Idioter smadret min styrlås...
Fra : John Quist

Dato : 28-06-10 10:48

Hej.

Min Bandit 600N fra '98 stod ude på parkeringspladsen foran, hvor jeg
bor. Min nabo så to unge mænd (drenge) stå og rode ved cyklen og da de
ser ham forsvinder de.

De har øjensynligt forsøgt at vride styrlåsen fri, hvilket har
resulteret i, at når jeg sætter nøglen i låsen - ja så kan jeg ikke
dreje nøglen helt om! Når jeg presser nøglen ned i låsen kan jeg
næsten dreje den forbi styrlåsen, men ikke helt. Og jeg er bange for
at brække nøglen, hvis jeg presser for meget mens jeg drejer.

Styrlåsen er dog ikke drejet helt "over", men styret kan drejes nogle
få grader mere end den oprindeligt kunne.

Nogle gode ideer til, hvordan jeg

a) får drejet nøglen, så jeg kan bruge cyklen igen.
b) får genoprettet skaden i styrlåsen

Det ser ud til, at tændlåsen har 2 bolte inde under forlygten,
speedometeret og omdrejningstælleren, der holder den fast. Men jeg
skal have afmonteret forlygten mm. for at komme til den - og jeg er i
tvivl om det overhovedet hjælper noget?!?

Ved I, hvad jeg gør i situationen? (Ud over ikke at glemme den på
parkeringspladsen men køre den ind i skuret hver aften...)

Kh. John Quist

Fra : oz3bto

Dato : 28-06-10 18:14

"John Quist" <john.bandit600@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

--------------------------------------

Har du prøvet at rykke lidt på styret så den går imod styrlåsen menes du
drejer nøglen ?

Det virkede ihvertfald på min gamle yamaha 4g da nogen tumper havde forsøgt
på at nakke den ... Tænkte at det måske var lavet lidt på samme måde på en
MC

Fra : John Quist

Dato : 28-06-10 15:02

> Har du pr vet at rykke lidt p styret s den g r imod styrl sen menes du
> drejer n glen ?
>
> Det virkede ihvertfald p min gamle yamaha 4g  da nogen tumper havde fors gt
> p at nakke den ... T nkte at det m ske var lavet lidt p samme m de p en
> MC

Prøvede dit forslag - delvist med held. Jeg kan nu dreje styret men
nøglen sad fast i tændingen. Jeg tog forlygten af og med hjælp fra min
nabo, der havde en speciel torx-bit med hul i kunne jeg få tændingen
skruet af. Han mener desuden, at jeg kan få nøgle + indmad med over i
en ny tænding. Så jeg må ned til Århus Scooter (Eller Brdr. Sejer) i
morgen og hører, om de har én på lager.

Tak for hjælpen i hvert fald...

Kh. John
Århus

Fra : N/A

Dato : 05-07-10 23:53

Fra : N/A

Dato : 05-07-10 23:53

Fra : John Quist

Dato : 28-06-10 23:11

Er der i øvrigt nogen, der ved, om jeg i nærheden af Århus kan købe en
uoriginal styrlås? Det skulle være halvpris - men jeg er så i tvivl om
indmaden kan komme med over fra den gamle - eller jeg så må vende mig
til at have 2 nøgler.

Kh. John Quist
Århus

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-06-10 17:26

John Quist formulerede tirsdag:
> [...]
> uoriginal styrlås? Det skulle være halvpris - men jeg er så i tvivl om
> indmaden kan komme med over fra den gamle - eller jeg så må vende mig

Hvis du ikke kan få cylinderen med over, kan det være at du kan omkode
den nye cylinder så den passer til din gamle nøgle.
Nu har jeg ikke prøvet med noget 2hjulet, men min Golf har fået nye
låse overalt, men jeg har omkodet alle cylindre så de passer til
den samme nøgle.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-06-10 19:20

John Quist skrev:
> [...]
> uoriginal styrlås? Det skulle være halvpris - men jeg er så i tvivl om
> indmaden kan komme med over fra den gamle - eller jeg så må vende mig

Har netop fået skiftet min styrlås (Bandit 600 '99) pga. slid, til en
uoriginal. Det var ganske rigtigt ca. halv pris af den originale (kom
svjh af med ca. 1500,-)

Jeg må leve med to nøgler. Jeg bøvlede kun med det, de første to gange
jeg skulle tanke ;-P

ScooterBo

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-06-10 19:24

> [...]
> uoriginal styrlås? Det skulle være halvpris - men jeg er så i tvivl om
> indmaden kan komme med over fra den gamle - eller jeg så må vende mig

Du kan finde en i MC-Nøglen, og der er flere forhandlere i Århusområdet.

Katalog:
http://viewer.zmags.com/publication/f84aa7ab#/f84aa7ab/500

For mig ser det umiddelbart ud til at det er varenummer 171207 til 333
kr. du skal have. Kig evt. lige efter om det er det samme stik der
sidder på din.

Forhandlerliste:
http://www.maxmc.dk/forhandleremc.htm#jylland

Mvh. Martin

Fra : N/A

Dato : 29-06-10 19:20

Fra : John Quist

Dato : 05-07-10 13:03

> For mig ser det umiddelbart ud til at det er varenummer 171207 til 333
> kr. du skal have. Kig evt. lige efter om det er det samme stik der
> [...]

Hej Martin.

Det var netop 171207 der blev bestilt (efter de i Århus Scooter) havde
bestilt en forkert Nå - det gik nu meget hurtigt med at få den nye
og rigtige hjem! Var ellers begyndt at ryste noget i bukserne, for da
jeg klippede stikket af den gamle lås og forandt de 6 ledninger efter
forskriften i Haynes Manual når nøglen stod på ON - ja så kunne jeg
godt aktivere selvstateren, men der kom tydeligvis ingen strøm til
tændrørene (brugte ellers al strøm på batteriet i forsøget Men da
låsen kom på spandt cyklen igen som en mis

Problemet er NU, at i forsøget på at dreje styrlåsen op har
røvbananerne lagt så mange kræfter i, at de har vredet styret!
Spassere!!!

Hvor køber jeg styr originale som uoriginale? Har kigget på louis.de
og mandp.com og synes ikke jeg kan finde originalstyret. Kan nogen
hjælpe?

Ellers tak for alle rådene - de læses med glæde!

Kh. John

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-07-10 23:53

> [...]
> Hvor køber jeg styr originale som uoriginale? Har kigget på louis.de
> og mandp.com og synes ikke jeg kan finde originalstyret. Kan nogen

De har jo også styr i MC-Nøglen:
http://viewer.zmags.com/publication/f84aa7ab#/f84aa7ab/718

Spørgsmålet er så bare om der er en der matcher dit originale. Jeg kunne
ikke lige blive klogere på hvilket styr der sidder på den originalt
efter et par søgninger på google, men måske kunne du afmåle dit (og
kompensere for at det er bøjet lidt)? Der står i kataloget hvordan det
skal måles.

Jeg vil nok gætte på at enten 111001 eller 111009 passer bedst.

Mvh. Martin