Magsafe fejl - garanti?
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 26-06-10 14:27

Hej

Jeg har 2 Magsafe problemer.

- Jeg har en Magsafe til en MacBook som er holdt op med at virke. Den
bliver varm, men den lyser hverken grøn eller orange oppe ved
computeren - og den lader ikke computeren. Laderen er fra ca 2008.

- Jeg har en Magsafe til en MacBookPro som virker, men hvor ledningen
er ved at gå helt fra hinanden der hvor den kommer ud af laderen.
Denne er også fra 2008.

Er ovenstående noget der dækkes af Apple - dvs har de erkendt fejlen?
Skal man gøre noget særlig? Er det for sent?

På forhånd tak

--
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-10 21:34

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Er ovenstående noget der dækkes af Apple - dvs har de erkendt fejlen?
> Skal man gøre noget særlig? Er det for sent?

hvorfor ringer du ikke til apple spørger ?

/thomas

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 26-06-10 14:41

Hej Thomas

On Jun 26, 10:34 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> hvorfor ringer du ikke til apple sp rger ?

Det bliver også enden på det. Men det hjælper at have lidt skyts i
form af tidligere afgørelser osv.

--
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-10 21:45

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:

> Hej Thomas

> Det bliver også enden på det. Men det hjælper at have lidt skyts i
> form af tidligere afgørelser osv.

den flossede er der en chance for at de bytter ... det er en kendt "bug"
fra den serie.

Den anden er lidt mere fishy ... du har prøvet med en anden maskine ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-06-10 21:43

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> writes:

> - Jeg har en Magsafe til en MacBook som er holdt op med at virke. Den
> bliver varm, men den lyser hverken grøn eller orange oppe ved
> computeren - og den lader ikke computeren. Laderen er fra ca 2008.

Det har jeg også en lader der gør fra efteråret 2009. Desværre har jeg
forlagt kvitteringen, ellers var det en garantisag.

> - Jeg har en Magsafe til en MacBookPro som virker, men hvor ledningen
> er ved at gå helt fra hinanden der hvor den kommer ud af laderen.
> Denne er også fra 2008.

Sådan gør min oprindelige MacBook lader også. De lavede designet om
fordi det skete meget.

Jeg er nået til at jeg må slagte de to og flytte ledningen fra den der
ikke virker over på den der ikke kan holde sammen. Det har jeg så bare
ikke gjort endnu, da min MacBook pro lader virker på begge.

> Er ovenstående noget der dækkes af Apple - dvs har de erkendt fejlen?
> Skal man gøre noget særlig? Er det for sent?

Find dine kvitteringer og ring til Apple.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-06-10 15:21

> Det har jeg også en lader der gør fra efteråret 2009. Desværre har jeg
> forlagt kvitteringen, ellers var det en garantisag.

Det er ikke sikkert, at du ikke kan rejse en garantisag. Har du f.eks
betalt med Dankort, så har du en udskrift der viser hvor meget og til
hvem du har betalt.

Jeg syntes det bør diskuteres i jura-gruppen, så jeg laver x-post og fut
dertil.

Så spørgsmålet er, om det kun er med kvitteringen man kan rejse en
garantisag, eller om der er andre muligheder?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 26-06-10 14:46

Hej

On Jun 26, 10:44 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> den flossede er der en chance for at de bytter ... det er en kendt "bug"
> fra den serie.
>
> Den anden er lidt mere fishy ... du har pr vet med en anden maskine ?

Den er prøvet på 2 andre - en MacBook og en MacBookPro - uden positivt
resultat :-/

Jeg må finde kvitteringer

--
Jesper

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 26-06-10 14:47

On Jun 26, 10:42 pm, nospam0...@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen)
wrote:
> Find dine kvitteringer og ring til Apple.

Det gør jeg

Tak for input!

--
Jesper