Finde andre computere?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 03-07-10 16:31

Jeg har efter en del besvær fået mulighed for at 'se' min pc (XP) fra
mac-skærmen - men det forudsætter tilsyneladende, at mac'en startes,
MENS pc'en er tilsluttet!?
Findes der ikke en eller anden 'afsøg lokalnet'-funktionalitet?

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-07-10 19:41

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
> MENS pc'en er tilsluttet!?
> Findes der ikke en eller anden 'afsøg lokalnet'-funktionalitet?

Hm, det bør nu ikke være sådan. Min XPPro dukker da fint op på min
PowerBook uden videre, så de burde vises i OS X findervinduer til
venstre under 'Fælles'. Men prøv at kigge i menuen 'Gå' -> 'Opret
forbindelse'. Så kommer der et vindue, hvor du kan både søge på
computere på lokale netværk og også tilføje dem via deres IP adresse.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 03-07-10 22:38

> [...]
> forbindelse'. Så kommer der et vindue, hvor du kan både søge på
> computere på lokale netværk og også tilføje dem via deres IP adresse.

OK - nu holder jeg øje med det (p.t. vises XP i Finder-vinduet), og
forsøger ovenstående, hvis probelmet dukker op igen.

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-07-10 19:56

h2vhspam@webspeed.dk (Hans Henrik Hansen) writes:

> Jeg har efter en del besvær fået mulighed for at 'se' min pc (XP) fra
> mac-skærmen - men det forudsætter tilsyneladende, at mac'en startes,
> MENS pc'en er tilsluttet!?

Hvis du ikke har en såkaldt "domain controller" på dit lokalnet (hvis du
ikke ved hvad det er, har du det med garanti ikke), finder pc'ere
hinanden ved at råbe ud på nettet med jævne mellemrum "her er jeg og jeg
hedder XXX". Det gør den fx når den starter.

Et gæt på en mulighed for at få hurtigere respons, er at installere
Bonjour på PC'en, men det ser ud til at Apple har lavet det om så det
kun er til at installere printere med.