iOS4
Fra : Steen

Dato : 27-06-10 17:16

Efter at have været lidt udenbys et par dage, blev det så min tur til at
opdatere iPhonen. Desværre havde jeg ikke lavet nogen ny backup af fx
Fillpro - for alle indstillinger blev nulstillet, og enkelte apps
forsvandt vist også.
Multitasking - det skulle da vist være det store buzzword, og hvordan
skal det så aktiveres?
Jeg kunne godt tænke mig at have Mail kørende i baggrunden.

Ud over at man nu kan lave mapper med fx alle sine sports-apps, lave sin
egen baggrund, så har jeg ikke hittet nogle større revolutionerende
påfund i iOS4.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-10 17:18

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> skal det så aktiveres?
> Jeg kunne godt tænke mig at have Mail kørende i baggrunden.

mail kører i baggrunden allerede. Hvilken telefon er det du har ?

1: multitaskting virker kun på 3GS og nyere
2: det er kun visse specifikke ting der kan køre i baggrunden
3: App's skal være opdateret/skrevet til at udnytte de nye funktioner.

> Ud over at man nu kan lave mapper med fx alle sine sports-apps, lave sin
> egen baggrund, så har jeg ikke hittet nogle større revolutionerende
> påfund i iOS4.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-06-10 18:16

> mail kører i baggrunden allerede. Hvilken telefon er det du har ?

Man skal huske at bede om at få beskeder i indstilinger, ellers sker der
ikke noget (så vidt jeg kans e).

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-10 18:31

> Man skal huske at bede om at få beskeder i indstilinger, ellers sker der
> ikke noget (så vidt jeg kans e).

.... og du skal køre enten push eller hente mail i bestemte intervaller

/thomas

Fra : Steen

Dato : 27-06-10 20:28

In article <1jkrc3i.1u8zf9sz49aw4N%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> mail kører i baggrunden allerede. Hvilken telefon er det du har ?
>
> 1: multitaskting virker kun på 3GS og nyere

Okay, så er det derfor - jeg har en 3G

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-07-10 23:42

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

Laver din iPhone ikke automatisk backup, hver gang du slutter den til
iTunes? Det er ikke snarere fordi, du har opgraderet FillPro uden at
gemme data først?

> Okay, så er det derfor - jeg har en 3G

Hvordan kan du så lave din egen baggrund, som du skriver i dit første
indlæg?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 09-07-10 10:54

In article <1jkz7wq.1d7ipi86q8acN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Laver din iPhone ikke automatisk backup, hver gang du slutter den til
> iTunes? Det er ikke snarere fordi, du har opgraderet FillPro uden at
> gemme data først?

Jo, det er lige dér det gik galt.
Men udover alle data røg i FillPro, så blev andre indstillinger
nulstillet (mailserver, usenetserver etc.)

> Hvordan kan du så lave din egen baggrund, som du skriver i dit første
> indlæg?

Jeg har ikke en baggrund på skrivebordet, det er kun ved start jeg har
fået en ny "baggrund"

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-10 21:04

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jo, det er lige dér det gik galt.
> Men udover alle data røg i FillPro, så blev andre indstillinger
> nulstillet (mailserver, usenetserver etc.)

Jeg læste engang, at man skal passe på med at opdatere programmer
direkte på iPhone. Det nye program kan nemlig finde på at slette ens
data. Det gælder selvfølgelig kun de programmer, hvor man gemmer en form
for data. Hvis det er et program, hvor man gemmer data, skal man først
slutte iPhone til iTunes og lade den lave automatisk backup. Derefter
kan man hente den nye version af programmet og så synkronisere iPhone.
Så lægges den nye version af programmet over på iPhone, og man bevarer
sine data.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 21:08

> [...]
> kan man hente den nye version af programmet og så synkronisere iPhone.
> Så lægges den nye version af programmet over på iPhone, og man bevarer

Det kommer også an på om uvikleren har været klog eller doven da han
skrev hvordan programmet gemmer "userdata"

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-10 21:16

> Det kommer også an på om uvikleren har været klog eller doven da han
> skrev hvordan programmet gemmer "userdata"

Sikkert. Jeg tror, jeg læste det i vejledningen til et specifikt
program, og det kan såmænd godt være FillPro, som vi taler om her. Siden
har jeg gjort sådan for en sikkerheds skyld. Det er jo ikke den store
gene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Knudsen

Dato : 27-06-10 11:35

On Jun 27, 6:15 pm, Steen <ist...@gmail.com> wrote:

> Ud over at man nu kan lave mapper med fx alle sine sports-apps, lave sin
> egen baggrund, s har jeg ikke hittet nogle st rre revolutionerende
> p fund i iOS4.

