Ridser i iPod Touch
Fra : Steen

Dato : 29-06-10 19:44

Konen kom farende og fortalte ophidset, at hun var kommet til at lave en
ridse i glasset på hendes Touch, med hendes negl. Jeg forsøgte at
forklare, at det kunne man nok ikke gøre med en negl, og prøvede at
"gnide" ridsen væk med med min egen negl. Det satte faktisk endnu et
mærke/ridse i glasset.
Jeg var af den opfattelse, at glasset ikke uden videre kunne ridses med
en negl.
Nogen der har en forklaring på det?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-10 19:49

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> mærke/ridse i glasset.
> Jeg var af den opfattelse, at glasset ikke uden videre kunne ridses med

Du burde ikke kunne ridse glasset med en negl ... jeg har haft min
iPhone i lommen med nøgler og mønter ... den er gledet over et sandet
bord med glasset ned af ... ingen ridser.

Jeg ved ikke om de nye iPod touch har noget coatng over glasset .. det
skulle være eneste anden mulighed.

/thomas

Fra : Steen

Dato : 29-06-10 21:32

In article <1jkv8c5.fskubv1ys0pd2N%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> bord med glasset ned af ... ingen ridser.
>
> Jeg ved ikke om de nye iPod touch har noget coatng over glasset .. det

Det kunne faktisk godt ligne en form for coating, der er skrabet et hul
på. Jeg må lige prøve at dykke længere ned i det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-10 21:34

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det kunne faktisk godt ligne en form for coating, der er skrabet et hul
> på. Jeg må lige prøve at dykke længere ned i det.

hvis det er coating og det kan pilles af med en negl så er det en
fabrikationsfejl og så skal den tilbage til Apple ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 29-06-10 22:58

In article <1jkvdc2.1nic13s1umbnh0N%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvis det er coating og det kan pilles af med en negl så er det en
> fabrikationsfejl og så skal den tilbage til Apple ...
>
> /thomas

Det viste sig rent faktisk, at morlille havde den frækhed at hun havde
sat sådan en screen protector på den...uden at fortælle mig det!
Efter at have siddet med den under en skarp lampe, fik jeg kalorius af -
og skærmen var klar og fin som en barnenumse igen...eller så'n noget

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-10 23:10

> [...]

> siddet med den under en skarp lampe, fik jeg kalorius af - og skærmen var
> klar og fin som en barnenumse igen...eller så'n noget

bingo* :)

/thomas

Fra : Per Jensen

Dato : 30-06-10 09:55

On 29/06/10 20.44, Steen wrote:
<KLIP>

> Jeg var af den opfattelse, at glasset ikke uden videre kunne ridses med
> en negl.
> Nogen der har en forklaring på det?

Hvis en lille sten eller noget andet meget hårdt materiale har sat sig
fast på overfladen og du så skubber rundt med det med din negl, kan du
sagtens ridse den.

Rens glasset med et stykke tape hvis du har mistanke om, at der er noget
på der ridser - Så løfter du det væk, istedet for at ridse skærmen når
du fejer det væk.

// Per.

Fra : Jon

Dato : 30-06-10 14:20

Per Jensen <news@fjerneszapro.dk> wrote:

> Rens glasset med et stykke tape hvis du har mistanke om, at der er noget
> på der ridser - Så løfter du det væk, istedet for at ridse skærmen når
> du fejer det væk.

Hvis du leser resten av tråden, vil du se at risset var i en folie som
var på festet til skjermen, ikke i glasset.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Jensen

Dato : 01-07-10 14:12

On 30/06/10 15.20, Jon wrote:

> Hvis du leser resten av tråden, vil du se at risset var i en folie som
> var på festet til skjermen, ikke i glasset.

Ja det kan jeg se nu. Min news-udbyder var bare bagud, jeg havde ikke
fået indlægget.

// Per.

Fra : Christian Lynbech

Dato : 01-07-10 20:52

Ikke desto mindre har Per ret i at man kan ridse glasset, selvom det
ikke er nemt.

Jeg har præsteret det på min iPhone 3Gs. Det er en meget lille ridse,
jeg tror der har siddet et lille sandkorn da jeg med stor iver ville
pudse glasset. Og nej, jeg har ikke sat noget på, netop fordi jeg fra
min gamle iPod Touch erfarede at glasset er meget stærkere end noget man
kan sætte oven på.

Der er så også kommet nogle få støvkorn ind under glasset. Jeg ved ikke
helt i hvilken forbindelse, muligvis i forbindelse med en flyrejse.

Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)