HP W2448hc monitor?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-07-10 13:29

Har været så heldig at få fat i en sådan 24" til afløsning af min 22"...
Fantastisk god skærm og endda en ægte pivot (!) med masser af
ind-/udgange - VGA, DVI, HDMI, Audio, samt en USB hub med 2 porte i
siden af skærmen, så de er lette at komme til.

Og det er her, 'problemet' kommer... Satte det medflg. USB A/B kabel i
for at prøve, om jeg kunne læse et UsB stick (FAT32 form.), men der
kommer overhovedet ingen signal igennem. - Heller ikke ved at bruge det
alm. USB stik bag på skærmen mellem skærm og computer giver signal til
UsB portene. Onscreen menuerne nævner intet om hub'en, og ingen
yderligere info i manualen udover tilslutningsanvisningen. - Skærmen er
tilsluttet til computeren via DVI...

Kan det passe, at UsB hub'en kun kan bruges på en Windows baseret
maskine? - Såvidt jeg kan se på den medflg. CD, ligger der en USB I/O
driver til Windows, - intet software umiddelbart til Mac...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-10 13:52

> [...]
> maskine? - Såvidt jeg kan se på den medflg. CD, ligger der en USB I/O
> driver til Windows, - intet software umiddelbart til Mac...

Det burde det ikke .. jeg har en Dell ditto med USB hub og det virker
glimragende uden krumspring.

Har du prøvet med en mere simpel enhed, f.eks. en mus eller et tastatur
?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-07-10 16:22

Thomas von Hassel wrote:

> Det burde det ikke .. jeg har en Dell ditto med USB hub og det virker
> glimragende uden krumspring.
>
> Har du prøvet med en mere simpel enhed, f.eks. en mus eller et tastatur?

Nej, men det har jeg nu... Det er åbenbart en inkompatibitet mellem det
Belkin PCIe USB kort, jeg har og skærmen. Sætter jeg den til frontbussen
på MacPro'en, virker det - mystisk... - Hm, jeg har også prøvet med et
andet kabel uden stabilisator for at se, om det virker på Belkin kortet,
og det gør det heller ikke...

Nå, men så må jeg vente lidt. - Jeg skal alligevel have lagt nyt
'køretæppe' under skrivebordet, og skal derfor have alt ryddet væk, så
kan jeg sætte kablet til den interne USB bus bagpå computeren. - Der er
ingen problemer med andre USB enheder på Belkin kortet, så jeg flytter
bare et af dem dérop.

Tillægsspørgsmål. - Der er to HDMI kabler med, - et med de sædvanlige
magnetiske afskærmning/stabilisator i begge ender til tilsl. til
computer, men så er der også et ultrakort HDMI kabel på ca. 35-40cm.
Umiddelbart kan jeg ganske enkelt ikke hitte ud af, hvad det skal bruges
til, men mens jeg lige skimmede et par afsnit i PDF manualen stødte jeg
på et afsnit om tilsl. af HP prof videokameraer direkte til skærm. - Kan
det være sådan noget, det lille HDMI kabel skal bruges til?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-10 18:33

> [...]
> på MacPro'en, virker det - mystisk... - Hm, jeg har også prøvet med et
> andet kabel uden stabilisator for at se, om det virker på Belkin kortet,

stabilisator ? .. de der dimser gør ikke så meget forskel ..

> [...]
> kan jeg sætte kablet til den interne USB bus bagpå computeren. - Der er
> ingen problemer med andre USB enheder på Belkin kortet, så jeg flytter

ah yes ... :)

> [...]
> på et afsnit om tilsl. af HP prof videokameraer direkte til skærm. - Kan
> det være sådan noget, det lille HDMI kabel skal bruges til?

det kunne det jo godt være ...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-07-10 19:51

Thomas von Hassel wrote:

> stabilisator ? .. de der dimser gør ikke så meget forskel ..

Det véd jeg, - men det ser jo godt ud på papir.-) - Faktisk har jeg hørt
det modsatee fra folk, der har haft de store HP digitalkameraer, at det
tværtom kan nedsætte signalet, så forbindelse til kamera bliver ustabil.

> ah yes ... :)

Bare lidt underligt, når Belkin-kortet ikke har problemer med andre
enheder - heller ikke min HP scanner... I 'gamle dage' anbefalede HP, at
man undgik at bruge tilføjede PCI kort sammen med deres printere og
scannere og kun anvendte de indbyggede USB porte... Det oplevede jeg
faktisk, da jeg havde en DJ-5740C inkjet. - Satte jeg den til et USB 2.0
kort, kørte den ustabil på mine G4, mens den kørte upåklageligt på de
indbyggede USB porte. - Elektronik er nogle gange lidt underligt at have
med at gøre.

> det kunne det jo godt være ...

Hm, kunne være, man skulle anskaffe sig en af de nye 'mini' DVD
optagere/afspillere med indb. DVB digitaltuner. - Jeg så for ikke så
længe siden en Medion med HDMI+VGA og en 250gb HD til 1295kr.. - Jeg
tror bare, den vil blive så lidt brugt, at den vil blive støvet.

Men bortset fra det, så er det en fabelagtig god skærm, - lynhurtig og
virkelig stabil. Ingen 'flickering selv med ret stor forstørrelsesgrad
ved brug af ZoomView.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-10 15:18

Hej,

> stabilisator ? .. de der dimser gør ikke så meget forskel ..

Jeg har faktisk været ude for et tilfælde her den anden dag, hvor den
gjorde en kæmpe forskel. Godt nok var der tale om et meget særligt
tilfælde - og ikke noget man vil løbe ind i som alm. privatbruger.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/