God MC til dårlige veje- Hvilken?
Fra : oz3bto

Dato : 27-06-10 21:08

Er flyttet til Norge og kune efterhånden godt bruge en MC til sommerbrug da
disse er meget billige at have heroppe

Men vejene heroppe er utroligt dårlige og med nogen halvstore buler og
huller hist og pist.. Hvilke MCer ville egne sig til sådanne veje med 2 styk
på ryggen .. 100+80 kg

Har prøvet chefens Honda VF 1000f som egentlig gør det ret godt mht til at
trække konen og jeg ..Men den dur bestemt ikke til vejene heroppe

Har selv kikket lidt på denne type
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=23007280 men hvordan serdet
ud med 2 på sådan en ?

Skal jævnligt køre en tur på 300km hver vej.. En ikke altfor god vej på
visse strekninger en del hårnåle sving og en masse stigninger

Erik

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 27-06-10 22:05

Den 27-06-2010 22:07, oz3bto skrev:
> [...]
>

> Skal jævnligt køre en tur på 300km hver vej.. En ikke altfor god vej på
> visse strekninger en del hårnåle sving og en masse stigninger

Jeg tvivler på at KTM`en er egnet til 2 personer, på en tur der er
længere en 3-5 km

Hvad med
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=22544065
eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=22564614
eller måske
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=23083901

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : oz3bto

Dato : 28-06-10 00:43

Hvad med en person så ?

Fra : Christian Bøge Mikke~

Dato : 27-06-10 22:42

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Skal jævnligt køre en tur på 300km hver vej.. En ikke altfor god vej på
> visse strekninger en del hårnåle sving og en masse stigninger

Lyder da som et job for en BMW R 1200 .. eller måske en Suzuki V-Strom.. =)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-06-10 22:56

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Skal jævnligt køre en tur på 300km hver vej.. En ikke altfor god vej på
> visse strekninger en del hårnåle sving og en masse stigninger

Hej.

Der ville jeg anbefale

BMW R 1100GS / BMW R1150GS / Honda Varadero XL1000 / Suzuki DL 1000 V-Strom
/ Yamaha TDM 900

Jeg vil nok ikke gå ned på mindre ccm en de cykler, ikke så meget på grund
af heste men mere af hensyn til moment, der er faktisk mange cykler hvor
180kg er tæt på maks tilladte last ! og som du selv er inde på så er
deres/jeres veje ikke altid helt vandrette

--
Mvh.
Dennis Pedersen

Fra : oz3bto

Dato : 28-06-10 00:48

Abselut ikke vandrette .. nermere lodrette :p (10% de sidste 1½km hjem)

Også er vejene fuld af humpler og buler

Ender med at konen må have lett MC lappen også en 125ccm så hun selv kan
køre også snupper jeg KTMen :P

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 28-06-10 04:48

Den 28-06-2010 01:48, oz3bto skrev:
> [...]
>
> Også er vejene fuld af humpler og buler
>
> Ender med at konen må have lett MC lappen også en 125ccm så hun selv kan

Bemærk at serviceintervallerne ofte er ret korte for KTM.
Hilsen Matthias

Fra : oz3bto

Dato : 28-06-10 16:40

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærk at serviceintervallerne ofte er ret korte for KTM.
> Hilsen Matthias

Det skal nu nok gå .. De sidste 15 år har jeg selv sørget for service på
div. køretøjer vi har haft bla en hulens masse 2 taktere

Fra : oz3bto

Dato : 28-06-10 00:43

Kan se der kom en del svar .. Har ikke lige kikket på cyklerne endnu men
max prisen ligger altså på omkring 50Kkr.. Men MCher er vist lidt billigere
heroppe efter hvad jeg har fundet ud af

Fra : J

Dato : 29-06-10 14:12

> [...]
>

> Skal jævnligt køre en tur på 300km hver vej.. En ikke altfor god vej på
> visse strekninger en del hårnåle sving og en masse stigninger

BMW R1200GS er et hit i østrig

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 29-06-10 15:54

oz3bto wrote:
> Er flyttet til Norge og kune efterhånden godt bruge en MC til
> sommerbrug da disse er meget billige at have heroppe

Du skal da ha dig en Bonnevcille fra 60'
erne. Perfekt til dit brug, og sjov tillige

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Casper

Dato : 29-06-10 14:49

On Jun 27, 10:07 pm, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Har selv kikket lidt p denne typehttp://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=23007280men hvordan serdet
> ud med 2 p s dan en ?

