Ferieplaner - Hvad skal i?
Fra : LasseNC

Dato : 27-06-10 06:54

Andre som har planer for ferien på motorcykel? Selv drager jeg og min
far mod Hamborg d. 9 Juli med biltoget.

Vi har lagt en masse waypoints ud i Østrig og Italien, så kan vi holde
os mobile, alt efter hvordan vejret er.
Så var tanken at man hver dag til frokost lige aftalte hvor man gerne
ville overnatte og så booke campingplads, så er der noget at køre
efter der.

Hvordan gør i andre?

Hvor skal i hen?

Forslag til POIs i Alperne, Dolomitterne, Schweiz og måske lidt af
Slovenien?

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 27-06-10 15:25

Hej Lasse.
Jeg gør som du, nemlig tager Autozug fra Hamburg;Altona - og til Bolzano i
NordItalien.
En tur jeg har taget før, og det er altså (for mig) fedt at stå op om
morgenen, spise morgenmad, og så ellers blive "sat af" for fødderne af
Dolomitterne. Jeg gider ikke motorvejen gennem Tyskland, men ved, at det er
et "religions spørgsmål" - Mine ture går med udgangspunkt fra byen Stia i
det sydlige Toscana, og her har jeg lagt en del udflugter ud fra.
Det er jo et glimrende vin-distrikt, så der skal ikke køres om aftenerne
Håber at du får en rigtig god ferie i det sydlige.
Med venlig hilsen
John Senius-Jørgensen
Hoda CBR 1K

Fra : Simon

Dato : 27-06-10 20:10

> Hvor skal i hen?

En uge i det sydlige Sverige midt i august, afslutter med banedag på
Sturup. :)
Tager formentlig færge til Varberg (evt. Goteborg) derover, og broerne hjemad.

Som Lasse; vil gerne ha input hvis nogen kommer til at tænke på noget, jeg
bør vide i den sammenhæng. tak..

--
Simon, Århus
ER-6n '07

Fra : Knud Dam

Dato : 27-06-10 20:23

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor skal i hen?

Pernille og jeg planlægger at køre til Barcelona. Derfra tværs over Spanien
til Porto og nordpå igen. Vi bestiller ikke overnatninger hjemmefra; men
stopper hvor det passer....

; - )

KD

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-06-10 20:38

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> Hvordan gør i andre?
>
> Hvor skal i hen?
>
> Forslag til POIs i Alperne, Dolomitterne, Schweiz og måske lidt af

Jeg har i 2008 kørt til Østrig med en kammerat, i 2009 prøvede vi så toget.
I år tager vi toget igen, det var nemlig rart nok ikke at spilde så meget
tid på selv at køre derned, og prisen er den samme.. Så tog bliver det.. så
kan man også snakke sammen, hvilket jo er rart nok

I år bliver vi så 3, og det gør togturen endnu billigere per mand. Hurra :)

Vi er ikke helt sikre på hvor vi vil af, men nok omkring Bolzano, ligesom
sidst.

Vi gider ikke camping, udstyret fylder for meget, komforten er ikke så god,
man har sit eget bad og wc, og det er dødens pølse at campere hvis det er
regnvejr.. Hold kæft vi er magelige, men nu koster det altså ikke så meget
at overnatte i gästhof eller hotel i Østrig
Vi plejer at booke 3 overnatninger første sted, og så bruger vi gerne et par
dage på at komme hjem, ved at køre på landeveje, holde ind interessante
steder og finde overnatning, og så udforske områder.. Men vi ved ikke helt
om vi bare tager en hel uge samme sted, og så tager toget hjem igen.. hmm ja
det må vi finde ud af i morgen, den sidste skal lige have godkendt ferien,
så booker vi toget :)

Vi har planlagt at skulle se DEN ÆGTE ØRNEBORG, den fra Where Eagles Dare
filmen med Clint Eastwood, ikke den der som vi så sidst vi var dernede.. :D
Der er også en bjergrutschebane, hvor man kører i en lille vogn (som har en
bremse) som kører på 2 rør der kører ned over en bjergside.. Det skulle være
ret fedt.. Den har vi skulle se de sidste par år, men der er dukket nogle
andre ting op som var lige så interessante :)

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-10 05:37

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i meddelelsen

> "LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen

Vi køre til Bibione med søn og svigerdattter.
De køre i bil og Heidi og mig på hver sin mc.
Vi tager hovedvejen derned og bruger 3 dage
hver vej. Har en gang på vej hjem fra Italien
taget hovedvejen, det var en utrolig smuk oplevelse.
Hygge PD CBR1100t
Heidi's CB500

Fra : Anders Majland

Dato : 28-06-10 10:36

> Der er også en bjergrutschebane, hvor man kører i en lille vogn (som har
> en bremse) som kører på 2 rør der kører ned over en bjergside.. Det skulle
> være ret fedt..

Det er det også - mens som stor knægt fik jeg respekt for sådan en i norge.
Jeg troede kun bremsen var for tøsedrenge... Det var den ikke - for jeg røg
af banen og blev noget forslået af rulle farten af på fjeldet ....

/A

Fra : Pein

Dato : 28-06-10 08:04

On 27 Jun., 14:53, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Så var tanken at man hver dag til frokost lige aftalte hvor man gerne
> ville overnatte og så booke campingplads, så er der noget at køre

Hvis vi kører på mc ferie kører vi selv hele vejen.

> Hvor skal i hen?

Efter en god tur sidste år (Schweiz og Frankrig), bliver det i år med
udgangspunkt i vores lille Midtjyske paradis. Så tager vi nogle små
ture rundt i landet til nogle af de steder vi ikke får set nok.
Jeg er på det nærmeste blevet hygge-landmand, og vi har ikke lige
fundet nogen til at passe dyrene i år, så vi skal ikke for langt væk.

> Forslag til POIs i Alperne, Dolomitterne, Schweiz og måske lidt af
> Slovenien?

I Schweiz skal man da i hvert fald sørge for at få nydt de store
pasveje. Furka, Grimsel, Simplon og den slags. Matterhorn og den
nærmeste by Zermatt bør man imho også se mindst een gang, men det
tager lidt tid, for det er ind og ud igen ad samme vej helt oppe fra
byen Visp.
En enkelt slugt, f.eks. Areslugten, kan man jo også lige tage med.

Dolomitterne - well, omkring Sella ligger der mange fede veje og
udsigter ret tæt sammen. Not to be missed. Længere mod øst ser der
også fint ud på kortet, men man går imho ikke glip af noget ved at
springe den del af Dolomitterne over. Tre croci eller hvad de nu
hedder, er f.eks. ikke flottere end så meget andet andervejs.
Men hele området er hammer lækkert.
--
Mvh. Niels

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-06-10 22:03

> Andre som har planer for ferien på motorcykel? Selv drager jeg og min
> far mod Hamborg d. 9 Juli med biltoget.

Ja, jeg kunne da nok finde på at køre til Jylland (bor på Sjælland).. Så
ikke noget med at kalde mig bæltskrækker.

Jeg synes at jeg er mørbanket nok efter 2 timers motorvejskørsel på
ryggen af motorcyklen til at jeg tør overveje at køre helt til sydeuropa
på den.

Mvh. Martin

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-07-10 08:15

LasseNC skrev den 27 jun 2010 i

> Hvor skal i hen?

Til Tjekkiet igen, denne gang rundt langs grænsen startende ved
Marchhäuser overgangen. Overnatning hvor det nu passer sig, næste dags
nærmere rute aftales efterhånden

> Forslag til POIs i Alperne, Dolomitterne, Schweiz og måske lidt af
> Slovenien?

Se her:
http://www.gps-data-team.com/
Formedelst et mindre gebyr for man fuld adgang, og der er masser at
komme efter.

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : FLS

Dato : 05-07-10 05:47

> [...]
>
> Hvordan gør i andre?
>
> Hvor skal i hen?
>
> Forslag til POIs i Alperne, Dolomitterne, Schweiz og måske lidt af

Hej Lasse,
Vi hopper også på toget i Hamborg og står af i Narbonne.
Derefter går den på tværs af Pyrenæerne til San Sebastian.
Videre hen langs kysten rundt om Spaniens "skulder" ned til Portugal,
hvor vi fortsætter sydover langs kysten til Lisabon.
Derfra ind i landet tilbage ind i Spanien til Cadiz og gode venner.
Til sidst tilbage via Madrid og Barcelona til Narbonne og toget til
Hamborg.

Vi har sat 7 uger af til oplevelsen - og glæder os!

Venligst - Flemming
FZS 600

Fra : MartinK

Dato : 06-07-10 23:13

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev
>Selv drager jeg og min far mod Hamborg d. 9 Juli med biltoget.

Går der biltog til Hamborg fra København?
Eller tager du biltoget nordpå til Hamborg?

> Hvordan gør i andre?

Jeg skal nibse tomater i haven og drømme om mc ferier.

Knudse.