MS Windows
briani 27239
Win 7 systemafbildning - kan det betale s~
Fra : Erik Greve

Dato : 29-06-10 20:49

I win 7 kan man oprette en systemafbildning - men - den kræver utrolig
megen plads. I mit tilfælde ville den bruge ca. 2/3 af en harddisk på 120
GB.

Hvad er egentlig formålet med den og kan det overhovedet betale sig at
bruge så megen plads til det ?

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-06-10 23:37

Erik Greve skrev:

> I win 7 kan man oprette en systemafbildning
> - men - den kræver utrolig megen plads. I mit
> tilfælde ville den bruge ca. 2/3 af en harddisk
> på 120 GB.

Jeg kender ikke ordet "systemafbildning", men
regner med at det er en kopi af systemet du
snakker om?

> Hvad er egentlig formålet med den og kan det
> overhovedet betale sig at bruge så megen
> plads til det?

Formålet er at kunne gendanne dit system fra
den dag det blev installeret.

Jeg har altid et "Ghost" af alle mine systemer på
min backup, hver gang jeg laver en ny installation.
Det består af styresystemet og de programmer
jeg bruger til daglig, for eksempel Office, mail,
Photoshop og alt det andet.

Går dit system ned, indlæser du din backup,
opdaterer tingene, og du er hurtigt på igen.

Sidste gang min boot-disk døde, var jeg på igen
efter 15 minutter, hvor du eller skulle bruge virkelig
mange timer på installation af OS, programmer og
opdatering.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Erik Greve

Dato : 04-07-10 20:56

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
> efter 15 minutter, hvor du eller skulle bruge virkelig
> mange timer på installation af OS, programmer og

Systemafbildning er faktisk Microsofts eget udtryk, som de bruger i
Kontrolpanel | sikkerhedskopiering /gendannelse.
Og du har ret i at det er ensikkerhedskopi af systemet.
Det, der undrer mig, er, at det skal bruge så utrolig megen plads på
harddisken.

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : emjeppesen

Dato : 04-07-10 22:23

Erik Greve skrev:

>Det, der undrer mig, er, at det skal bruge så utrolig megen plads på
>harddisken.

Hvis han mener WindowsImageBackup, som findes i win7, så fylder det
hos mig 49 GB.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Rado

Dato : 04-07-10 22:41

On Sun, 04 Jul 2010 23:23:14 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Hvis han mener WindowsImageBackup, som findes i win7, så fylder det
>hos mig 49 GB.

Et sådant image burde normalt fylde 50-60% af hvad systemet fylder
(normalt komprimeres sådan et sådant image). Hvis der er andet på
partitionen kan det fylde mere, afhængig af hvor meget af det er
komprimeret i forvejen (f.ex. zip, jpg, mpg og andre multimediafiler)

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-07-10 23:21

Erik Greve skrev:

> Og du har ret i at det er ensikkerhedskopi af
> systemet. Det, der undrer mig, er, at det skal
> bruge så utrolig megen plads på harddisken.

Jamen, er det ikke meningen at det skal ligge
på en helt anden harddisk - og skal kunne bruges
når den oprindelige installation eller harddisk går
død?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Simon

Dato : 05-07-10 11:10

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

Klip
> [...]
> Og du har ret i at det er ensikkerhedskopi af systemet.
> Det, der undrer mig, er, at det skal bruge så utrolig megen plads på

Jeg ville lave en sikkerhedskopi (dvd-skive) af både systemet og private
programmer som jeg selv kan vælge i Vista, men det kunne jeg ikke vælge i
W7. I W7 kunne jeg få lavet en sikk.kopi der fyldte 39 dvd-skiver! Kan det
være en fejl??
Simon