MS Windows
briani 27239
Produktnøgle?
Fra : JBJ \(4920\)

Dato : 02-07-10 18:41

Hej til alle:)

Det har været oppe og vende før men jeg kan ikke lige huske svaret, så må
lige spørge igen:

Hvis man har en bærbar med licens til XP Home hvor der ikke står noget om
SP2 eller 3, kan man så bruge den produktnøgle sammen med en OEM version af
XP Home SP2?

Eller skal man bruge original udgaven af XP Home(altså uden service
packs(de er jo ikke ligefrem til at opdrive mere))?

--

Mvh / with kind regards

JBJ (4920)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-07-10 18:44

On Fri, 2 Jul 2010 19:40:48 +0200, "JBJ \(4920\)"
<thunder@spoergmig.invalid> wrote:

>Hvis man har en bærbar med licens til XP Home hvor der ikke står noget om
>SP2 eller 3, kan man så bruge den produktnøgle sammen med en OEM version af
>XP Home SP2?

Det korte svar er "Prøv det".
Har du harddisk plads nok, 4-8 gb kan gøre det, og over 500 mb ram, og
så feks. vmware workstation (gratis i 30 dage) så kan du teste alt det
hjertet begærer.

>Eller skal man bruge original udgaven af XP Home(altså uden service
>packs(de er jo ikke ligefrem til at opdrive mere))?

Der er tonsvis af dem ude i cyperspace, bare søg og du vil nok finde,
men du slipper ikke for at afprøve om det virker.

/Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-07-10 10:48

"JBJ (4920)" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> Eller skal man bruge original udgaven af XP Home(altså uden service
> packs(de er jo ikke ligefrem til at opdrive mere))?

Som hovedregel skal det være samme udgave, sprog, version o.s.v. for at
en tilfældig CD kan bruges.

Men hvis du alligevel skal geninstallere - så prøv ad

Jan

Fra : JBJ \(4920\)

Dato : 04-07-10 03:10

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Som hovedregel skal det være samme udgave, sprog, version o.s.v. for at
> en tilfældig CD kan bruges.
>
> Men hvis du alligevel skal geninstallere - så prøv ad
>
> Jan

Jeg skal ikke geninstallere, men har ikke original CD'en og skal sælge min
bærbare som dog har en licens til XP Home. Ville bare vide om man kunne
bruge en anden cd sammen med den bærbares XP nøgle.

--

Mvh / with kind regards

JBJ (4920)

Fra : Optimus Prime

Dato : 06-07-10 11:58

Den 04-07-2010 04:10, JBJ (4920) skrev:
> Jeg skal ikke geninstallere, men har ikke original CD'en og skal sælge
> min bærbare som dog har en licens til XP Home. Ville bare vide om man
> kunne bruge en anden cd sammen med den bærbares XP nøgle.

Hvis du med licens mener det det mærke på den bærbare med en
produktnøgle på, så er det en OEM-licens (licensen hører til den
specifikke computer).

Du skal derfor have en cd med en OEM-version af Windows før det virker -
en normal (retail) Windows cd godtager ikke din OEM-nøgle

Jeg er dog usikker på om OEM-versionen er producent specifik, for jeg
har aldrig prøvet at bytte rundt; men har altid måtte hente drivere
manuelt, så tvivler lidt (bemærk at der ofte vil være en recovery cd med
pc'en også, hvor alle drivere og diverse programmer ligger på - din OEM
Windows cd er kun windows, så der skal også hentes drivere ved siden af)

Men vil tro du kan finde en iso fil med OEM versionen på nettet - og så
brænde en cd til at installere fra
Og da du har en OEM-nøgle vil det stadig være en godkendt licens

Endelig kunne jeg forestille mig at man kunne købe en ny cd gennem
producenten eller måske endda der hvor du har købt den

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-07-10 12:12

"JBJ \(4920\)" <thunder@spoergmig.invalid> crashed Echelon writing

> Hvis man har en bærbar med licens til XP Home hvor der ikke står noget
> om SP2 eller 3, kan man så bruge den produktnøgle sammen med en OEM
> version af XP Home SP2?

Ja.

Servicepacks bliver der ikke taget højde for.

Dvs. hvis du har en XP Home OEM, må du anvende et XP Home OEM medie til at
installere uanset SP niveau.

Ellers ville MS forhindre folk i at lave deres egne slipstreamede
installations medier.

--
Bjarke Andersen