på piratebay.org som
fjerner alt kontrolbøvlet fra en W7.
jens

Fra : Lyrik

Dato : 05-07-10 03:55

On 5 Jul., 11:49, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> erstattet af en ny W7. Altså ikke nogen opdatering, men en
> nyinstallation til erstatning for den gamle,-uden at formattere noget!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg glemte at tilføje at når du installerer oveni den gamle som en
erstatning for-den gamle, så kommer den gamle til at figurere som
Windows old! I denne mappe kan du hente alt det du havde i den forrige
installation:
Billeder, dokumenter, downloadede programmer. Alt kan genbruges og
ligger samlet i den mappe. Eneste du ikke kan er at køre de gamle
installerede programmer. men hvis de stadig ligger i download kan du
hurtigt geninstallere dem.
Når du så har genbrugt alt brugbart, kan Windows old slettes.

Hilsen
Jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-07-10 11:11

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> du ikke alt det bøvl, så hent et crack til den på piratebay.org....

Eller nu vi er igang med at omgå reglerne fra MS, så vent 3-6 måneder og
installer den igen - til den tid er den røget ud af systemet, og kan
formentlig aktiveres igen.....

Jan

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-10 17:14

Sun, 04 Jul 2010 12:22:21 +0200 skrev Kurt Hansen:

> [...]
>programmer, mailkartotek og hele tjavsen, plejer at tage et par dage
>og med adskillige problemer hver gang, så det har jeg ikke lyst til.

Nu er "Din Windows er ikke ægte" væk i Win7 Ultimate DK.

Jeg har i et par uger haft det problem i Stifinder, at visse
grundlæggende mapper er låst med en lille hængelås og jeg bliver
nægtet adgang, bl.a. til Application Data, Desktop, Documents,
Favorites og Startmenu. Documents and Settings er erstatet med en
genvej og giver også en "Adgang nægtet".

Der er kun een bruger på PC'en og jeg er oprettet som administrator.