Har aldrig fået svar på dette spørgsmål.
Fra : Henrik 8600

Dato : 04-07-10 11:42

Hvad gør man så mappede drev ikke åbner når man starter sin MBP?

Synes det er belastende i længden...

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-10 11:56

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Hvad gør man så mappede drev ikke åbner når man starter sin MBP?
>
> Synes det er belastende i længden...

Fjerner dem fra "Login Items" under "Accounts" i System Prefences.. ?

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 04-07-10 12:02

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Fjerner dem fra "Login Items" under "Accounts" i System Prefences.. ?
>
> /thomas

Det virkede desværre ikke

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-10 12:06

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Det virkede desværre ikke

Hvordan har du så tilføjet dem ?

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 04-07-10 21:54

> Hvordan har du så tilføjet dem ?
>
> /thomas

Mener det var Gå>>Opret forbindelse til server... smb://ipnummer

Har nu et nyt problem.

Har prøvet at fjerne drevene, men de kommer alle retur efter en reeboot
eller luk ned igen...

Hvordan fjerner man mappede drev?

Jeg har prøvet med "Skub "xxx" ud....

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-10 21:59

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Mener det var Gå>>Opret forbindelse til server... smb://ipnummer

så er de ikke sat til at forbinde igen ved reboot ... det er en engangs
forstilling ...

> Har nu et nyt problem.
>
> Har prøvet at fjerne drevene, men de kommer alle retur efter en reeboot
> eller luk ned igen...
>
> Hvordan fjerner man mappede drev?
>
> Jeg har prøvet med "Skub "xxx" ud....

fjerner dem fra login emner ... eller hvordan du ellers har fået dem til
at mounte ved login ...

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 05-07-10 00:22

> [...]
> forstilling ...

> fjerner dem fra login emner ... eller hvordan du ellers har fået dem til

Det er lykkedes at fjerne de mappede drev, og det der gjorde forskellen var
at ferne dem helt fra Login emner.

Men hvordan mapper jeg drevene på den rigtige måde.

Altså sådan at der er et ikon på drev på skrivebordet, men at de ikke åbner?

H.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-07-10 01:37

Henrik 8600 wrote:
> [...]
>
> Men hvordan mapper jeg drevene på den rigtige måde.
>
> Altså sådan at der er et ikon på drev på skrivebordet, men at de ikke

Klik på skrivebordet, så du er i Finder. Klik så på Finder i arkivlinien
og vælg 'Indstillinger -> Generelt. Under 'Vis disse emner på
skrivebordet' sætter du hak i 'Harddiske', 'Eksterne diske', 'CD'er,
DVD'er og iPods og 'Tilsluttede servere'. Under fanebladet
'Indholdsoversigt' sætter du hak ved 'Harddiske', 'Eksterne diske',
CD'er, DVD'er og iPods, og under 'Fælles' sætter du hak i 'Tilbage til
min Mac', 'Tilsluttede servere' (skulle også løse problemerne med at
andre computere på netværket ikke vil vises automatisk) og ligeledes hak
ved 'Bonjour-computere', samt hak ved alle fire under 'Steder' i samme
faneblad.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik 8600

Dato : 05-07-10 10:51

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Så er det på plads. men hvordan dælen er det nu man mapper et drev på en
Mac?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-07-10 10:53

> [...]

> "Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> Så er det på plads. men hvordan dælen er det nu man mapper et drev på en

Det gør man ikke normalt.. du forbinder dem via "Opret forbindelse til
server" eller via Finder (sidebar)

Hvis du vil have nem adgang kan du lave henvisning, f.eks. i docken.

/thomas