permanent dæktryksmåler
Fra : Peter Ursin

Dato : 02-07-10 07:47

Hej,

man kan få sådan en lille dæktryksindikator til at skrue på istedet for
støvhætten.
Hvis trykket så falder ift. hvad det var da den blev skruet på så viser den
rødt.
På den måde kan man se om man har tabt luft og det er tid til at pumpe
dækket.
Jeg aner ikke hvad sådan en hedder derfor den lange forklaring

Anyway, spørgsmålet var egentlig om nogle ved hvor disse kan købes henne?
Jeg har prøvet T. Hansen men de kunne ikke hjælpe.

mvh

Peter
Honda VFR800

Fra : C K Hansen

Dato : 02-07-10 08:18

Den 02-07-2010 08:47, Peter Ursin skrev:
> [...]
> Anyway, spørgsmålet var egentlig om nogle ved hvor disse kan købes henne?
> Jeg har prøvet T. Hansen men de kunne ikke hjælpe.

Jeg ved desværre ikke hvor de kan købes men det må være nogle som disse:
http://www.driversedguru.com/product-reviews/car-products/tire-pressure-valve-cap-indicators/
http://redcatindustries.com/tyre_pressure_indicator_installation.htm
mvh
C K Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-10 08:39

> http://redcatindustries.com/tyre_pressure_indicator_installation.htm
> mvh

Klart bedre end ingenting - men så skal man stadig rundt om bilen og se på
alle hjul. Hvor mange gør det i dagligdagen ...

Og punkterer du opdager du det måske ikke før dækket er ødelagt. Det skete
for os 2 gange sidste år

Der fåes også systemet til eftermontering med truksensorer i hvert hjul og
en lille enhed til bilen der viser trykket.
F.eks
http://www.elv.de/Funk-Reifendruck-Kontrollsystem-fuuml%3br-PKW-und-Gespanne/x.aspx/cid_74/detail_10/detail2_25150
<< en af de lidt smartere da den understøttter 7 hjul (4 på bilen,
reservehjulet og 2 på traileren/campingvognen)

Og de er jo nemme at flytte over fra sommer til vinterhjul i modsætning til
dem man monterer fast inde i fælgen

Sådan noget vil jeg gerne have ab fabrik på den næste bil - så man ikke skal
have såden et grim instrument gemt et sted i bilen ...

Fra : Kjeld Holm

Dato : 02-07-10 09:02

http://www.amazon.co.uk/Tyre-Pressure-Guard-Silver/dp/B0038H9PVC/ref=sr_1_fkmr2_2?ie=UTF8&qid=1278057621&sr=8-2-fkmr2

Fra : Kristian Bødker

Dato : 02-07-10 23:14

Peter Ursin skrev:
> [...]
> dækket.
> Jeg aner ikke hvad sådan en hedder derfor den lange forklaring

Hej Peter,

Biltema har dæktryksindikatore til en meget overkommelig pris:

http://www.biltema.dk/da/Sog1/?quicksearchquery=d%C3%A6ktryk

Jeg kan dog ikke sige noget om kvaliteten, men til under 35kr for 2 stk
er det måske et forsøg værd.

--
Kristian Bødker
http://boedkers.net

Fra : Peter Ursin

Dato : 16-07-10 07:34

"Kristian Bødker" <kristian@boedkers.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.biltema.dk/da/Sog1/?quicksearchquery=d%C3%A6ktryk
>
> Jeg kan dog ikke sige noget om kvaliteten, men til under 35kr for 2 stk er

Super, det var lige præcis disse jeg ledte efter. Tak for hjælpen.

mvh
Peter