sms- hvilke memory? (SE810 Wi)
Fra : cykelsmeden

Dato : 01-07-10 10:00

når der modtages sms, kommer ofte en fejlmeddelse om for lidt
hukommelse. Jeg har tømt alle lister undtagen kontaktbogen (~20 kontakter).
Jeg har skiftet det 64Mb hukommelseskort til et 2Gb. - men fejlen forbliver.

Hvad kan jeg ellers forsøge, så barnebarnet bliver glad igen

finn

Fra : simon

Dato : 01-07-10 10:09

cykelsmeden har bragt dette til verden:
> [...]
> Jeg har skiftet det 64Mb hukommelseskort til et 2Gb. - men fejlen forbliver.
>
> Hvad kan jeg ellers forsøge, så barnebarnet bliver glad igen

Nu ved jeg ikke lige, om den model du har, kan det samme
som min (W760i), men under "Meddelelser" har du måske følgende:
"indstillinger" - "generelt" - "gem i" - her kan du vælge
"Hukommelseskort" eller "Tlf.hukommelse".
Håber det kan bruges.
mvh
simon

Fra : cykelsmeden

Dato : 01-07-10 10:24

Den 01-07-2010 11:09, simon skrev:
> [...]
> "indstillinger" - "generelt" - "gem i" - her kan du vælge
> "Hukommelseskort" eller "Tlf.hukommelse".

Tak jeg prøver med det samme.

Fik lige lejlighed til selv at se problemet:
det er når der sendes SMS (eller svarer på), så kommer en flerliniers
meddelse om at SMSmemory er for lill.... og så ser jeg ikke mere inden
beskeden er væk. -Lidt uartigt at vise fejlmedelser > 2sek ;(

finn

Fra : simon

Dato : 01-07-10 10:42

cykelsmeden har bragt dette til os:

> [...]
> meddelse om at SMSmemory er for lill.... og så ser jeg ikke mere inden
> beskeden er væk. -Lidt uartigt at vise fejlmedelser > 2sek ;(

Fandt lige dette på SE's hjememside for pågældende model:
"SMS'er du har modtaget, gemmes i telefonens hukommelse.
Når telefonens hukommelse er fuld, skal du slette meddelelser eller
flytte dem til SIM-kortet, før du kan modtage nye meddelelser.
Meddelelser, der er gemt på SIM-kortet, bliver der, indtil de
slettes".
Det ser ikke ud til, at de kan gemmes på hukommelseskortet, når
der står "telefonens hukommelse" eller SIM-kort.
Et sim-kort har ikke nær så stor kapacitet som et hukommelseskort.
Men hvad ved jeg? De KAN måske alligevel gemmes på hukommelseskortet?

/simon

Fra : cykelsmeden

Dato : 01-07-10 10:46

Den 01-07-2010 11:42, simon skrev:
> [...]
> Et sim-kort har ikke nær så stor kapacitet som et hukommelseskort.
> Men hvad ved jeg? De KAN måske alligevel gemmes på hukommelseskortet
1000 tak, jeg har så en opgave
men ved hvad jeg skal i retning mod

finn

Fra : cykelsmeden

Dato : 01-07-10 10:38

Den 01-07-2010 11:09, simon skrev:
> "indstillinger" - "generelt" - "gem i" - her kan du vælge
> "Hukommelseskort" eller "Tlf.hukommelse".
> Håber det kan bruges.
næ, ingen "gem i" funktion. Det nærmeste er "gyldighedsperiode"= netmaximum.
Smager det af at der hos udbyderen er et lager som her efter 4 års brug
kan være fyldt?

finn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-07-10 11:03

Den 01-07-2010, skrev cykelsmeden:
> [...]
> Jeg har skiftet det 64Mb hukommelseskort til et 2Gb. - men fejlen forbliver.
>
> Hvad kan jeg ellers forsøge, så barnebarnet bliver glad igen

Lev med det - har samme model (samt W800) og alarmen kommer som
vinden blæser

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ihjelkeld

Dato : 01-07-10 21:52

Har lige haft et problem med en W880i der ikke ville sende sms' og man kunne
heller ikke slette dem igen.
Fejl meddelelse sagde noget i retning af venter eller afvist.
Efter opdatering af software, er problemet væk. MEN husk at
sikkerhedskopiere

Måske virker det også på din....
Keld

Fra : cykelsmeden

Dato : 02-07-10 10:55

Den 01-07-2010 22:51, Ihjelkeld skrev:
> [...]
> Fejl meddelelse sagde noget i retning af venter eller afvist.
> Efter opdatering af software, er problemet væk. MEN husk at

hvordan/hvor fik du det software?
Jeg har jævnligt ladet den selv søge efter ny software, når den selv
foreslog det. Den har ALTID svaret at nyeste software er installeret.
Har dog undret mig over 4 år!!
Ellers må jeg jo konkludere som HansP ;(

finn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-07-10 17:29

cykelsmeden formulerede spørgsmålet:

> hvordan/hvor fik du det software?

Er der noget hér du ka bruge?

http://kortlink.dk/7wmr

> [...]
> mig over 4 år!!
> Ellers må jeg jo konkludere som HansP ;(

"Alting kommer til dén der venter!"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hauge

Dato : 02-07-10 17:32

Hans Paulin (6310) skrev:
> "Alting kommer til dén der venter!"

Er det ikke bedre at rette den til:
"Alting kommer til dén der gør en indsats!"?

Mvh Hauge

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-07-10 17:38

Hauge skrev:

> Er det ikke bedre at rette den til:
> "Alting kommer til dén der gør en indsats!"?

Om det er bedre skal jeg lade være usagt; men det er i hvert fald
rigtigt i så fald at stryge smileyen som du da osse har gjort!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ihjelkeld

Dato : 03-07-10 12:07

> Er der noget hér du ka bruge?
>
> http://kortlink.dk/7wmr

Præcis opdaterede ved disse programmer

Keld

Fra : Per

Dato : 04-07-10 08:04

cykelsmeden wrote:
> [...]
> men fejlen forbliver.
> Hvad kan jeg ellers forsøge, så barnebarnet bliver glad igen

Hej !

Sørg for også at slette "sendte beskeder" de kan fylde rigtig meget -
specielt
hvis der sendes mange MMS´er.

Jeg får også af og til hukommelse fyldt op - godt nok på en Nokia, men jeg
sletter så alle "ikke gemte" meddelelser og så kører den frisk igen i et par
måneder.

MVh. Per