MAC med windows partition
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 30-06-10 09:45

Hej

Jeg har på Apple's hjemmeside set en video der viser hvordan der kan
installeres Windows 7 på en særskilt partition Samtidig viser der 2
programmer der gør det muligt at køre MAC' eget operativsystem sammen
med Windows 2. Parrallels Desktop 4.0 og WM Fusion 2 - men hvad er
forskellen på disse 2 programmer ?

Og hvordan er de i det daglige brug ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-06-10 09:59

Steen Mikkelsen <sfm@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> programmer der gør det muligt at køre MAC' eget operativsystem sammen
> med Windows 2. Parrallels Desktop 4.0 og WM Fusion 2 - men hvad er

den er blå ... de kan ca. det samme .. om man tager det ene eller det
andet kan stort set være ligemeget.

Engang imellem kommer de med en ny version som er hurtigere end den
anden, men efter 3 mdr. er den forskel udlignet igen.

Jeg har valgt VMware pga. deres ry (bare se deres site, hvis der er
nogen der ved noget om virtualisering så er det vmware)

> Og hvordan er de i det daglige brug ?

hvad skal du køre i din windows ?

/thomas

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 30-06-10 12:38

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> Jeg har valgt VMware pga. deres ry (bare se deres site, hvis der er
> nogen der ved noget om virtualisering så er det vmware)

En række småprogrammer :SnagIT, Nero burning, Nokia PC Suite med sync.
til MS Outlook, Program der følger med mit Sony CamCorder. Software til
mit Polar Løbeur.

Fra : Jon

Dato : 30-06-10 14:20

Steen Mikkelsen <sfm@post1.tele.dk> wrote:

> MAC' eget operativsystem

En liten detalj i all vennskapelighet: Computere fra Apple heter "Mac".
Og operativsystemet heter "Mac OS X". "MAC" er derimot en forkortelse
for noe teknisk som har med nettverksadresser å gjøre.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 30-06-10 16:53

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> En liten detalj i all vennskapelighet: Computere fra Apple heter "Mac".
> Og operativsystemet heter "Mac OS X". "MAC" er derimot en forkortelse
> for noe teknisk som har med nettverksadresser å gjøre.

Kære Jon - TAK!

& til Thomas, der hjælper alle de unge mennesker: Ku´ du ikke indflette
dét, Jon siger, i dine svar?

Så kunne vi andre også holde ud at læse med og måske ovenikøbet vedblive
at abonnere på gruppen - selvom den efterhånden er blevet svært læsbar.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-06-10 17:52

> Kære Jon - TAK!
>
> & til Thomas, der hjælper alle de unge mennesker: Ku´ du ikke indflette
> dét, Jon siger, i dine svar?

det er jo lidt svært når jeg svarer _før_ Jon skriver noget ... eller
synes du jeg skal gå tilbage i tiden og rette ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-07-10 02:35

> det er jo lidt svært når jeg svarer _før_ Jon skriver noget ... eller
> synes du jeg skal gå tilbage i tiden og rette ?
>

> /thomas

Næeh - det var nu mest for sjov.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-07-10 07:18

> Næeh - det var nu mest for sjov.

Du burde efterhånden vide at "sjov" og "sarkasme" er svært, for ikke at
sige umuligt, at tyde på skrift, med mindre du krydrer med smiley'er ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-07-10 15:13

> Du burde efterhånden vide at "sjov" og "sarkasme" er svært, for ikke at
> sige umuligt, at tyde på skrift, med mindre du krydrer med smiley'er ...

> /thomas

Citat: "Du burde efterhånden...klip"Citat slut.

Joeh - det kan du nok have ret i, men at jeg efterhånden burde et eller
andet, er jeg ikke helt tilfreds med, for jeg er jo fra den tid, hvor vi
i gruppen kendte hinanden - nogle endda privat - og du er næsten ved at
være med i kliken

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-07-10 15:30

> [...]
> andet, er jeg ikke helt tilfreds med, for jeg er jo fra den tid, hvor vi
> i gruppen kendte hinanden - nogle endda privat - og du er næsten ved at

satans også ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-07-10 16:13

> satans også ;)
>
> /thomas

He, he...point til dig - go´ værkstedshumor og endnu en pind til kliken
))))

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-06-10 17:58

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Kære Jon - TAK!
>
> & til Thomas, der hjælper alle de unge mennesker: Ku´ du ikke indflette
> dét, Jon siger, i dine svar?

Hvorfor nu dét?

> Så kunne vi andre også holde ud at læse med og måske ovenikøbet vedblive
> at abonnere på gruppen - selvom den efterhånden er blevet svært læsbar.

Så må du bare læse mindre og skrive mere

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-06-10 17:57

Steen Mikkelsen <sfm@post1.tele.dk> writes:

> [...]
> programmer der gør det muligt at køre MAC' eget operativsystem sammen
> med Windows 2. Parrallels Desktop 4.0 og WM Fusion 2 - men hvad er

Det første er Boot Camp - du kører Windows direkte på hardwaren.

Det andet er "virtuelle maskiner" - du kører et program under OS X som
"leger" en almindelig PC som du så kan installere Windows på.

Forskellene er små, og hvilken der er bedst afhænger af præcis hvad du
skal bruge den til. Hvis det kun er Word og den slags, er det det
samme, men hvis du gerne vil køre dine PC-spil er det ret vigtigt at
undersøge hvilken der understøtter de ting som PC-spillene skal bruge.

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 30-06-10 21:03

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> [...]
> samme, men hvis du gerne vil køre dine PC-spil er det ret vigtigt at
> undersøge hvilken der understøtter de ting som PC-spillene skal bruge.

det jeg gerne ville kunne er at køre windows 7 samtidigt med at køre OS
X, så der er mulighed for at bruge begge operativsystemer på samme tid
uden at skulle gøre et valg under opstart. men da du beskriver at
Windows 7 kommer til at køre som en virtuelle maskine, gør det så at der
er begrænsninger på hvilke programmer jeg kan afvikle i min windows 7 del ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-06-10 21:29

> [...]

> Windows 7 kommer til at køre som en virtuelle maskine, gør det så at
> der er begrænsninger på hvilke programmer jeg kan afvikle i min

Så er det en virtuel maskine du skal bruge. Med Boot Camp kører du
enten OS X eller Windows, og det er jo ikke det du vil.

Det er min erfaring at begrænsningerne primært går på at det grafikkort
som PC-programmerne "ser" understøtter 3D-grafik dårligt (men fint kører
almindelig grafik). Det er så ved at blive bedre fordi Windows 7 har
det her nye udseende der stiller store krav til 3D-grafikken.

Ellers er det stort set som at køre på en PC med de specifikationer du
har givet den i emuleringsprogrammet. VMware Fusion kan finde ud af at
lave genveje i din OS X som når du klikker på dem, åbner det tilhørende
program inde i din Windows. Det er ret smart.

Jeg har selv været glad for Fusion, men det skyldes primært at vi på
arbejde er gift med vmware. Du kan hente både Fusion, VirtualBox
(gratis) og Parallels og afprøve dem for at se hvilken du bedst kan
lide.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-07-10 11:01

On 2010-06-30 22:28:40 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen said:

> [...]
> arbejde er gift med vmware. Du kan hente både Fusion, VirtualBox
> (gratis) og Parallels og afprøve dem for at se hvilken du bedst kan

Jeg vil lige tilføje: Undgå at aktivere Windows mens der testes.
Windows ser de 3 programmer som 3 forskellige pc'er, og hvis det kun
kan aktiveres én gang, er det bedst at vente.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen