Slette flere filer?
Fra : Hans Henrik Viggo Ha~

Dato : 28-06-10 20:55

Iflg. hjælpefilerne sletter man filer ved at 'slæbe' dem til papirkurven
- men der oplyses (tilsyneladende?) intet om, hvorledes man sletter
'mange' filer ad gangen - hvilket der vel må være en mulighed for?

Jeg har også besvær med at markere flere 'sammenhængende' filer (fx.
fotos) i samme mappe: Iflg. hjælpefilerne skulle fremgangsmåden være at
markere første fil, holde skiftetasten nede og markere sidste fil - men
dette fører tilsyneladende kun til markering af første OG sidste fil!??

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-06-10 21:16

Hans Henrik Viggo Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

> Iflg. hjælpefilerne sletter man filer ved at 'slæbe' dem til papirkurven
> - men der oplyses (tilsyneladende?) intet om, hvorledes man sletter
> 'mange' filer ad gangen - hvilket der vel må være en mulighed for?

cmd (æble) + Backspace smider de markede filer i papirkurven.

> [...]
> markere første fil, holde skiftetasten nede og markere sidste fil - men
> dette fører tilsyneladende kun til markering af første OG sidste fil!??

Det trick virker i "list view" .. i icon view kan du bare markede dem
med musen (klik+træk hen over dem)

/thomas

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 28-06-10 22:03

wrote:

> [...]
'sl¿be' dem til papirkurven
hvorledes man sletter
v¿re en mulighed for?

> cmd (¿ble) + Backspace smider de markede filer
i papirkurven.

'sammenh¿ngende' filer (fx.
skulle fremgangsmåden v¿re at
markere sidste fil - men
af f¸rste OG sidste fil!??

> Det trick virker i "list view" .. i icon view
kan du bare markede dem
> med musen (klik+tr¿k hen over dem)
>
> /thomas

Mange tak! :)

(Jeg var ellers ret imponeret over hj¿lpefilernes
fremskridt i de seneste 14 år - men der *er*
altså alligevel gr¿nser!(?))

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-06-10 22:05

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

> 'slæbe' dem til papirkurven
> hvorledes man sletter
> være en mulighed for?

> i papirkurven.

> 'sammenhængende' filer (fx.
> skulle fremgangsmåden være at
> markere sidste fil - men
> af første OG sidste fil!??

> kan du bare markede dem

> Mange tak! :)
>
> (Jeg var ellers ret imponeret over hjælpefilernes
> fremskridt i de seneste 14 år - men der *er*
> altså alligevel grænser!(?))

jeg ved ikke hvad du er vandt til .. men sådan virker det jo på alle
OS'er ?

/thomas

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 28-06-10 23:13

wrote:

> jeg ved ikke hvad du er vandt til .. men sådan
virker det jo på alle
> OS'er ?
>
> /thomas

Måske - men fx. de supplerende oplysninger, du
netop gav, kunne da v¿re ganske rare at kende!

Hans