Du har ikke nævnt "threaded email". Det er selvfølgelig heller ikke
revolutionerende, men hold da fast hvor er det dejligt, at det endelig
kom!

Jeg kan til gengæld komme på en meget irriterende ting ved iOS4: På
min 3G kører det helt ad helvede til. Mange apps er nu urimeligt
langsomme; f.eks. tager det cirka 10-15 sekunder fra jeg trykker på
Maps, til jeg kan begynde at panorere rundt.

Godt, at jeg har skrevet mig op til en iPhone 4!

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-10 18:40

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> langsomme; f.eks. tager det cirka 10-15 sekunder fra jeg trykker på
> Maps, til jeg kan begynde at panorere rundt.

jeg havde samme problem med langsomme apps ... men det blev bedre efter
jeg bed i det sure æble og lavedde en restore _uden_ at gøre backup'en
ind ... men bare starte forfra.

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 27-06-10 11:49

On Jun 27, 7:40 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> jeg havde samme problem med langsomme apps ... men det blev bedre efter
> jeg bed i det sure ble og lavedde en restore _uden_ at g re backup'en
> ind ... men bare starte forfra.

Det var faktisk sådan, jeg gjorde. Jeg fik en fejlmeddelelse, da jeg
forsøgte at opdatere, så jeg besluttede mig for bare at starte på en
frisk.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-10 18:52

> [...]

> Det var faktisk sådan, jeg gjorde. Jeg fik en fejlmeddelelse, da jeg
> forsøgte at opdatere, så jeg besluttede mig for bare at starte på en

ok.. det er mystisk .. men iOS gør underlige ting på ældre hardware ...

Med disser performance problemer + det bøvler der er med antenne tror
jeg ikke der går lang tid før der kommer en 4.0.1 update ..

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 27-06-10 22:12

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Med disser performance problemer + det bøvler der er med antenne tror
> jeg ikke der går lang tid før der kommer en 4.0.1 update ..

Den skulle da være kommet idag, ikke ?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-06-10 01:07

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Den skulle da være kommet idag, ikke ?

siger hvem ?

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 27-06-10 11:57

On Jun 27, 7:52 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Med disser performance problemer + det b vler der er med antenne tror
> jeg ikke der g r lang tid f r der kommer en 4.0.1 update ..

Jeg krydser fingre. Der er rygter om, at det kan blive så tidligt som
i morgen.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-10 19:01

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Jeg krydser fingre. Der er rygter om, at det kan blive så tidligt som
> i morgen.

Steve har åbenbart selv skrevet at vi skal "stay tuned" så ... :)

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 27-06-10 15:34

On Jun 27, 11:12 pm, "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISA...@hotmail.com>
wrote:

> Den skulle da v re kommet idag, ikke ?

Hvad mener du med, at "den skulle" være kommet i dag? Apple har (med
mindre jeg har været meget uopmærksom) ikke annonceret noget endnu.

--
Michael Knudsen

Fra : -=JF=-

Dato : 29-06-10 16:35

On 06/27/2010 23:33:45:120 Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Hvad mener du med, at "den skulle" være kommet i dag? Apple har (med
> mindre jeg har været meget uopmærksom) ikke annonceret noget endnu.

På apple.dk har jeg sagt ja tak til at få at vide når iOS4 bliver frigivet
i DK... Jeg venter stadig på at få besked, men til gengæld har jeg kørt
på iOS4 siden fredag

Mvh John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-10 17:29

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> På apple.dk har jeg sagt ja tak til at få at vide når iOS4 bliver frigivet
> i DK... Jeg venter stadig på at få besked, men til gengæld har jeg kørt
> på iOS4 siden fredag

mon ikke det er vedr. _iPhone_ 4 .. ?

/thomas

Fra : -=JF=-