asp og mySQL
Fra : Niels Hansen

Dato : 05-08-01 21:43

Et hurtigt spørgsmål.
Er der nogen der ved om ASP og mySQL er kompatibelt?
tak.
vh
Niels Hansen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 05-08-01 21:51

> Et hurtigt spørgsmål.
> Er der nogen der ved om ASP og mySQL er kompatibelt?
> tak.
> vh
> Niels Hansen

Hurtigt spørgssmål - hurtigt svar.

Det er det.

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-08-01 07:01

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in news:3B6DB1B0.DB493947@tv.dk:

> Hurtigt spørgssmål - hurtigt svar.
>
> Det er det.

:) ... og lidt mere uddybet: du skal bruge en mySQL-ODBC driver. Den kan du
hente på mysql.com

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

Fra : Claus O

Dato : 06-08-01 08:52

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote

> Hurtigt spørgssmål - hurtigt svar.

Nogle gange måske I samme fart som _din_ access til us servere?

Der findes da meget sql der kan køres på access og ikke på MySQL!
Claus

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-08-01 10:10

> Der findes da meget sql der kan køres på access og ikke på MySQL!
> Claus

øhhh... ja... det er bare ikke det han spørger om.

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Claus O

Dato : 06-08-01 13:46

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote

> øhhh... ja... det er bare ikke det han spørger om.

Hvorfor læser vi to _altid_ tingene forskelligt?
Når det skal være kompabibelt skal det vel kunne
læses begge steder? - eller....
Claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-01 14:12

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote

> Hvorfor læser vi to _altid_ tingene forskelligt?
> Når det skal være kompabibelt skal det vel kunne
> læses begge steder? - eller....

Det er ikke det kompatibel betyder
Det er ikke ASP der sætter begrænsningerne i dette tilfælde - det er brugen
af SQL/ADO

ASP er kompatibelt med fx MS SQL, men SQL kode skrevet til brug på MS SQL er
ikke kompatibel med kode skrevet til MS Access - og ligeledes vil SQL kode
skrevet til MS Access skulle omskrives for at virke mod en MySQL database

Ligeledes skal man lave nogle andre krumspring for at få fat i fx Oracle
eller Exchange for den sags skyld - men ASP vil stadig være kompatibelt med
de nævnte produkter

ASP og MySQL går fint i spænd med hinanden for at gøre det kort

PS: Det kan være at jeg tager fejl mht hvad "kompatibelt" betyder

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 08-08-01 01:37

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message
> Ligeledes skal man lave nogle andre krumspring for at få fat i fx Oracle
> eller Exchange for den sags skyld - men ASP vil stadig være kompatibelt
med
> de nævnte produkter

Kan man kommunikere med en Exchange server via SQL???? *Spørger han
håbefuldt*

--
/Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-08-01 06:44

"Lars Bo Wassini" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message
> med
>
> Kan man kommunikere med en Exchange server via SQL???? *Spørger han
> håbefuldt*

Der findes en ODBC driver til Exchange - hvor du kan arbejde med Exchange
vha Access
Men kan reelt ikke bruges til noget fornuftigt

I MSSQL 2K og Exch2k ligger der nogle flere muligheder da MSSQL 2k skulle
kunne arbejde direkte med Exch2k database - men om træerne vokser ind i
himmelen ved jeg ikk lige

Kikker du på Outlook Web Access så er det en ren ASP applikation - dvs "ASP
er kompatibelst med Exchange" - men har ikke noget med Access at gøre som
sådan

Måske blev min pointe lidt kryptisk

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Claus O

Dato : 06-08-01 14:23

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote

> Hvorfor læser vi to _altid_ tingene forskelligt?

Dette kan nu besvares meget klart:
fordi jeg ikke læste hvad der rent faktisk stod:
access var vist ikke nævnt nogen steder.
Sorry Mark.
Claus

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-08-01 17:25

> Sorry Mark.

Det er helt i orden :)

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Niels Hansen

Dato : 06-08-01 10:30

Mange tak for svarene.
Men har Claus ret?
Hvad kører efter jeres egen holdning bedst til asp?
Access eller mySQL?
vh
Niels

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-08-01 11:08

Niels Hansen wrote:

> Mange tak for svarene.
> Men har Claus ret?
> Hvad kører efter jeres egen holdning bedst til asp?
> Access eller mySQL?

De kan såmænd køre ligegodt. Det kommer lidt an på hvor stort et site du
regner med at bruge det til. Hvis det er et lille site med ikke flere
end 5 besøgende ad gangen (kan være lidt flere men er sat til 5 af
sikkerheds skyld) så er Access helt fint. Men hvis du regner med at få
mange besøgende på _samme_ tid så vil jeg råde til til at bruge enten en
MySQL eller MS SQL database, da disse sagtens kan håndtere trykket.

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.