Jeg kørte for et par år siden med en ældre herre i Frankrig (gennem
Triumph), som var på en Bonneville, med konen bag på... nu er jeg ikke
en af de langsommme, men jeg havde problemer med at følge ham i
Alperne....

Da Tim Cullis started med at køre i Morocco for 30år siden var det på
en thruxton eller bsa (kan ikke lige huske).

Det er ikke altid værktøjet, men måden man bruger det på, og om man
ved hvordan man skal bruge det.

GS(A), KTM Adv. (måske ikke så sjov for den der sidder bagpå), og
andre af samme vil virke fint. Hvis det ikke var pga. den der med
passaseren, så ville jeg personligt nok kigge på en KTM 690 Enduro
dims (vildt sjovt), eller vis man er modig en KTM 950/990 Enduro (hvis
de da kan findes). Ellers hvis man har for mange penge en HP2e (som
sjældent kan findes).

Casper

Fra : Anders Majland

Dato : 29-06-10 23:24

> eller vis man er modig en KTM 950/990 Enduro (hvis
> de da kan findes).

Hvorfor mener du den kræver mod ?
(Ja hvis materiellet skal udnyttes til grænsen, men hvorfor ellers )

Jeg har flere gange afslået en prøvetur - fordi så vil jeg sikkert ikke
kunne nøjes med mit gamle pakæsel

Men honda transalp / africa twin og yamaha xtz750 super tenere er heller
ikke nævnt i tråden endnu. Begge burde kunne findes indenfor budgettet (og
der er masser af "tosser" på fjeldene der også kører dem til grænsen - min
lygtebeskytter er lavet af en nordmand der krøllede sin super tenere sidste
år)

/A

Fra : Kim Hansen

Dato : 30-06-10 12:46

Hej.

Jeg har en Vstrom 650 som sagtens kan gå med to personer.
Har også en Freewind, som er kanon til en person, men lige lille nok
til to.
Men vstrom'en kan godt anbefales til de dårlige veje.

Mvh Kim

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-07-10 08:07

Kim Hansen skrev den 30 jun 2010 i

> [...]
> til to.
> Men vstrom'en kan godt anbefales til de dårlige veje.

Hørt! Ikke kun "kan gå" men fortrinligt.
Telttur Tjekkiet rundt - 2 personer og fuld oppakning incl. bord og
stole, kogegrej mm - no problem for Veeén

Den store V-strom kritiseres for sin større vægt og mindre duelighed
ved by- og snæverkørsel, trækker ikke rent ved lave omdrejninger som
650´leren.

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-07-10 08:24

Arne Lorenzen skrev den 02 jul 2010 i

> Hørt! Ikke kun "kan gå" men fortrinligt.
> Telttur Tjekkiet rundt - 2 personer og fuld oppakning incl. bord og
> stole, kogegrej mm - no problem for Veeén

Hov - glemte lige det væsentligste (for fruen) : Bagsædekomforten på
DL650 er i top.

Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-10 09:25

> Den store V-strom kritiseres for sin større vægt og mindre duelighed
> ved by- og snæverkørsel, trækker ikke rent ved lave omdrejninger som
> 650´leren.

Og så er den ikke let at finde med ABS ...

Og med norske bødetakster rækker 650'eren sikkert rigeligt

Fra : oz3bto

Dato : 02-07-10 11:28

> Og så er den ikke let at finde med ABS ...
>
> Og med norske bødetakster rækker 650'eren sikkert rigeligt

'
Lader til at det bliver KTMen jeg havde kik på .. Også en lind mindre til
konen ... En DT175 ... Max hastigheden på de lange ture er knapt 100kmt =
2000+ i bøde :P