Sten ved bøgeskov
Fra : Bjarke@Escape

Dato : 01-07-10 23:10

Et par venner gik på en sten mellem mærkerne (i renden) ind til bøgeskov.
Ifølge søkortet burde der være 1,9m .Båden stikker 1,7 (Maxi 999), men
mærket fra stenen sidder ca 40 cm oppe på kølen. Dvs at der måske kun er 1,3
meter vand over en sten i indløbet. Og det var vel at mærke 10 cm ovder
normalvand.

Nogen der har hørt tilsvarende ? Kan skrueisen have skubbet en stor sten ind
mellem bøjerne ?

Normal plejer eneste 'udfordring' jo at være snadbanken midt i havnen, men
den er jo noget blødere end sten.

Bjarke

Fra : blueocean

Dato : 02-07-10 01:19

On 2 Jul., 00:10, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> [...]
> mellem bøjerne ?
>
> Normal plejer eneste 'udfordring' jo at være snadbanken midt i havnen, men

Hej Bjarke
Har hørt det fra andre sejlere fra Brøndby, at de hargået på noget,
men ikke præsist hvad, men kan nu kun være omtalte sten.

PS. Kan ikke selv sejle derind mere, stikke 1,95 m, så for os er
Bøgeskov udelukket.

Gert

Fra : HH

Dato : 02-07-10 03:12

Jo, der ligger ganske rigtigt sten her. Kuren er at følge båkelinien
helt nøjagtigt, så kan man komme ind!

Hans-Henrik

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 04-07-10 11:28

Det underlige er bare, at dem der gik på stenen var dernede 2 gang sidste år
uden problemer. I år ramte de en sten. De ringede ind til 'mester' og fik et
råd om hvor de skulle gå. Og ramte så en sten mere. Og så sejlede de
selvfølgelig hjem.

Det var mellem den grønne og røde bøje. Og det synes jeg da er lidt utrygt
at tænke på. Jeg tror ikke min ny-primede køl skal derind i år. Ikke før den
sten er lokaliseret.

Bjarke

Fra : Trine Søe

Dato : 01-09-10 01:57

Vi stikker 1,55 (Maxi Magic) og vi stod på grund i havnen, selvom
havneguiden sagde 2,0 meter. Ydermere gik vi på grund i et kort
øjeblik ved indsejling, da der ligger en del sand i bagbord side for
indadgående til havnen. De lokale har lagt små bolde ud i vandet, men
prøv så vidt muligt at styre så langt til styrbord som muligt.
Indsejlingen er snæver.

Havnen er en af vores yndlings, så jeg håber de får fikset problemet
til næste sæson. Indtil da, vær forsigtig når I sejler til Bøgeskoven.

Sejlerhilsner

Trine

http://www.sejlnet.dk

Fra : Roderiet

Dato : 03-07-10 12:02

hej der hvor ligger bøgeskov ? for en sjællænder er det vist "ude i
skoven" :) mvh Niels F.

Fra : HO

Dato : 03-07-10 14:38

"Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> hej der hvor ligger bøgeskov ? for en sjællænder er det vist "ude
> i skoven" :) mvh Niels F.
hej
måske denne:
http://www.danskehavnelods.dk/#HID=689

mvh
HO

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 04-07-10 11:23

Nej, den ligger så'mænt' på Sjælland. Stevns for at være helt præcis. Troede
alle kendte til denne lille 'skov-perle' med den hyggelige restarant oppe i
skoven. - selvfølgelig forbeholdt mine skibe, da det er en total no-go for
skibe der stikker mere end 1,8. Og øjensynligt nu også et problem for os der
stikker 1,7.

Bjarke

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 04-07-10 11:25

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-10 15:35

På vej hjem fra sommerturen i 2007 ramte vi noget meget, meget hårdt
lige ved 4 m. kurven ud for kalkgrundene - SØ for Bøgeskoven. Lokale
sagde, at der lå flere store sten/kridtblokke, som ikke var afmærkede
i søkortene ...

Båden var på værft i flere måneder efter den "konfrontation" ...

Desværre har jeg mistet de præcise data for positionen, men jeg holder
mig på god afstand. Man skal holde tungen lige i munden og båden lige
i løbet på vej ind og ud af havnen ... Men dér har vi været ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-09-10 12:26

HHej Flemming,

Velkommen hjem fra sommertogtet.

Ja man skal passe på ved kalkgrundene.
Der er stor forskel i korttegningerne for området kun kortet fra 2001
viser en meget kort afstand fra 1,9 punktet, det ligger helt ud til 2
meter kurven og fra to meterkurven og ud til 4 meterkurven er der også
meget kort.
I andre kort er afstanden større.
Kortene fra begyndelsen af 1900 tallet som er grundlag for4 mange
senere kort er ubrugelig.
Kun det opdaterede kort fra 2001-01-01 viser hvor lille afstanden
mellem 4 og 2 meter kurven er. Selv DLS kortene fra 2002 og 2007 (der
er ens) viser større afstandmellem kurverne.

Det er herligt medOpenCpn programmet, på en PC, hvor man kan indlægge
alle kortene og scroole imellem dem for at iagtage forskellene i
korttegningerne som KMS betegner som erfaring.

Mvh/Harding